    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: elektrykę rozkładam
    Date: Fri, 16 Mar 2018 10:49:53 +0100

    W dniu 2018-03-16 o 08:34, Budyń pisze:
> [...]
    zaś.
    > przewiduję:
    > -oświetlenie bez specjalnych wygłupów
    > -gniazda 1f
    > -gniazdo 3f kuchnia
    > -gniazdo 3f rezerwa kier. garaż
    > -instalacja dzwonka
    > -instalacja oświeltenia drogi dojazdowej
    > -wyjście na oswietlenie i gniazda w ogrodzie
    > -oświetlenie zewnętrzne budynku (pocomito) z wyjściem na bożonarodzeniowe
    świecidełka
    > -skrętka do komputerów: od centralnego punktu do każdego miejsca gdzie sie moze
    przydazyc komputer osobny kabel

    Wszystko ok.
    > -sygnał komputerowy skad moze przyjść? radio to kierunek dach, kabel-jakies ziemne
    przyłącze
    Niekoniecznie, u mnie światłowód rozciągli na słupach i wejście do domu
    mam pod dachem, daj peszle z drutem w środku do góry i na dół.

    > -instalacja czujników temperatur - kazde pomieszczenie
    Też zrobiłem i dotąd nie podłączyłem, wystarczą dwa termometry w domu.

    > -instalacja antenowa satelitarna - jak robic bo nie wiem?
    Ile przewidujesz gniazdek w domu tyle daj kabli do anteny na dachu,
    kable oczywiście do satelity czyli 75om koncentryk dobrej jakości.
    Potem kupisz czaszę i konwerter z np 2 lub 4 wyjściami niezależnymi, są
    takie, wtedy nie trzeba rozdzielacza w domu, kable albo wypuścić prosto
    ze ściany
    albo zakończyć gniazdkiem satelity, są gotowe.

    > -instalacja antenowa naziemna
    Antena gdzieś schowana pod dachem lub okapem w odpowiednim kierunku,
    najlepiej wieloelementowa. mają większy zysk, ze wzm w środku ciągniesz
    kablem do 1 gniazdka, tam albo kończysz albo rozdzielasz dalej, są
    gniazdka przelotowe.
    Dobrze też mieć gn sieci blisko na zasilacz do wzm anteny.

    > -jakis system alarmow/monitoringu?
    rozłóż kable, min 3 pary od każdej czujki do punktu gdzie będzie centrala,
    od centrali do klawiatury przy wejściu i syreny pod dachem.

    > -przewody do ewentualnych rolet (mimo ze ich nie ma i nie będzie) :-)
    Tu nie pomogę bo sam nie mam i nie wiem jakie są potrzebne.

    > coś pominąłem? i w ogóle?
    Kamery w narożnikach domu, chociaż sam nie wiem czy jest sens.

    --
    Pozdr
    Janusz