  • 1. Data: 2009-08-02 10:12:43
    Temat: blat w łazience
    Od: "Judyta" <j...@j...pl>

    Witam,

    Potrzebuję pomysłu z czego można zrobić blat w łazience o długości 230cm (to
    szerokośc łazienki) i grubości 5cm (może być cieńszy) i ewntualnie, jak go
    zamocować, na którym będą stały 2 umywalki nablatowe. Blat ma mieć grubość
    ok. 5cm i być obłożony płytkami takimi, jak fragment ścian.
    Ekipa mi mówi, że się nie da i taki blat powinien mieć grubość ok.10 cm :(,
    chyba że może być z kamienia, a mnie się marzy i pasuje max.5cm obłożony
    płytkami.

    pozdrawiam
    Judyta

  • 2. Data: 2009-08-02 13:58:19
    Temat: Re: blat w łazience
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    On 2 Sie, 12:12, "Judyta" <j...@j...pl> wrote:

    > chyba że może być z kamienia, a mnie się marzy i pasuje max.5cm obłożony
    > płytkami.

    Paskudne. A'la prosektorium. Zrób z naturalnego kamienia (tylko
    granit, nie ryzykuj marmuru - rozpuszcza się od kwasów) lub zamów
    syntetyk. Bez obkładania niczym.

  • 3. Data: 2009-08-02 14:04:23
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    Ikselka pisze:

    > Paskudne. A'la prosektorium.

    bylas kiedys w prosektorium?
    tu masz przyklad, jak to wyglada
    http://foto.m.onet.pl/_m/6b901a30bed69789d516d69d3aa
    c956b,14,19,0.jpg
    znajdz 100 roznic miedzy tym o czym pisze Judyta i ty

    co do plytek i blatu... chyba podstawowe pytanie, ile bedzie punktow
    podparcia - tylko po bokach? czy tez beda jakies scianki podtrzymujace w
    srodku? Bo jezeli beda - to pewnie ze wszystkiego mozna zrobic ;-)
    Jak nie to gorzej, trzeba by znalezc sztywny material, ale dac sie da
    (a chocby stelaz stalowy wprowadzony w sciany)

    Sierp

  • 4. Data: 2009-08-02 17:17:58
    Od: "Judyta" <j...@j...pl>

    Użytkownik "Sierp" >
> [...]
    > Jak nie to gorzej, trzeba by znalezc sztywny material, ale dac sie da
    > (a chocby stelaz stalowy wprowadzony w sciany)

    dzięki wielkie :)
    Blat będzie 'wychodził' w sumie z 3 ścian: bocznych i tej co za nim. Żadnych
    podpórek nie przewiduję, co więcej pod nim mają być 2 rzędy szuflad (po 5 w
    jednym rzędzie) 'zawieszone' w powietrzu, ale to już póxniej ;)

    do ikselki: płytek, które kojarzą się w jakikolwiek sposób z prosektorium
    nie używa się od średniowiecza :)

    pozdrawiam
    Judyta

  • 5. Data: 2009-08-02 19:02:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Judyta wrote:
> [...]
    > powinien mieć grubość ok.10
    > cm :(, chyba że może być z kamienia, a mnie się marzy i pasuje

    imho taki cienki blat to bym zrobił z betonu na etapie murowania scianki
    działowej.

  • 6. Data: 2009-08-02 19:03:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Judyta wrote:
> [...]
    > Żadnych podpórek nie przewiduję, co więcej pod nim mają być 2 rzędy
    > szuflad (po 5 w jednym rzędzie) 'zawieszone' w powietrzu, ale to już

    jak pisałęm najlepszy byłby z betonu zbrojonego wpuszcozny we wszytskie
    sciany.

  • 7. Data: 2009-08-02 20:39:32
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    Marek Dyjor pisze:
    > jak pisałęm najlepszy byłby z betonu zbrojonego wpuszcozny we wszytskie
    > sciany.

    a cuś takiego?
    http://www.manex.pl/nowa/oferta1.php?id=60
    Bo dwuteownik będzie chyba już za wysoki...

    Wpuszczone w obie sciany 4 sztuki pewnie wytrzymają, na to jakies
    podłoże dobrze i sztywno przytwierdzone (płyta OSB? kartongips?) i płytki.
    Aczkolwiek to tylko pomysł, specem nie jestem, więc z jakimś specem to
    trzeba skonsultować

    Sierp

  • 8. Data: 2009-08-02 20:58:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sierp wrote:

> [...]
    > podłoże dobrze i sztywno przytwierdzone (płyta OSB? kartongips?) i
    > płytki. Aczkolwiek to tylko pomysł, specem nie jestem, więc z jakimś

    można by dać jakieś wsparcie pod drodze na dlugości, żeby sie nie uginało :)

    tak to też powinno zagrać.

  • 9. Data: 2009-08-03 10:41:27
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Może gruby 40 mm blat z drewna egzotycznego, do kupienia np. w DLH czy Castoramie
    ewentualnie Ikei?
    JaC

    -----

    > Potrzebuję pomysłu z czego można zrobić blat w łazience o długości 230cm i grubości
    5cm i ewntualnie, jak go zamocować, na którym będą stały 2 umywalki nablatowe.