  • 11. Data: 2009-03-29 13:17:17
    Temat: Re: Zwrot różnicy w vat ,pytanie
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
    news:gqm7cm$5t1$1@news.wp.pl...

    > Standardowo wzywają w sprawie VAT za każdym razem,
    > tak, że lepiej nie przeginać ;-)

    Czy bardzo się plują, jak na fakturze nie ma podanego PKWiU? Przy towarach
    na 22% VAT wystawca faktury nie ma obowiązku określania PKWiU i nie mam
    żadnej możliwości, by go do tego przekonać, ale czuję w moczu, że nasze
    szanowne urzędy skarbowe będą się tego czepiać. Mam rację?

  • 12. Data: 2009-03-29 13:19:39
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Miłego porównywania faktur z tabelą PKWiU.

    No właśnie. Na większości faktur nie mam PKWiU, bo wystawca nie ma
    obowiązku podawania go, gdy VAT = 22%.
    Co w takiej sytuacji? Czy to ja muszę udowodnić, że ten towar to towar o
    prawdopodobnie takim PKWiU czy US bierze to na siebie (wiem, naiwne pytanie
    ;-)

  • 13. Data: 2009-03-29 14:27:33
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > 2) w przypadku remontu wnętrza wystarcza prawo do lokalu (np akt
    > wlasnosci)

    A co to jest akt własności?

  • 14. Data: 2009-03-29 17:00:24
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Wymiana dachówki wymaga "zgłoszenia robót budowlanych".

    Nie wymaga - lokalny skarbowy udzielił mi wykładni j. w.
    - wymieniam 1:1 bo popękała / wichura zerwała
    i nic więcej podczas wizyty kontrolnej ode mnie nie chcieli.

    Pzdr

    JKK

  • 15. Data: 2009-03-29 17:06:02
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > żadnej możliwości, by go do tego przekonać, ale czuję w moczu, że nasze
    > szanowne urzędy skarbowe będą się tego czepiać. Mam rację?

    Przy dużych pozycjach - np. tynki silikatowe - dostawca na telefon z reguły
    podał,
    (na fakturze nie było, ale w VZM wpisałem), jak się opierał, to dzwoniłem do
    producenta
    i tam to już na 100% podawali.

    Z empirii: np. pianka budowlana, w zależności od producenta, może mieć różny
    ("słuszny" lub nie) numerek PKWiU ...

    Pzdr

    JKK

  • 16. Data: 2009-03-29 17:23:35
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > spornych kwestiach. Wykaz materialów jakie mozna odliczyc też
    > znajdziesz w interku.
    > Po latach jest troche ciężko zrobić VZM-ki , chyba ze wszedzie masz
    > numery PKWiU.
    > Ja po paru latach to przy niekturych fakturach bym nie doszedl co
    > to było, bo nazewnicto czasem jest z kosmosu, a dużo było faktur
    > na pojedyncze pierdoły (czasem kosztowne) które niewiadomo
    > do czego służa.
    >
    > aha, w przypadku remontu trzeba jeszcze opisac co bylo robione.
    > W załączniku do ustawy jest podany wykaz robót zaliczanych

    przechodząc do meritum mam szanse na odliczenie zakupionych wczesniej
    towarów
    przed zgłoszeniem czy to nie ma nic wspólnego ?
    no i wielkie dzięki za odzew
    pozdrawiam

  • 17. Data: 2009-03-30 09:43:14
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > towarów
    > przed zgłoszeniem czy to nie ma nic wspólnego ?

    W zasadzie nie ma nic wspólnego.
    Ale nie gwarantuje czy US nie będzie się dopytywał.
    Kwestia tylko jak te prace opiszesz.
    Trzeba przejrzeć prowo bud. i zorientować się
    na co pozwolenie, do czego zgłoszenie.
    Teoretycznie US żąda tylko pozwolenia na budowe
    jeśli prace wymagały pozwolenia, natomiast jeśli pozwolenie
    nie było potrzebne to tylko twój opis prac.
    Ja miałem budowę, wiec trudno mi powiedzieć
    jak się zapatruje US w przypadku remontu
    Poza tym jest to różnie w różnych US.
    Proponuje przejżeć prawo budowlane kiedy i co trzeba zgłaszać
    i odpowiednio opisać remont (ewentualnie jakies sporne rzeczy
    pominąć jeśli to nie jest duża kwota).

    Pzdr
    J23