  • 1. Data: 2010-04-30 10:01:00
    Temat: Re: panowie elektrycy - pomocy
    Od: "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl>

    "qaz" <q...@w...pl> wrote in message
    news:4bdab4ef$0$2605$65785112@news.neostrada.pl...
    > Mam problem z jednym z kabli grzejnych - ma przerwę niestety. I tu
    > pytanie, czym można sprawdzić istnienie napięcia w kablu pod gresem,
    > klejem i cienką wylewką ( w sumie ok. 30 - 40 mm ). Próbowałem DMF 10 Zoom
    > Bosch'a - niestety, w rurce umieszczonej w tynku gipsowym widzi ale pod
    > gresem już nie.
    > A - oczywiście sprawdziłem dla kabli bez uszkodzeń - też "znikają" pod
    > gresem.
    > Ma ktoś sposób na kłopot mój ciężki ?
    > qaz

    Na pl.misc.elektronika był niedawno wątek na temat możliwości różnych
    wykrywaczy.
    Ja bym na czas wykrywania (zachowując niezbędna ostrożność) odłączył "ekran"
    kabla od przewodu ochronnego.

    Włodek

  • 3. Data: 2010-04-30 11:01:35
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    qaz said the following on 30.04.2010 12:46:
> [...]
    > nie.
    > A - oczywiście sprawdziłem dla kabli bez uszkodzeń - też "znikają" pod

    Jaki to kabel? Zasilany jedno czy dwu stronnie?

    Pewnie jedno - oplot tego kabla jest polaczony z PE, co uniemozliwia
    prostymi metodami wykrycia miejsca uszkodzenia.

    Pozostaje Ci metoda bazujaca na wiedzy jak ulozony jest kabel i zbadaniu
    kabla reflektrometrem ktory poda w jakiej odleglosci od punktu pomiaru
    powstalo uszkodzenie.
    Moza by tez sprobowac miernikiem pojemnosci sprobowac policzyc (z
    proporcji) gdzie nastapilo uszkodzenie zyly.

    Slyszalem ze producenci przewodow maja narzedzia (czytaj odpowiedni
    reflektrometr) i metody ustalania takich uszkodzen.
    S.

  • 4. Data: 2010-04-30 11:05:12
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    qaz pisze:
> [...]
    > nie.
    > A - oczywiście sprawdziłem dla kabli bez uszkodzeń - też "znikają" pod

    Czy taki kabel jak ma przerwę to w ogóle nie działa czy działa tylko do
    tej przerwy?
    Może zdjęcie termowizyjne by pomogło?

  • 5. Data: 2010-04-30 11:24:05
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Rafał said the following on 30.04.2010 13:05:

    > Czy taki kabel jak ma przerwę to w ogóle nie działa czy działa tylko do
    > tej przerwy?
    > Może zdjęcie termowizyjne by pomogło?

    A to zalezy jaki kabel grzejny ma pytajacy i jakie jest uszkodzenie.
    S.

  • 6. Data: 2010-04-30 11:33:47
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "qaz" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gresem już nie.
    > A - oczywiście sprawdziłem dla kabli bez uszkodzeń - też "znikają" pod

    Mam zdjęcia z ułożenia - ale co to da ?
    Kabel jednostronnie zasilany (dwie żyły) ale bez ekranu-oplotu. Metody
    oparte na pojemności mogą być zawodne. Myślałem jednak o próbie wykrycia
    napięcia. Rozważałem też doprowadzenie sygnału w.cz. do jednej żyły a drugą
    uziemić
    qaz

  • 7. Data: 2010-04-30 11:34:56
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > tej przerwy?
    > Może zdjęcie termowizyjne by pomogło?

    A to zalezy jaki kabel grzejny ma pytajacy i jakie jest uszkodzenie.

    Nic nie działa, omomierz przerwę pokazuje

  • 8. Data: 2010-04-30 12:31:23
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    qaz said the following on 30.04.2010 13:34:
    > Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości

    > A to zalezy jaki kabel grzejny ma pytajacy i jakie jest uszkodzenie.
    >
    > Nic nie działa, omomierz przerwę pokazuje

    Jezeli faktycznie pokazuje przerwe, to upalil Ci sie w miejscu
    podlaczenia przewod zasilajacy-przewod grzejny.

    A jakiej produkcji te przewody? I uszkodzenie nastapilo po jakims czasie
    uzytkowania czy po wykonaniu posadzki?

    S.

  • 9. Data: 2010-04-30 12:35:59
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    qaz said the following on 30.04.2010 13:33:

    > Mam zdjęcia z ułożenia - ale co to da ?

    Jezeli dalo by sie oszacowac dlugosc dobrej zyly to mozna okreslic
    miejsce gdzie nalezy odkuc wylewke.

    > Kabel jednostronnie zasilany (dwie żyły) ale bez ekranu-oplotu. Metody

    samoregulujacy?

    > oparte na pojemności mogą być zawodne. Myślałem jednak o próbie wykrycia
    > napięcia. Rozważałem też doprowadzenie sygnału w.cz. do jednej żyły a drugą
    > uziemić

    50mm to gleboko, mozna ew poszukac kogos ze sprzetem do lokalizacji
    przewodow - takim gdzie dedytkowany generator podlacza sie pod kabel a
    czujnikiem sie szuka przewodu.

    Ale Ty mowisz, ze omomierz pokazuje przerwe. W kablu grzejnym elementem
    oporowym jest elastyczna masa pomiedzy zylami a wiec gdyby uszkodzenie
    nastapilo gdzies w kablu grzejnym (przerwa) to grzal by tylko kawalek
    przewodu.
    Uszkodzilo sie wiec prawdopodobnie podlaczenie przewodu zasilajacego z
    faktycznym kablem grzejnym. przewaznie jest to mufa termokurczliwa.
    Chyba ze zrobilo sie zwarcie w przewodzie grzejnym i to spowodowalo
    upalenie.
    Musisz napisac cos wiecej o tym jak nastapila awaria.
    S.

  • 10. Data: 2010-04-30 12:37:53
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > czym można sprawdzić istnienie napięcia w kablu pod gresem, klejem i
    cienką
    > wylewką ( w sumie ok. 30 - 40 mm ). Próbowałem DMF 10 Zoom Bosch'a -

    generator z wykrywaczek. Dosc popularne urzadzenie w telekomunikacji. Tylko
    nie takie byle gowno za 30 zlotych bo moze nie dac rady.

    reflektometr dobra sprawa ale bardzo niespotykana, pojemnosciowe testery sa
    dosc popularne tylko trzeba dobrze wykalibrowac.

    Problem nie wydaje sie skomplikowany a rozwiazanie na moje oko dosc proste.

    Icek