  • 1. Data: 2009-03-28 11:09:28
    Temat: Zwrot różnicy w vat ,pytanie
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    przez 3 lata remontu domku nazbierał mi sie cały stos faktur na przeróżne
    materiały budowlane
    od cementu ,płyt osb ,paneli, kafelek ,klejów ,okna ,drzwi ,instalacje itd
    i teraz pytanka
    czy jest jeszcze mozliwość zwrotu róznicy w vacie
    (podejrzewam ze tylko na część materiałów jest taka mozliwosć)
    jeśli tak to jakie warunki musze spełnić ?
    czy ważne sa tylko faktury z roku 2008 czy z poprzednich tez ?
    do kiedy mam czas na rozliczenie ?
    i najwazniejsze od czego zacząć ?
    z góry od razu dziekuje
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-28 16:09:16
    Temat: Re: Zwrot różnicy w vat ,pytanie
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > i najwazniejsze od czego zacząć ?

    Od wizyty w US (referat podatków VAT). Dostaniesz tam deklaracje do
    wypełnienia, wykaz towarów, które podlegają odliczeniu i wskazówki, co
    należy załączyć (na pewno kopie faktur, akt własności i coś tam jeszcze,
    ale nie kojarzę).
    A w ogóle to wbij w google zwrot+vat+budowlanego i znajdziesz wszystko,
    czego potrzebujesz :)

  • 3. Data: 2009-03-28 16:55:10
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > wypełnienia, wykaz towarów, które podlegają odliczeniu i wskazówki, co
    > należy załączyć (na pewno kopie faktur, akt własności i coś tam jeszcze,

    Pozwolenie na budowę lub potwierdzenie zgłoszenia robót.

  • 4. Data: 2009-03-28 17:40:35
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Pozwolenie na budowę lub potwierdzenie zgłoszenia robót.

    ups
    polak madry po szkodzie :-(
    nigdzie tego nie zgłaszałem bo remont był w srodku pozwolenia nie trzeba
    było
    a wiekszość robiłem sam
    czyli co już po ptokach ?
    czy da się jeszcze jakoś to odkręcić?
    no i czy faktury sprzed 2 lat tez sa wazne?
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-03-28 19:57:17
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    >
    > ups
    > polak madry po szkodzie :-(
    > nigdzie tego nie zgłaszałem bo remont był w srodku pozwolenia nie trzeba

    Bez zgłoszenia w tym nieszczęsnym kraju można tylko malować ściany i położyć
    panele.

  • 6. Data: 2009-03-28 22:12:33
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Pozwolenie na budowę lub potwierdzenie zgłoszenia robót.

    Pozwolenie to na rzeczy, które wymagają pozwolenia
    - czyli np. przebudowę całego dachu wraz z więźbą.
    Ale np. wymiana samej dachówki - bez zmiany konstrukcji dachu
    już nie.

    Pytaczowi polecam stronę podatki.pl,
    gdzie po prostym zarejestrowaniu będzie miał dostęp
    do całej wiedzy w tym temacie + program do wypełniania
    wniosku VZM + wykaz towarów, które można odliczać.

    Właśnie jestem po kolejnej wizycie w Skarbowym
    odnośnie zwrotu rzeczonych 15%:
    w 2006 zakończyliśmy budowę, ale od tego momentu
    można odliczać jako remont.
    Standardowo wzywają w sprawie VAT za każdym razem,
    tak, że lepiej nie przeginać ;-)

    Z najbardziej popularnych rzeczy do odliczenia : wszystko co zawiera cement,
    a z nieodliczalnych - farby np.

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2009-03-29 08:08:17
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > - czyli np. przebudowę całego dachu wraz z więźbą.
    > Ale np. wymiana samej dachówki - bez zmiany konstrukcji dachu

    Wymiana dachówki wymaga "zgłoszenia robót budowlanych".

  • 8. Data: 2009-03-29 10:11:12
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    Miłego porównywania faktur z tabelą PKWiU.

    1) poszukaj w internecie, ale jest jakis problem
    ze tabela PKWiU z czasem jest zmieniana,
    i jest jakies rozporządzenia na to jaką tabele pkwiu brać do jakich starych
    faktur;

    2) w przypadku remontu wnętrza wystarcza prawo do lokalu (np akt wlasnosci)

  • 9. Data: 2009-03-29 10:29:48
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > 2) w przypadku remontu wnętrza wystarcza prawo do lokalu (np akt
    > wlasnosci)
    Zacytuj stosowny paragraf Prawa Budowlanego ;).

  • 10. Data: 2009-03-29 12:50:51
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > jeśli tak to jakie warunki musze spełnić ?
    > czy ważne sa tylko faktury z roku 2008 czy z poprzednich tez ?

    Nie wnikając w to czy to powinieneś zgłosić, to jeśli chodzi o US
    potrzebujesz:
    Kopia aktu notarialnego na domek
    Kopie faktur.
    Wypełniasz druk VZM, dołączasz ww papiery i za 6mies masz kase.
    Prawie napewno cie wezwa, no chyba ze zwrotu grosze.
    Najlepiej sciagnac program do wypelniania VZM (np. z podatki.pl)
    Tam też na forum mozna podyskutowac i uzyskac informacje w
    spornych kwestiach. Wykaz materialów jakie mozna odliczyc też
    znajdziesz w interku.
    Po latach jest troche ciężko zrobić VZM-ki , chyba ze wszedzie masz
    numery PKWiU.
    Ja po paru latach to przy niekturych fakturach bym nie doszedl co
    to było, bo nazewnicto czasem jest z kosmosu, a dużo było faktur
    na pojedyncze pierdoły (czasem kosztowne) które niewiadomo
    do czego służa.

    aha, w przypadku remontu trzeba jeszcze opisac co bylo robione.
    W załączniku do ustawy jest podany wykaz robót zaliczanych
    do remontu budynku/lokalu mieszkalnego.

    Pzdr
    J23