  • Data: 2020-03-18 19:53:47
    Temat: Re: Zwykłay szpadel niezwykły problem
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    >to każdy szpadel się zegnie >lub złamie. Fizyka.

    W 1990 roku z pobliskiej jednostki wojskowej zorganizowałem za butelkę z 10sxt
    szpadli ruskiej produkcji. Przy Krazach i innych wojskowych badziewiach były na
    wyposażeniu. Szpadel jak szpadel metalowy, sztyl drewniany. Wówczas to pewno miało po
    kilkanaście jak nie po kilkadziesiąt lat. Gdzieś po rodzinie porozdawałem zostawiłem
    sobie dwa. 3 lata temu dopiero trzonki pękły. Kawał chłopa ze mnie trochę siły mam to
    i tego nie oszczędzałem a pękły podejrzewam dlatego że trzymałem to na dworzu i
    warunki atmosferyczne je pokonały. Części metalowe leżą u mnie do dzisiaj a ja
    kupiłem fiskarsa. Fiskars też nie do zniszczenia póki co. z czego ruskie ty metalowe
    elementy robiły to nie ma pojęcia ale na dzisiaj trzeba by było się BARDDZO postarać
    żeby to złamać. A nie dam sobie ręki uciąć czy to ze 40 lat nie ma. Zresztą to samo z
    trzonkami. Te co dzisiaj w marketach sprzedają to rok 2 wytrzymują. Tamte oryginalne
    wytrzymały kilkadziesiąt lat