  • 1. Data: 2017-07-02 23:05:29
    Temat: dachy z ołowiu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jak pewnie wiecie w pewnym kraju jako obrobki blacharskie używa się
    nagminnie blachy ołowianej. Na "moim" domu również jest tego sporo.

    Po za tym osłony kabli.

    Czy można śmiało rąbać marcheweczkę z przydomowego ogródka?

    Czy to prawda że ołów się pokrywa patyną i nie spłukuje go deszcz?

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2017-07-02 23:13:12
    Temat: Re: dachy z ołowiu
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 lipca 2017 23:05:33 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
    > Jak pewnie wiecie w pewnym kraju jako obrobki blacharskie używa się
    > nagminnie blachy ołowianej. Na "moim" domu również jest tego sporo.

    i ten ołów tak luzem leży?

    > Po za tym osłony kabli.

    jak nie gryziesz będzie git

    > Czy można śmiało rąbać marcheweczkę z przydomowego ogródka?
    >
    > Czy to prawda że ołów się pokrywa patyną i nie spłukuje go deszcz?

    mnie sie czesto pytaja czy linie energetyczne mają wpływ na zdrowie - zwykle
    odpowiadam ze ci którzy sa przekonani o szkodliwosci mogą całkiem autentycznie
    zachorować.
    Kiedys w rtęci powszechnie sie pracowało -teraz do rozbitej świetlowki potrafia
    wezwać strażakow... Bo tam rtęć była :/

    b.

  • 3. Data: 2017-07-02 23:25:15
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 02.07.2017 23:05, PiteR pisze:

    > Czy można śmiało rąbać marcheweczkę z przydomowego ogródka?

    Starożytni Rzymianie pili wodę dostarczaną ołowianymi rurami.
    Wiadomo czym to się skończyło dla Rzymu.

  • 4. Data: 2017-07-03 00:19:03
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 02.07.2017 23:13, Budyń wrote:

> [...]
    zachorować.
    > Kiedys w rtęci powszechnie sie pracowało -teraz do rozbitej świetlowki potrafia

    Jak byłem dzieckiem to nie raz rtęć zbierałem z termometru, ma który
    usiadłem :-)

  • 5. Data: 2017-07-03 05:54:07
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2017-07-02 23:25, collie pisze:

    > Starożytni Rzymianie pili wodę dostarczaną ołowianymi rurami.
    > Wiadomo czym to się skończyło dla Rzymu.

    Tym czym dla nas skończy się palenie węglem?
    --
    A S

  • 6. Data: 2017-07-03 08:10:48
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > dla Rzymu.
    olow w cenie. jak zawsze. zlomiarze ze wschodu naciskali wandali i innych
    takich i ci nie majac niejako wyjscia pocisli na rzym. oidp bo to nie jest
    moje hobby ten czasokres.
    i oidp2 - to taki cudak jak kosciol katolicki tez swoje dolozyl do tych
    rurek. cudak jak cudak ale jak wszyscy wiemy - drogi w utrzymaniu....

  • 7. Data: 2017-07-03 08:15:37
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 lipca 2017 00:19:06 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    zachorować.
    wezwać strażakow... Bo tam rtęć była :/

    > Jak byłem dzieckiem to nie raz rtęć zbierałem z termometru, ma który

    ja to nawet mam do dzisiaj z 2kg rtęci :-)

    b.

  • 8. Data: 2017-07-03 09:03:13
    Od: quent <x...@x...com>

    On 03.07.2017 00:19, KIKI wrote:

> [...]
    zachorować.
    wezwać strażakow... Bo tam rtęć była :/

    > Jak byłem dzieckiem to nie raz rtęć zbierałem z termometru, ma który

    Ja też :-)
    Ale rtęć pogrzana jest groźna - opary znaczy. I jak się rozbije taka
    pracująca świetlówka w pobliżu np. bawiącego się dziecka to skutki mogą
    być opłakane.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2017-07-03 09:12:54
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Mon, 03 Jul 2017 09:03:13 +0200, quent napisał(a):

> [...]
    > Ale rtęć pogrzana jest groźna - opary znaczy. I jak się rozbije taka
    > pracująca świetlówka w pobliżu np. bawiącego się dziecka to skutki mogą

    Oczywiście.
    Dziecko może się skaleczyć odłamkami potłuczonego szkła.

    --
    Yakhub

  • 10. Data: 2017-07-03 10:38:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-02 o 23:13, Budyń pisze:

    > Kiedys w rtęci powszechnie sie pracowało -teraz do rozbitej świetlowki potrafia
    wezwać strażakow... Bo tam rtęć była :/
    Ale rtęć w postaci ciekłej prawie nie paruje i jest bezpieczna,
    sam będąc mały się nią bawiłem, z koleji opary są bardzo szkodliwe bo
    uszkadzają system nerwowy a poza tym się kumulują
    w organizmie podobnie jak ołów.

    --
    Pozdr
    Janusz