  • 1. Data: 2009-03-28 07:06:51
    Temat: Przewody przez zetke
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    mam taka potrzebę przepchnąć przewody sygnałowe przez rurę od nawiewu do
    kotłowni - tzw. "zetkę".

    Problem jest taki ze nie znam dokładnego jej przebiegu, ścianki wewnątrz
    są dość chropowate, po obu stornach wmurowane kratki metalowe wiec
    ograniczona możliwość manewru.

    a kształt ma taki jak na rysunku (wybadałem co nie co)

    http://img19.imageshack.us/my.php?image=zetka.gif

    I jak tu teraz przepchnąć przewód UTP który zawija sie i skręca z każdej
    strony?
    Najlepiej by dać na końcu coś małego i bardzo ciężkiego ale jak tu
    pokonać te zakręty na których wszystko sie zwija?

  • 2. Data: 2009-03-28 08:07:55
    Temat: Re: Przewody przez zetke
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Najlepiej by dać na końcu coś małego i bardzo ciężkiego ale jak tu
    > pokonać te zakręty na których wszystko sie zwija?

    Taki mały napędzany samochodzik co to niby tylko dzieci się nimi bawią.
    Przywiązać do niego sznurek. Aha no, można jeszcze taką mu małą
    kamerke przymocować, coby wiedzieć gdzie jechać.

    Pzdr
    J23

  • 3. Data: 2009-03-28 08:24:19
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I jak tu teraz przepchnąć przewód UTP który zawija sie i skręca z każdej
    > strony?

    Chomikiem. Albo szczurkiem :-)

    J.

  • 4. Data: 2009-03-28 08:28:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Najlepiej by dać na końcu coś małego i bardzo ciężkiego ale jak tu
    > pokonać te zakręty na których wszystko sie zwija?

    Sa takie zylki do przepychania kabli, sa jednoczesnie na tyle sztywne by sie
    nie zawijac w klebek, ale na tyle elestyczne by zekrety nie przeszkadzaly.
    Na poczatku maja taka ciezka "iglice" metalowa - ulatwia to prowadzenie .
    Rzecz rewelacyjna (dod dostania np. w Castoramie), wbrew pozorom co chwila
    sie przydaje. Ja nia przepychalem kable w pozakrecanych peszlach. Swoja
    droga ciekawa na zetka.

  • 5. Data: 2009-03-28 08:28:32
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Jarek P. pisze:

    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chomikiem. Albo szczurkiem :-)

    Tez o tym myślałem :) ale potem problem z wyjęciem go, poza tym nie
    wynajmują chomików do prac instalatorskich.

  • 6. Data: 2009-03-28 08:30:01
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    J23 pisze:

    > Taki mały napędzany samochodzik co to niby tylko dzieci się nimi bawią.
    > Przywiązać do niego sznurek. Aha no, można jeszcze taką mu małą
    > kamerke przymocować, coby wiedzieć gdzie jechać.

    Musiał bym rozwalić metalową wmurowaną kratkę - w efekcie to wtedy bym
    spokojnie rękoma to obadał. A nie chce dewastować ani wewnątrz ani na
    zewnątrz.

  • 7. Data: 2009-03-28 08:51:43
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Ghost pisze:

> [...]
    > sie nie zawijac w klebek, ale na tyle elestyczne by zekrety nie
    > przeszkadzaly. Na poczatku maja taka ciezka "iglice" metalowa - ulatwia

    Jak to sie bardziej fachowo nazywa?

    > Swoja droga ciekawa na zetka.

    Lata 70 :)

  • 8. Data: 2009-03-28 08:52:00
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

> [...]
    > prowadzenie . Rzecz rewelacyjna (dod dostania np. w Castoramie), wbrew
    > pozorom co chwila sie przydaje. Ja nia przepychalem kable w pozakrecanych

    Przez peszla tym się przechodzi idealnie, ale tutaj jest klika ostrych
    zakrętów, robionych w murze, moim zdaniem nie ma szans czymś takim przejść.

    A tak na poważnie - nitka z uwiązanym na końcu gałgankiem wepchnięta z
    jednej strony zetki, a z drugiej porządny odkurzacz. I jakaś ściera do
    uszczelnienia kratki naokoło ssawki odkurzacza. Albo "ssawka gigant"
    zrobiona z plastikowego kubełka takiej średnicy, żeby całą kratkę obejmował.
    Gałganek nie za duży, żeby się nie zakleszczył. I nie ma siły, żeby nie
    przeszło.

    J.

  • 9. Data: 2009-03-28 08:53:47
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Przez peszla tym się przechodzi idealnie, ale tutaj jest klika ostrych
    > zakrętów, robionych w murze, moim zdaniem nie ma szans czymś takim
    > przejść.

    Przejdzie.

> [...]
    > zrobiona z plastikowego kubełka takiej średnicy, żeby całą kratkę
    > obejmował. Gałganek nie za duży, żeby się nie zakleszczył. I nie ma siły,

    Zylka na 100% skuteczniejsza.

  • 10. Data: 2009-03-28 08:58:48
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Jak to sie bardziej fachowo nazywa?

    "Żyłka do przeciągania kabla"? Na szybko znalazlem tutaj (dokladnie taka jak
    na zdjeciu)
    http://www.autocentrum-manhattan.pl/index.php?menu=m
    enu_wyposazenie&dzial=wyposazenie
    Ale może jest bardziej fachowa nazwa.

    > Lata 70 :)

    A zetka jest po prostu wymurowana? Jesli tak, to bedzie troszke haczyc, ale
    to nie problem - trzeba ja jednoczesnie popychac i obrecac w wokol osi, ona
    sobie droge znajdzie.