  • 11. Data: 2009-09-16 21:58:46
    Temat: Re: derenowscy
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h8qd08$9hv$1@news.onet.pl...

    > Mrozenie derenia ??
    > Jarząb - tak, ew. zostawic tarnine na drzewie do przewiedniecia.
    > No i rokitnik mozna troche potraktowac zimnem, bedzie slodszy.
    > Ale mrozic deren ? Po co ?
    > Pamietaj o ponakluwaniu drewniana wykalaczka przed zalaniem spirytkiem.

    Pestek nie wyjmować?

    Pozdrawiam Krycha

  • 12. Data: 2009-09-16 22:03:29
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    > Do końca września będą zebrane i mrozu nie zobaczą.Po co owoce mrozić,
    > i tak robią się miękkie po paru dniach leżenia,a goryczki nie mają.

    Muszę spróbować moje owoce, czy nie są kwaśne i gorzkie.
    Bzdur jest pełno w Internecie.
    Stanisław Lem stwierdził, że "dopóki nie skorzystał z internetu, nie
    wiedział, że na świecie jest tylu idiotów".

    Pozdrawiam Krycha.

  • 13. Data: 2009-09-17 06:29:13
    Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl>

    Krycha pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > A ile ich masz (odmian), Krzysiu?

    W sumie mam 5 odmian - zwykły, Jolico, Golden Glory, Variegata i Tricolor.
    Trzy pierwsze mają owoce, Variegata powinien lada rok też mieć,
    a Tricolor podobno rzadko kwitnie i owocuje.

    Krzysztof

  • 14. Data: 2009-09-17 13:41:34
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Pestek nie wyjmować?

    A to wogole wykonalne ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 15. Data: 2009-09-17 18:03:41
    Od: "Ktoś" <j...@b...gnet.pl>

> [...]
    > Trzy pierwsze mają owoce, Variegata powinien lada rok też mieć,
    > a Tricolor podobno rzadko kwitnie i owocuje.

    B. proszę o info która odmiana z wymienionych najlepiej owocuje i ma
    nasmaczniejsze owoce.Ja mam np Jolico , botaniczne i 2 ukraińskie oraz
    słowackie odmiany.
    Jolico u mnie ma jeszcze zielone owoce tzn. dopiero żółkną.
    Pozdr
    Janusz

  • 16. Data: 2009-09-17 19:14:32
    Temat: Re: derenowscy - kluc czy rozgniatac
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    Kresowiec wrote:

    > Moja nalewke pili ludzie, ktorzy pierwsze
    > nalewki z derenia kosztowali juz przed wojna i twierdza z cala powaga,
    > ze moja im nie ustepuje.

    Biorąc pod uwagę, że wojna zaczęła się 70 lat temu, ich wspomnienia
    pierwszej dereniówki mogą być już troszeczkę zatarte... :-)

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 17. Data: 2009-09-17 19:36:41
    Od: Kresowiec <i...@t...de>

    Krycha schrieb:

    > Czy Wy zbieracie owoce wcześniej i dajecie do zamrażalki, czy u Was nie
    > opadają tak wcześnie jak u mnie?
    >
    > Pozdrawiam Krycha.

    Mozesz ale nie musisz. Zamrazanie nie ma wplywu na smak dereniowki czy
    tez innych przetworow. Ja zamrazam tylko wtedy, kiedy nie jestem w
    stanie przerobic duzej ilosci owocow.

    Irek

  • 18. Data: 2009-09-17 19:45:37
    Od: Kresowiec <i...@t...de>

    pluton schrieb:

    > Pamietaj o ponakluwaniu drewniana wykalaczka przed zalaniem spirytkiem.
    >
    > pozdrawiam
    > pluton

    Plutonie kochany, to moze ja Tobie podrzuce ze dwa wiaderka do
    ponakluwania? Kiedy jeszcze zbieralem derenie nad Wezera i uzbieralo sie
    tego kilo, to siedzialem i nakluwalem, bo tak panny apteczkowe drzewiej
    robily. Ale dzis to ja jestem pan na dereniach i to cala geba, bo jak
    wracam z ogrodu, to rece sie od tych dereniow urywaja. I pewnie
    siedzialbym jak te panny z dawnych dobrych czasow, gdyby nie sarmacka
    fantazja. Ja to, kochanienki wrzucam porcjami derenie do wysokiego
    garnka i rozgniatam je tluczkiem do kartofli. Po czym wrzcam do sloja i
    zalewam 70% spirytusem. Moja nalewke pili ludzie, ktorzy pierwsze
    nalewki z derenia kosztowali juz przed wojna i twierdza z cala powaga,
    ze moja im nie ustepuje. Ale ja tez mlodszej niz 4 letniej nie podaje.

    Irek

  • 19. Data: 2009-09-17 19:45:39
    Od: Kresowiec <i...@t...de>

    Krycha schrieb:

    > Pestek nie wyjmować?
    >
    > Pozdrawiam Krycha

    Nie musisz. Nie zawieraja nic szkodliwego. Chyba, ze potrzebujesz na
    nasiona.

    Irek

  • 20. Data: 2009-09-17 19:52:24
    Od: Kresowiec <i...@t...de>

    l...@o...pl schrieb:

    > Zalej wódką,jeśli zalejesz spirytusem,będzie nie do wypicia,za mocne,straci
    > cały smak.Musi długo postać,szybko pita nalewka dereniowa ma smak wybrakowanej
    > wiśniówki.
    > Pozsrawiam.mirzan

    Tu masz racje ale zgadzam sie z Toba nie do konca. Spirytus jest
    rzeczywiscie za mocny i zabija smak ale wodka moim zdaniem nadaje sie na
    tzw. drugi zalew. Najlepiej polaczyc taka sama ilosc spirytusu 95% z
    wodka 40%. ma sie wowczas optymalna moc 70%. Od jakiegos czasu obnizam
    moc esencji powstalej ze zlania 1 zalewu winem z rozpuszczonym w nim
    cukrem lub miodem.

    Irek