    From: nadir <n...@h...org>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ciekawe urzadzenie
    Date: Wed, 09 Feb 2011 20:31:29 +0100

    > Dlaczego nie ? To urzadzenie dziala z predkosciami wentylow 1400m3/h.
    Nie odnoszę się do tego konkretnego urządzenia, tylko ogólnie, ale jak
    już przy nim jesteśmy, to co mam zrobić z przepływem 1400m3/h w domu o
    kubaturze 300-400m3? Mam utrzymywać nadciśnienie?

    > Masz 400m2 weza zakopanego w ziemi o temp. 8stC i miliardy metrow
    > szesciennych powietrza o temperaturze -5stC. Gdzie jest wiecej
    > zgromadzonej energii ? ;)
    Pomijając to czy Ziemia się nagrzewa od powietrza, czy powietrze od
    Ziemi, i gdzie jest więcej tej energii zgromadzone, to te 400m2 węża
    lepiej się sprawdzi zakopane w gruncie niż luźno wiszące w powietrzu o
    temperaturze o kilka stopni wyższej niż ten grunt.

    > Liczy sie to, co realnie odzyskujesz (w
    > gruntowym dla pompy o mocy 8kW, srednio przy przeplywie 1m3/h
    > pobierasz +8stC a wywalasz +3stC). Czyli pobierasz ok. 5,5kW z gruntu.
    > Tyle samo mozesz pobrac z powietrza o temperaturze 0stC, pobierajac go
    > 1400m3/h i wyrzucajac na zewnatrz okolo -11stC :)
    > pozdr.

    Jak wyżej co mi urządzenia o wydajności 1400m3/h w domu o kubaturze 300m3?