  • 71. Data: 2012-12-25 10:29:54
    Temat: Re: decyzja zapadła - buduję się...:)
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    >
    > Zaprojektowanie domu parterowego 300m2 to nie jest trywialna sprawa
    > co można łatwo stwierdzić biorąc do ręki pierwszy z brzegu katalog
    > domów gotowych lub idąc do architekta. Już pierwsza wstępna rozmowa o
    > koncepcji pokazuje ile problemów się pojawia wraz z wzrostem
    > powierzchni jednej kondygnacji.
    > Nie problem zaprojektować dom 300m2 z których 100m2 pójdzie na
    > komunikację, albo taki w którym środkowe pomieszczenia będą
    > pozbawione światła, ale zaprojektować taki dom dobrze najwyraźniej
    > jest problemem skoro nikt tego nie robi :-)

    to kwestia pieniędzy...

    wiadomo, że nie zrobi tego architekt za 2000 za tyle to se możesz zamówić
    projekt garażu.

    Po pierwsze trzeba zrezygnować z idei zwartej bryły... tak sie nie da
    zrobić domu parterowego o dużej powierzchni ze sporą ilością pomieszczeń.
    Możliwe, że trzeba myśleć o dziedzińcach wewnętrznych które dadzą nam
    dodatkowe światło i powietrze wewnątrz domu.

    taki dom musi projektować dobry architekt, projekty typowe to jest kupa,
    konfekcja robiona na kolanie, tego prawdopodobnie nawet nie projektują
    architekci, którzy sie pod tym podpisali, to w większości bazgroty studentów
    odwalających praktyki w biurze projektowym.

    ja chciałem dom parterowy ok 120 m2 dwie sypialnie salon kuchnia
    pracownia... i nie znalazłem niczego ciekawego, choć przewaliłem setki
    projektów, w końcu zaprojektowałem sam taki dom jaki chciałem, niestety w
    tym chorym kraju musiałem zapłacić haracz architektowi za przerysowanie
    mojego projektu oraz wyprodukowanie sterty bzdetów których wymaga prawo.

    Myślę że tak samo potrafiłbym zaprojektować niebanalny dom 300 m2, bo takie
    też rysowałem. Mało komunikacji pokoje naświetlone.

  • 72. Data: 2012-12-27 10:24:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Możliwe, że trzeba myśleć o dziedzińcach wewnętrznych które dadzą nam
    > dodatkowe światło i powietrze wewnątrz domu.

    Ale czy wtedy ciągle będzie mniej chodzenia niż po schodach na poddasze :-)
    Ja wiem, że się da, ale cały czas mam na uwadze założenie, ze miało być
    wygodniej.

> [...]
    > tym chorym kraju musiałem zapłacić haracz architektowi za przerysowanie
    > mojego projektu oraz wyprodukowanie sterty bzdetów których wymaga prawo.

    To podobnie jak ja :-)

    > Myślę że tak samo potrafiłbym zaprojektować niebanalny dom 300 m2, bo
    > takie też rysowałem. Mało komunikacji pokoje naświetlone.

    Spróbuj :-) Tylko pamiętaj, że nie wszystko o się narysuje będzie wygodne w
    naszym kimacie. Często we Włoszech mieszkałem w dużych parterowych domach,
    ale żaden z nich nie nadawałby się do naszego klimatu.

    Np. kwestia atrium jak zrobisz duże to będzie sporo chodzenia na około
    pomiędzy pomieszczeniami. Jak zrobisz małe to w zimie nie będzie gdzie
    odgarnąć śniegu sprzed okien i będzie ciemno, jak zrobisz spadki połaci
    dachowych na zewnątrz aby zminimalizować ilość śniegu w atrium to zmieni się
    w ciemną studnię itd.

    Pozdrawiam
    Ergie