  • 1. Data: 2010-04-30 17:45:04
    Temat: czy silikon = ZAWSZE grzyb?
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    witam 2 lata po kompleksowym remoncie mieszkania w lazience wyszly juz calkiem
    ladne i dorodne grzybki wszedzie tam (kabina,umywalka itp) gdzie byl polozony
    silikon jako uszczelnienie ;/ moze ktos mi powie czym zastapic silikon by sie
    ustrzec tego g$%^na?! dodam ze lazienka raczej sucha, z dobra wentylacja,
    grzyby sa tylko na silkonie, sam silikon chyba dobrej firmy bo na opakowaniu
    bylo "grzybobujczy", firmy chyba Mapei.
    Macie jakies pomysly?

  • 2. Data: 2010-04-30 18:34:00
    Temat: Re: czy silikon = ZAWSZE grzyb?
    Od: M <M...@w...pl>

    ..:maniek:.. pisze:
> [...]
    > grzyby sa tylko na silkonie, sam silikon chyba dobrej firmy bo na opakowaniu

    Źle wykonane spojenia. Zbiera się w nich woda. Możliwe, że są po prostu
    za małe - czyli są wgłębienia, w których zbierają się krople wody.

    Usuń CAŁY silikon (mechanicznie) i połóż jeszcze raz. W najgorszym
    wypadku za 2 lata położysz nowy.

    M.

  • 3. Data: 2010-04-30 19:23:38
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-04-30 20:34, M pisze:

    > Usuń CAŁY silikon (mechanicznie) i połóż jeszcze raz. W najgorszym
    > wypadku za 2 lata położysz nowy.
    > M.
    I oczywiście z napisem "sanitarny" lub grzybobójczy" może innej firmy tym razem?

  • 4. Data: 2010-05-01 09:51:01
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    u mnie prawie 4 lata ma silikon do okola wanny i umywalki w lazience i niema
    sladu grzyba.
    silikon jakis normalny cersanit chyba dobrany do koloru fugi i tyle.

    --
    pzdr
    piotrek

  • 5. Data: 2010-05-01 10:36:26
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > u mnie prawie 4 lata ma silikon do okola wanny i umywalki w lazience i niema
    > sladu grzyba.
    > silikon jakis normalny cersanit chyba dobrany do koloru fugi i tyle.

    a czy do wanny akrylowej stosujecie specjalny silikon sanitarny -
    neutralny? czy wystarczy tylko sanitarny?
    nie zżółknie od tego akryl? bo powiem szczerze, ze ten specjalny jakiś
    taki mało elastyczny jest i przy delikatnych ruchach wanny i posadzki
    pod nią już mi w kilku miejscach popękał...

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2010-05-01 13:22:17
    Od: M <M...@w...pl>

    s_13 pisze:

    > nie zżółknie od tego akryl? bo powiem szczerze, ze ten specjalny jakiś
    > taki mało elastyczny jest i przy delikatnych ruchach wanny i posadzki
    > pod nią już mi w kilku miejscach popękał...

    A kleiłeś przy napełnionej wannie wodą?

    M.

  • 7. Data: 2010-05-01 19:35:56
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > A kleiłeś przy napełnionej wannie wodą?

    wodą nie, ale włożyłem do środka paczki z glazurą, bo akurat miałem
    pod ręką :-), zresztą, wanna na ścianie jest oparta na haczykach, lecz
    mimo to ten 1mm się ugina, ale ten silikon w porównaniu ze zwykłym,
    jakiś taki mniej "gumowy" jest...

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2010-05-01 19:45:48
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    > Źle wykonane spojenia. Zbiera się w nich woda. Możliwe, że są po prostu za
    > małe - czyli są wgłębienia, w których zbierają się krople wody.

    dzieki za szybka odpowiedz :-)
    Co do zle wykonanej spoiny to hmm..na spoinie wokol brodzika jest delikatne
    wglebienie mogace "trzymac" wode(ale ta woda jest na biezaco
    usuwana/wycierana) ale na pionowych spoinach tez mam grzyba a tu juz o
    zbieraniu sie wilgoci raczej nie ma mowy;/ alefaktycznie moze cos z tym
    zbieraniam wody jest na rzeczy bo na spoinach zewnetrzych prysznica grzybow
    nie ma...

    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630

  • 9. Data: 2010-05-01 20:05:42
    Od: M <M...@w...pl>

    ..:maniek:.. pisze:

> [...]
    > zbieraniam wody jest na rzeczy bo na spoinach zewnetrzych prysznica grzybow

    Musisz drogą prób i błędów dobrać odpowiedni kształt. Wgłębień być nie
    może - najlepiej gdy jest płasko (trójkąt równoramienny prostokątny w
    przekroju i przeciwprostokątna na tyle długa, by woda z niej spływała).
    Stary silikon musisz usunąć bardzo dokładnie i wysuszyć powierzchnie
    (np. suszarką do włosów). I jeszcze patent na samo wyrównywanie. Kleisz
    taśmę, wypełniasz silikonem a potem bierzesz ziemniaka, kroisz na 4 -
    taka ćwiartka ma kąt prosty. Ścinasz ten róg i przejeżdżasz ziemniakiem
    po silikonie. Ziemniak jest wilgotny, poza tym to skrobia - silikon
    świetnie się ślizga :-) - patent sprzedany przez sprzedawcę z małego
    sklepiku z artykułami budowlanymi z 10 lat temu.

    M.

  • 10. Data: 2010-05-02 07:13:32
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Tak, ponieważ środki grzybobójcze dodane do silikonu wypłukują się z czasem
    Podobnie z poliuretanem sanitarnym (trudniej kupić poliuretan).
    Poliuretan jest mniej porowaty od silikonu.
    Ale to nie silikon jest pożywką, lecz mydło itp.
    Po prostu dość często trzeba płukać chlorkiem (bielinka itp.) lub nadtlenkiem
    wodoru (perhydrol itp.), bez dodatków mydeł ani detergentów.
    JaC

    -----