  • Data: 2020-03-18 21:15:15
    Temat: Re: Zwykłay szpadel niezwykły problem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kris napisał:

    > W 1990 roku z pobliskiej jednostki wojskowej zorganizowałem za
    > butelkę z 10sxt szpadli ruskiej produkcji. Przy Krazach i innych
    > wojskowych badziewiach były na wyposażeniu. Szpadel jak szpadel
    > metalowy, sztyl drewniany. Wówczas to pewno miało po kilkanaście
    > jak nie po kilkadziesiąt lat.

    Trochę później, z końcem 1991 roku rozpadł się Związek Radziecki.
    Zaraz po tym wydarzeniu poczęli do nas ściągać tzw. Ruscy, by na
    Stadionie X-lecia w Warszawie handlować swoim towarem. Znajomy
    nabył od nich kilka szpadli, które metalową część miały zrobioną
    z tytanu. Kosztowały grosze. Jakaś fabryka w Sojuzie, przedtem
    robiąca okręty podwodne, rakiety balistyczne, czy coś takiego,
    nagle została bez zamówień, bez dostępu do bardziej zaawansowanych
    elementów. Ale blacha w magazynie była. Coś z tym towarem trzeba
    było zrobić, a przy tym zyskać trochę rybli, żeby załodze zapłacić.

    Jarek

    --
    Dajcie mi punkt oparcia, a poruszę Ziemię.