    From: "gallo" <v...@v...vv>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: drewniana altanka
    Date: Sat, 18 Apr 2009 00:09:34 +0200

    Użytkownik "D" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gs765q$hp$1@news.onet.pl...
    > Witam
    > Czy ktoś z Was stawiał samodzielnie altankę na działce?

    Zachęcam do budowy własnymi siłami.
    Ten domek http://rysko.pronet.lublin.pl/domek.htm oparty jest na module
    płyty OSB 250*125 - ma wymiar 375*250*250 + weranda. Szkielet jest z
    krawędziaka 10*10, poszycie z płyty OSB ściany gr10mm, dach i drzwi 18 mm.
    Dach z wiatrownicami z blachy powlekanej z kolorową papą termozgrzewalną, na
    daszek wykorzystałem resztki gontów (w hurtowniach często mają koncówki -
    tanio). Fundament (fundamencik raczej) na bloczkach betonowych. Podłoga
    50/50 płyta na legarach i posadzka betonowa. Podwaliny dodatkowo
    przymocowane do betonowych obciążników.

    W piątek po południu ułożyłem bloczki i narysowałem plan. W sobotę o 8
    pojechałem z bratem do składu drzewnego po materiał. Postawiliśmy go we
    dwóch bez narzędzi elektrycznych, jedynie z dwoma wkrętarkami, ręczną piłą,
    siekierą i poziomicą. O 18 dom już stał. Wprawdzie dach był bez papy i
    obróbek, nie było posadzki i werandy ale już było się gdzie schować. To był
    czerwiec 2005, zdjęcie z 2008.

    jozef