  • 201. Data: 2010-06-17 09:06:44
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c19b8b9$0$2597

    > Pisałem już, że każdą ilość prawie nowych pieców załatwię poniżej 1000
    > zł/szt. U mnie służą one jako grzanie zapasowe i dodatkowe, a nie główne.
    > Trochę więc niedowymiarowane.

    No wybacz, w ten sposob to my dyskusji prowadzic nie mozemy. Tez moglem
    zainstalowac jakiegos sprawnego dezela gazowego ktorego nawet dostalbym za
    darmo. Moglem tez ze zlomu zamontowac stare grzejniki ktore ludzie
    wymieniaja i tez by grzalo. No takim rachunkiem ekonomicznym to my do
    niczego nie dojdziemy.

    Pozdro.. TK

  • 202. Data: 2010-06-17 09:07:59
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Napisalem Ci moje rzeczywiste dane. Czemu w kolko powtarzasz wyswiechtane
    > frazesy, skoro przedstawilem Ci przyklad w ktorym jednak sie oplaca. Marko
    > pod innym nickiem prezentowal podobne wyliczenia finalne, wiec moze
    > zrewiduj poglad o globalne nieoplacalnosci w domach jednorodzinnych.

    Przedstawiłeś przykład bez liczb.
    Ja przykład z kwotami.

    > A co ma piernik do wiatraka?
    > Przeczytales prawo malejacych przychodow i powinienes wiedziec, ze sens
    > ekonomiczny ocieplenia po wyzej pewnej grubosci ocieplenia jest
    > ekonomicznie nieuzasadnione. Skoro ma sie juz ten punkt optymalny to co
    > jeszcze chcesz docieplac?

    Np ja nie mam tej pewnej grubości i 90% domów w Polsce też nie ma.

    > I stad wniosek, ze ja moge placic wiecej?

    Stąd wniosek, że ja płacę mniej. Fakt.

    > Ciekawe czy komputery tez tak kupujesz. :-DD

    Tak. Jak się używa komputery od 20 lat i ma w sieci pod opieką kilkadziesiąt
    sztuk, to też się pewne rzeczy liczy.

    > Koszt inwestycji zwroci mi sie po paru latach, nastepne pare to
    > amortyzacyjne umozenie, tracone odsetki od kapitalu ok. 5%/rok, przy tej
    > kwocie pomijalne. Jakie jeszcze koszty determinuja oplacalnosc inwestycji
    > poza glikolem raz na trzy lata?

    Już mówiłem.
    Mój koszt krańcowy solarów, to 8000. Potencjalna oszczędność przy moim małym
    zużyciu nie zwróci mi tych 8000 przez spodziewany okres inwestycji 10 lat.
    Dodatkowo istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że solary znacznie stanieją w
    najbliższych latach. Wtedy sobie kupię. Już dziś modyfikując instalację
    wodną przygotuję ją do tego.
    Dzisiaj solary to lans, za parę lat może jednak inwestycja.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 203. Data: 2010-06-17 09:09:53
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > darmo. Moglem tez ze zlomu zamontowac stare grzejniki ktore ludzie
    > wymieniaja i tez by grzalo. No takim rachunkiem ekonomicznym to my do

    Już w innym wątku pisałem, że piece są prawie nowe lub nowe (nowe za 1/3
    wartości - mam fakturę, promocja LM) lub darmowe. Te stare szroty, to mogę
    mieć darmo i będą instalowane w piwnicy.

  • 204. Data: 2010-06-17 09:14:19
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Wg instrukcji bojler ten daje 150 litrów ciepłej wody, która grzeje chyba
    > około 2-2,5 godzin.

    W drugiej taryfie... Dzieki za taki cud techniki. Dla mojej rodziny
    potrzebuje co najmniej drugie tyle, nie mowiac o jakichs gosciach. Myc by
    sie musieli po 22 a nie po 22 + 2 godziny na nagrzanie, czyli po polnocy.
    Tak bierzesz prysznic?? To ja Ci wspolczuje. Juz wole byc rozrzutnym
    "patologiem" z blokowiska.

    > Nie wiem zatem co robisz w Warszawie pod IP 85.219.200.143?

    A ja skad mam IP?

    Pozdro.. TK

  • 205. Data: 2010-06-17 09:29:45
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Za 8000 mogę grzać 12 miesięcy w roku przez 10-15 lat. Ty za te same
    > pieniądze tylko przez 7-8 miesięcy w roku, czyli aby porównać mój koszt
    > musiałbyś używać tej instalacji 15-22 lat. Powodzenia.

    Czlowieku Ty bys musial. Mowi sie do Ciebie jak do sciany. Ty bys musial,
    nikt przeciez Cie nie namawia.

    Pozdro.. TK

  • 206. Data: 2010-06-17 09:31:17
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Nie każdy ma pięcioro dzieci srających w pieluchy i żygających na firanki.

    No teraz to pojechales.

    > Bojler 80l na utrzymanie ciepła 65 stopni zużywa 0,25 zł/dobę.

    Na utrzymanie ciepla... Czyli sie nie myjesz??

    Pozdro.. TK

  • 207. Data: 2010-06-17 09:32:30
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Po paru godzinach, jeśli wyjdzie słoneczko, a ja mam ochotę pospać do
    > południa.

    Jak swieci sloneczko i topi sie snieg, to lodu z tego od razu tez nie
    bedzie. Wyzej pisales o paru dniach.
    Bijesz piane.

    Pozdro.. TK

  • 208. Data: 2010-06-17 18:05:08
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To wynika z kontekstu.

    Nie wynika. Tobie się wydaje, że wynika. Niestety do tego, co piszesz
    dokładasz całą masę niejawnych założeń, które omijasz - część z nich
    jest fałszywa - ergo całe wnioskowanie możesz sobie wrzucić do kosza.

    M.

  • 209. Data: 2010-06-17 18:08:33
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:

    > Znowu kłamiesz.

    > 80kę kupisz za 400 zł Ariston. Galmet 10l 200 zł.
    > Ja mam inne.

    A ile kosztowały oraz ile kosztowała ich instalacja? Tego nie powiedziałeś.

    M.

  • 210. Data: 2010-06-17 18:29:36
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie musi być.
    > U mnie koszt inwestycyjny CAŁKOWITY ciepłej wody to 700 zł.
    >
    > U Was 8000 solary + 5000 gaz i inne instalacje. W dodatku u mnie wkład
    > kominowy z kwasówy o długości 10m będzie znacznie droższy. Powiedzmy że
    > o 2 tys.
    >
    > 15000 zł kontra 700 zł

    ROTFL
    A ja mam piec gazowy i u mnie koszt instalacji CWU wynosi 0zł. :-)

    > Wychodzi mi na to, że solary to ja sobie założę, ale jak stanieją do 1-2
    > tys zł za całą instalację. Przy tej cenie dziękuję.

    Uff. Wreszcie. Pochwaliłeś się i już możesz skończyć. Tak, to było
    genialne - całkowity koszt instalacji 700zł. Jesteś geniuszem.

    M.