  • 51. Data: 2012-12-20 05:07:34
    Temat: Re: decyzja zapadła - buduję się...:)
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lisciasty wrote:

    > Brud przy kratkach można pewnie wyeliminować filtrami na wlocie, jak
    > ktoś ma przelot to pewne że będzie zasysać syf. Teściu ma kominek
    > samoróbkę, płaszcz wodny a w dodatku dziury na powietrze z boków,
    > zamocowałem mu filtry i 8 miesięcy po malowaniu śladu nie ma, a ciepłe
    > powietrze leci :>

    a co ma być widać o 8 miesiącach :)

    > A co do wysuszania, to co za różnica jak wpompujesz x kWh ciepła w
    > chatę za pomocą kominka czy podłogówki, ten sam przyrost temperatury,
    > to samo wysuszenie powietrza.

    naprawdę?

    jest zasadnicza różnica czy grzejesz powietrze źródłem ciepłą które ma 300,
    60 czy 28 stopni

    podłogówka znacznie mniej wysusza powietrze w pomieszczeniach.

  • 52. Data: 2012-12-20 07:09:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Ergie" <e...@s...pl> wrote in message

    > Czy wyście oszaleli wszyscy? :-)
    > Jakie piwnice, jakie kondygnacje :-)
    > Dom ma być ja jednym poziomie i mieć 2, a nawet 3 garaże. Żadnych
    > schodów.

    może 4 albo 6 garaży...

    tak swoja drogą to widzę tutaj sami krezusi pisują skoro chcą budować domy
    po kilkaset metrów kwadratowych :)

  • 53. Data: 2012-12-20 07:12:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    >
    > Hmmm, 300m2 na jednym poziomie, nawet zakładając, że 50m2 to
    > pomieszczenia typu garaż, kotłownia, garderoba, gdzie nie trzeba
    > światła słonecznego, to i tak daje 250m2 powierzchni do rozplanowania
    > tak aby każde pomieszczenie było odpowiednio oświetlone. Masz jakiś
    > pomysł, jak to mzieścić na standardowej działce 500-1000m2 zachowując
    > odpowiedni procent pow. działki biologicznie czynnej? Po drugie taki
    > dom będzie droższy w budowie i utrzymaniu niż dwukondygnacyjny o
    > zwartej bryle, po trzecie należałoby doliczyć jeszcze trochę
    > powierzchni, którą się straci na komunikację.

    po pierwsze jak sie zaczyna iść w kierunku rezydencji to sie tego nei
    stawia na popierdułkowatej działce 500 czy 1000 m2 tylko sie kupuje działke
    5000 albo 50000 m2.

    wtedy można zbudować piekny parterowy dom np z atrium i nie ma problemu z
    doświetleniem wszystkich pomieszczeń.

  • 54. Data: 2012-12-20 09:56:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > działke 5000 albo 50000 m2.

    > wtedy można zbudować piekny parterowy dom np z atrium i nie ma problemu z

    Ale dalej pozostaje problem odległości - po takim domu więcej się nabiegasz
    niż po schodach, więc po co dom parterowy skoro odpada jego główna zaleta?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 55. Data: 2012-12-20 10:52:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Dec 19, 9:55 am, "Budyń" <b...@r...pl> wrote:
    > moze byc przyklejony - po prostu ma nie być wolnostojący. Najlepiej w tym
    > samym pozwoleniu na budowe co budynek mieszkalny - a jak póżniej to trzeba
    > wystąpić o rozbudowe budynku mieszkalnego o pomieszczenie gospodarcze/garaż.

    Pytanie jak to pożenić z płytą. Chciałbym mieć dom jako jednolitą
    całość bez naruszania ocieplenia, a kobita mi tu marudzi że jak
    postawię garaż na osobnym fundamencie tuż koło domu to będą inaczej
    osiadać i cośtam popęka i że trzeba zrobić dylatację parę cm. Pytanie
    czy jak będzie dylatacja to to będzie nadal "w bryle"? Czy może zrobić
    dylatację a jak poosiada to połączyć te dwa budynki jakimiś listwami
    tak żeby wyglądało jak jedna całość?

    Pzdr.
    L.

