  • 21. Data: 2022-09-06 23:24:03
    Temat: Re: czym zabezpieczyć surowe drewno wewnątrz
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    wtorek, 6 września 2022 o 13:12:57 UTC-5 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    jest konkretnie zasloniety. Czyli boazeria od spodu tez.
    > co za belkot
    > jak w drewnie jest kornik to się drewno wycina i wyrzuca
    >
    > Jak jest kornik w boazerii to się boazerię wyrzuca
    >
    > Drewno z kornikiem jest bezwartościowe i nalezy usunąc z domu jak raka z organizmu
    czlowieka.

    Mialem na mysli zeby nie wlazl w zdrowe.
    Ale te zaatakowane to sie strzykawka ratuje jak juz wlazl. Trzeba do kazdej dziurki
    napuscic trutki.

  • 22. Data: 2022-09-06 23:27:05
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    wtorek, 6 września 2022 o 13:07:30 UTC-5 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > "Obok drewna szkodniki drewna niszczą również przedmioty wykonane z
    > szeregu innych materiałów w tym między innymi książki, obrazy na
    > płótnie, oleodruki i płyty gipsowo-kartonowe. Zaobserwowano nawet otwory
    > drążone przez szkodniki drewna w blachach i płytach wykonanych z miedzi,
    > cyny, srebra, aluminium, cynku, ołowiu jeśli pokrywały one drewno z
    > którego szkodniki drewna próbowały się wydostać."

    Ale tak praktycznie, kiedy ostatnio widziales mola w ksiazce czy w mebelku?
    Bo teoretycznie to i piechota na kamczatke mozna isc ale zdarza sie rzadko...

    Z mojej polwiecznej rekolekcji mam tylko mole w szafie raz i pare razy w mące. Innego
    pokractwa w mablach, boazerii, strzesze nie widzialem. A nie, raz widzialem, Belka
    miala jakies 120 lat i byla se otwarcie pod dachem. No i nieco spruchniala byla.
    W stosunku do reszty dachu i reszty mojego doswiadczenia to jest jakies 10E-24
    frekwencji wystąpienia...

  • 23. Data: 2022-09-07 08:42:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-06 o 23:27, ptoki (ptoki) pisze:

    > Ale tak praktycznie, kiedy ostatnio widziales mola w ksiazce czy w mebelku?
    Mole się pojawiają, zabijam 1-2 rocznie.
    Ale to pryszcz, miałem kołatka w więźbie i to po kilku latach od
    wybudowania czyli jak już wyschła się zagnieździł, zaskoczyły mnie
    trociny na podłodze na poddaszu, po sprawdzeniu co to może być, kupiłem
    chemię paskudną wywierciłem kilka dziurkek i wpuściłem chemię a potem
    owinąłem folią ile sie dało i zakleiłem. Po jakimś czasie sprawdziłem i
    trociny sie już nie pojawiły.

    --
    Janusz

  • 24. Data: 2022-09-13 20:55:07
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    stanęło na impregnacie altaxa (powinien zabezpieczyć przed ciemnieniem
    po nałożeniu lakieru) i na to dwóch warstwach lakieru akrylowego altaxa.
    Sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie:) Na razie wygląda dobrze:)

  • 25. Data: 2022-09-14 09:28:16
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.09.2022 o 20:55, sirapacz pisze:
    > stanęło na impregnacie altaxa (powinien zabezpieczyć przed ciemnieniem
    > po nałożeniu lakieru) i na to dwóch warstwach lakieru akrylowego altaxa.
    > Sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie:) Na razie wygląda dobrze:)
    Daj znać za 3 lata, jak wygląda.
    Teraz to jasne, że musi wyglądać dobrze. Ja stosowałem Drewnochron,
    Luxol, Vidaron, 3V3, Śnieżkę i Sadolin. Różnice widać dopiero po czasie.
    Jacek

  • 26. Data: 2022-09-14 11:10:59
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    środa, 14 września 2022 o 02:28:19 UTC-5 Jacek napisał(a):
    > Daj znać za 3 lata, jak wygląda.
    > Teraz to jasne, że musi wyglądać dobrze. Ja stosowałem Drewnochron,
    > Luxol, Vidaron, 3V3, Śnieżkę i Sadolin. Różnice widać dopiero po czasie.
    > Jacek

    U mnie dobrze sprawowal sie 3v3 poliuretanowy.

  • 27. Data: 2022-09-14 12:10:36
    Od: a a <m...@g...com>

    Pamientojta, w domu rzadnego rakotwórczego syfa nie używamy bo skraca życie o 10-20
    lat

    Wszystkie elementy drewniane konserwujemy i nabłyszczamy jeno natural;nym woskiem
    pszczelim,
    bo zawiera substancje eteryczne, chroniące organizm przed chorobami
    i dlatego każdy kto ma zamek woskuje parkiety, szafy, łóżka drewniane , bo chce życ
    100 l;at w zdrowiu

    A chemia w domu jest bardzo dobra na raka, na Alzheimera, na Parkinsona.

    Codzienne wdychanie żrącej chemii to miód na płuca

    Znajomy, do mycia naczyń, garnków, używa tylko gorącej wody, a do szorowania , grubej
    solii nie choruje już od 100 lat.
    Zero rakotwórczej chemii, która pozostaje na łyzkach, nożach, talerzach, w garnkach i
    jest wylizywana.

  • 28. Data: 2022-09-14 21:16:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 14 września 2022 o 11:11:01 UTC+2 ptoki (ptoki) napisał(a):
    > U mnie dobrze sprawowal sie 3v3 poliuretanowy.
    Ja w ostatnich 3 latach przetestowałem chyba wszystko co dostępne w marketach w moim
    zasięgu i w rozsądnych cenach na allegro.
    Stanelo glownie na produktach colorit jeśli chodzi o impregnaty barwiące do drewna.
    Oprócz białego.
    Biały do drewna to luxdecor, bezbarwnego nic przyzwoitej jakości nie znalazłen z
    impregnatów(brak ochrony przed UV)
    A lakiery po przetestowaniu różnych najlepiej wypadly od 877line zarówno akrylowy jak
    i śmierdzące 2-3 składnikowe(czytać karty produktów bo nie wszystkie są do
    wszystkiego)
    Klej do drewna również poliuretanowy od 877line lub ew chemolan teraz tylko używam.

  • 29. Data: 2022-09-14 21:30:26
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 14 September 2022 at 21:16:59 UTC+2, Kris wrote:
> [...]

    wszystkiego)
    > Klej do drewna również poliuretanowy od 877line lub ew chemolan teraz tylko używam.
    co za rakotwórcze syfy w domu

  • 30. Data: 2022-09-15 16:05:40
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > U mnie dobrze sprawowal sie 3v3 poliuretanowy.
    pouliretanowy hartzlack czy jak to się zwie pójdzie na schody (a
    konkretnie same stopnie)