  • 31. Data: 2016-11-02 10:21:36
    Temat: Re: budowa domu sso wykonawca
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 2 listopada 2016 09:28:06 UTC+1 użytkownik Elektrolot napisał:

    > Nieprawda. Podstawowe wady to wytrzymałość mechaniczna

    jest wystarczajaca dla budynku jenorodzinnego z poddaszem - my tu nie omawiamy
    czteropiętrowych blokow.
    Po co wiecej niz "wystarczająco"?

    > i słaba izolacja akustyczna.

    tyle o tej akustyce sie mowi - miał ktos rzeczywiscie problemy z akustyką pochodzącą
    ze słabych ścian? Tak na czuja to to dzwiek sie przenosci otworami jakimis, drzwiami,
    oknami słabymi itd

    > Wyżej wymienionych wad nie mają silikaty, ale za to mają gorszą rezystancję
    termiczną. To właściwie
    > jedyna wada silikatów

    dla mnie poważną wadą jest układanie w tym instalacji

    Ale na silikaty to ja sie zgadzam - stanowcze nie mówimy tylko ceramice dziurawej :)

    b.

  • 32. Data: 2016-11-02 18:31:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > no to co? sciana mam miec swoje zadane parametry przy jak najmniejszej grubosci (i
    cenie)

    Sąsiad:
    Solbet 600 24cm, U = 0.7617 W/m2*K
    Styro 18cm L=0,038 o U = 0.2141 W/m2*K

    Razem U dla ściany 0.1720 W/m2*K

    Ja:
    Max 25cm, U = 1,552 W/m2*K na zwykłej zaprawie
    Styro 20cm L=0,038 o U = 0.1934 W/m2*K

    Razem U dla ściany 0.1775 W/m2*K

    To o co my się tutaj bijemy, o 2cm styropianu?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 33. Data: 2016-11-02 19:46:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 2 listopada 2016 18:32:03 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

> [...]
    > Styro 20cm L=0,038 o U = 0.1934 W/m2*K
    >
    > Razem U dla ściany 0.1775 W/m2*K
    >
    > To o co my się tutaj bijemy, o 2cm styropianu?

    nie o to - bijemy sie o to ze jesli w scianie powstanie przewiew o którym pisaliśmy
    to twój współczynnik idzie do lasu. Sąsiada nie.

    Zycze ci braku przewiewów :-)

    b.

  • 34. Data: 2016-11-02 20:48:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Zycze ci braku przewiewów :-)

    Nie ma takiej szparki, której nie da się zatkać :->

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 35. Data: 2016-11-03 11:48:57
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-11-02 o 19:46, Budyń pisze:

    > nie o to - bijemy sie o to ze jesli w scianie powstanie przewiew o którym pisaliśmy
    to twój współczynnik idzie do lasu. Sąsiada nie.

    > Zycze ci braku przewiewów :-)

    I w sumie o to, że ściana u sąsiada, to jest 42 cm, a u Ciebie 45 cm.
    Jakby sąsiad zrobił też 45 cm ścianą, to parametry miałby jeszcze ileś
    tam lepsze ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 36. Data: 2016-11-03 16:35:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-11-02 o 09:28, Elektrolot pisze:

    > Nieprawda. Podstawowe wady to wytrzymałość mechaniczna i słaba
    > izolacja akustyczna.
    > Wyżej wymienionych wad nie mają silikaty, ale za to mają gorszą
    > rezystancję termiczną. To właściwie jedyna wada silikatów (pomijam
    > ciężar bo to nie ma większego znaczenia). Jeśli porządnie ocieplamy
    > budynek (np. styropian min. 20 cm) to i ta wada nie większego znaczenia.

    Nieprawda.

    Beton komórkowy tłumi hałasy na poziomie porównywalnym do pustaków
    ceramicznych, przy czym o wiele lepiej od ceramiki tłumi drgania
    mechaniczne, czyli przenoszone na skutek styczności z drgającymi elementami.

    Wytrzymałość także ma porównywalną.

    Kiepską izolacyjność silikatów nie traktowałbym jako wada, a raczej jako
    zaleta, ponieważ dzięki temu ma większą kumulacyjność cieplną.
    Największą wadą silikatów jest bardzo trudna obróbka. Wykonanie bruzd
    pod instalacje to istna mordęga i spore koszty, bo bruzdy trzeba ciąć
    bruzdownicą z tarczami diamentowymi, które dość szybko się zużywają na
    silikatach. Poza tym silikaty ze względów oszczędnościowych robi się w
    środku puste, a tym samym powielając wady pustaków ceramicznych czyli
    problemy z "wianiem", pogorszone właściwości akustyczne, pogorszenie
    właściwości mechanicznych.

    Największą zaletą silikatów jest bardzo niskie promieniowanie
    radioaktywne. Wszelkie materiały oparte o cementy, ponieważ produkowane
    są z użyciem popiołów, mają podwyższoną radiację. Beton komórkowy
    produkowany jest z użyciem cementów. Jednak w domach kilka razy
    najwięcej tego radioaktywnego cementu używa się do wylewek, posadzek,
    stropów, tynków cementowych i zapraw.