  • 56. Data: 2012-12-20 11:16:04
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >całość bez naruszania ocieplenia, a kobita mi tu marudzi że jak
    >postawię garaż na osobnym fundamencie tuż koło domu to będą inaczej
    >osiadać i cośtam popęka i że trzeba zrobić dylatację parę cm. Pytanie

    słusznie marudzi bo w takim razie dylatacje trzeba

    >czy jak będzie dylatacja to to będzie nadal "w bryle"? Czy może zrobić
    >dylatację a jak poosiada to połączyć te dwa budynki jakimiś listwami

    dylatacja ma byc niewielka, ani w projekcie budowlanym ani na żywo jej widac
    nie bedzie. A z projektu ma jasno wynikać ze garaz stanowi pomieszczenie
    budynku.

    b.

  • 57. Data: 2012-12-20 11:55:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Dec 20, 11:16 am, "Budyń" <b...@r...pl> wrote:
    > dylatacja ma byc niewielka, ani w projekcie budowlanym ani na żywo jej widac
    > nie bedzie. A z projektu  ma jasno wynikać ze garaz stanowi pomieszczenie
    > budynku.

    A w jaki sposób ma to wynikać? Jak będzie odcięty od domu...

    L.

  • 58. Data: 2012-12-20 12:00:40
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-12-18 12:37, cef pisze:

    > Przemyśl to raz jeszcze.

    często jest to jedyna możliwość wybudowania się bez kredytu. Ja też
    wybrałem taką drogę - za sprzedane dwa mieszkania we Wrocławiu kupiliśmy
    jeden dom pod Wrocławiem. Pieniędzy zostało na remont i przebudowę
    (zrobiliśmy osobne wejścia, rozdzieliliśmy ogrzewanie i wszystkie media
    (woda-podlicznik, prąd i gaz oddzielne liczniki)- budynek miał już dwie
    kuchnie i łazienki, podwórko na tyle małe że podzielić się nie dało ale
    nie stanowi to jakiegoś problemu. Sąsiadami z dołu (bo budynek
    przedzielony w poziomie) są moi rodzice, mają >65lat więc trzeba będzie
    się nimi prędzej czy później zaopiekować, prywatność też jest - bo
    traktuję ich jak sąsiadów a nie jak współlokatorów- jak chcę spędzić
    czas z rodziną (w senie żoną i dzieckiem) to spędzam czas z nimi i nie
    zapraszam gości ;)
    Oczywiście jak kogoś na to stać to idealnym rozwiązaniem byłby osobny
    domek/mieszkanie rodziców w odległości ok 1000m od swojego (w takiej
    odległości mieliśmy mieszkania i było to zbyt daleko żeby codziennie
    odwiedzać i na tyle blisko że zawsze mogli wpaść ;)
    Dzięki takiemu wyborowi (a mieszkam tak 1,5 roku) nie muszę spłacać
    kredytu, nie mam takiego ciśnienia. No a jak rodziców nie będzie to dom
    pewnie trzeba będzie zamienić na mniejszy - teraz my mamy ok. 100m2 a
    rodzice ok. 80m2 (nie licząc budynku gospodarczego z garażem - ok. 60m2)
    - bo zgaduję że dziecko nie będzie chciało z nami mieszkać (wtedy
    sensowny może być mały domek dla nas + mieszkanie dla dziecka...

    Lukasz

  • 59. Data: 2012-12-20 12:06:03
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-12-18 17:02, Ergie pisze:

    > Czy w taki razie nie lepiej tę kondygnację wynieść ponad teren? Czyli
    > zrobić 2 piętra + poddasze zamiast piwnicy, piętra i poddasza.

    tu jeszcze dochodzi jedna kwestia: mają tam mieszkać osoby starsze,
    które z wiekiem mogą mieć coraz większy problem z chodzeniem i na parter
    wejdą, a na piętro to dla nich męczarnia. U mnie był ten problem -
    dlatego dom mam podzielony w poziomie - parter rodzice, piętro my.

    Lukasz

  • 60. Data: 2012-12-20 13:28:29
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    bb.googlegroups.com...
> [...]
    > budynku.

    >A w jaki sposób ma to wynikać? Jak będzie odcięty od domu...

    No przeciez nie bedzie -tej dylatacji na rysunku widac nie bedzie. W tresci
    i rysunkach ma pomieszczenie garażu być opatrzone kolejnym numerem jak inne
    pomieszczenia.
    W tytule bedzie "budynek mieszkalny" a nie "budynek mieszkalny i
    wolnostojący garaż".

    b.