  • 37. Data: 2016-11-03 18:47:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > I w sumie o to, że ściana u sąsiada, to jest 42 cm, a u Ciebie 45 cm.
    > Jakby sąsiad zrobił też 45 cm ścianą, to parametry miałby jeszcze ileś
    > tam lepsze ;)

    No fakt, gdyby dał te 3cm w dodatkowy styropian, to U = 0.1524 W/m2*K,
    czyli już całkiem 15% zysku przy tej samej ścianie. Ale spójrzmy w
    wartościach absolutnych, to jest zysk na poziomie U = 0,0251 W/m2*K.

    Czyli w największe mrozy w domu 20*C na zewnątrz -20*C, różnica wynosi
    1,004W z m2 ściany, w moim przypadku 110W/h, 2640W/dobę co daje
    1,6zł/dobę (przy grzaniu grzałką elektryczną),

    Przy zimie jaką mamy 0*C na zewnątrz, to 80gr./dobę, 24zł/m-c

    Żeby jeszcze BK był tańszy w murowaniu chociaż...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 38. Data: 2016-11-03 18:49:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > I w sumie o to, że ściana u sąsiada, to jest 42 cm, a u Ciebie 45 cm.
    > Jakby sąsiad zrobił też 45 cm ścianą, to parametry miałby jeszcze ileś
    > tam lepsze ;)

    Nie zrozum mnie źle, BK w wartościach absolutnych jest cieplejszy. Ale
    teraz to śmiechłem :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 39. Data: 2016-11-03 18:52:08
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2016-11-03 o 16:35, Uzytkownik pisze:

    Jeśli porządnie

    > Nieprawda.

    Nieprawda że co? Ja napisałem, że nieprawdą jest "beton komórkowy wiele zalet i
    żadnych wad". Nie ma
    materiału który nie ma wad.
    Podwójna negacja powoduje, że dalej twierdzisz że to zdanie jest prawdziwe.

> [...]
    przy czym o wiele
    > lepiej od ceramiki tłumi drgania mechaniczne, czyli przenoszone na skutek

    Porównujesz tylko beton komórkowy z ceramiką, a co z silikatami?

    > Kiepską izolacyjność silikatów nie traktowałbym jako wada, a raczej jako zaleta,
    ponieważ dzięki
    > temu ma większą kumulacyjność cieplną.

    To już zależy od tego jak chcemy ogrzewać dom. Przy np. pompie ciepła duża inercja
    jest pozytywna.

> [...]
    ciąć bruzdownicą z
    > tarczami diamentowymi, które dość szybko się zużywają na silikatach.

    Zgoda.

> [...]
    ceramicznych czyli
    > problemy z "wianiem", pogorszone właściwości akustyczne, pogorszenie właściwości

    No to trzeba wybrać takie które nie są w "w środku puste".

> [...]
    tego
    > radioaktywnego cementu używa się do wylewek, posadzek, stropów, tynków cementowych

    Czy są jakieś wiarygodne badania, które potwierdzają, wpływ promieniowania od
    materiałów budowlanych
    stosowanych w budynkach jednorodzinnych na jakość życia ludzi?

  • 40. Data: 2016-11-03 21:35:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-11-03 o 18:52, Elektrolot pisze:

> [...]
    > wiele zalet i żadnych wad". Nie ma materiału który nie ma wad.
    > Podwójna negacja powoduje, że dalej twierdzisz że to zdanie jest

    Masz problem z logiką :)
    Stwierdziłem.
    Zaprzeczyłeś mojemu twierdzeniu.
    Zaprzeczyłem Twojemu twierdzeniu.
    Zatem podwójna negacja jest potwierdzeniem mojego twierdzenia.

    > Porównujesz tylko beton komórkowy z ceramiką, a co z silikatami?

    Zależy które silikaty.
    Ogólnie rzecz biorąc silikaty pełne, lepiej tłumią dźwięki od betonu
    komórkowego, ale słabiej tłumią drgania mechaniczne.
    Pustaki silikatowe mają dość kiepskie właściwości akustyczne, podobnie
    jak pustaki ceramiczne.

    > To już zależy od tego jak chcemy ogrzewać dom. Przy np. pompie ciepła
    > duża inercja jest pozytywna.

    Przy każdym rodzaju ogrzewania duża kumulacyjność jest pozytywna,
    ponieważ poprawia stabilność temperatury oraz komfort.
    Poza tym duża kumulacyjność poprawia komfort cieplny także i okresie
    letnim, zapobiegając nadmiernemu nagrzewaniu się domu.

    > No to trzeba wybrać takie które nie są w "w środku puste".

    Są dużo droższe.

    > Czy są jakieś wiarygodne badania, które potwierdzają, wpływ
    > promieniowania od materiałów budowlanych stosowanych w budynkach
    > jednorodzinnych na jakość życia ludzi?

    Oczywiście, że są i są też normy, które określają dopuszczalne poziomy.