  • 21. Data: 2018-08-23 22:18:36
    Temat: Re: element elektroniczny
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 23.08.2018 21:16, Kris pisze:

    > Jak widać dalej trolujesz.

    A jednak. Kto się wróblem urodził, kanarkiem nie zdechnie.

  • 22. Data: 2018-08-23 22:48:21
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Nie wiem dlaczego tak twardo upierasz się przy podziale jaki podałeś.
    W maszynach stosuję zarówno przekaźniki na 230VAC jak i styczniki na
    24VAC. Te ostatnie ABB, 2 torowe przykładowo, gdybyś szukał.
    Są też przekaźniki na 48V, 127V, od którego miejsca Twoim zdaniem
    zaczyna się podział?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 23. Data: 2018-08-24 18:34:20
    Od: abomito <a...@w...pl>

    W dniu czwartek, 23 sierpnia 2018 16:49:59 UTC+2 użytkownik pierdofon napisał:
    > potrzebuje takie jakieś ustrojstwo do sterowania pompa w studni.
    > Mam wszystko, pompę, wyłącznik pływakowy, zdalne odpalanie tego i teraz
    > potrzebuje taki element elektroniczny,
    > ktory spowoduje, że jak pompa będzie pracować, poziom wody spadnie do
    > określonego punktu i czujnik pływakowy
    > wyłączy te pompę, to jak znowu napłynie woda do studni to ta pompa się nie
    > włączy.
    >
    > Innymi słowy cos co pomimo ponownego załączenia czujnika pływakowego nie
    > puści prądu do pompy aż tego ja sam, rękami nie odblokuje.
    Zacznimy od początku:czy to jednofazowa pompa i pływak podłączony na stałe?
    Czy może to pływak jest oddzielnie, na długim przewodzie podłączony na wierzchu
    w skrzynce?

  • 24. Data: 2018-08-26 12:55:51
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Abomito - jednofazowa pompa bez plywaka. Plywak osobno jest jeszcze w
    pudelku, ma byc wpiety u góry studni a zamocowany przy pompie.

    Użytkownik "abomito" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

  • 25. Data: 2018-08-26 23:38:49
    Od: abomito <a...@w...pl>

    W dniu niedziela, 26 sierpnia 2018 12:55:55 UTC+2 użytkownik pierdofon napisał:
    > Abomito - jednofazowa pompa bez plywaka. Plywak osobno jest jeszcze w

    Czyli możesz zrobić tak, jak ci Kogutek radzi.Zegar za 15zł i będzie działać, ale
    żadnej finezji.
    Możesz również kupić jeszcze stycznik trójfazowy (bo w tych warunkach pompa powinna
    mieć wyłączane oba tory- i fazę i zero) ze stykami pomocniczymi i cewką na 230V,
    wyłącznik i gniazdko ( hermetyczne, w pakiecie) i przycisk(NO) sterujący.I pudełko,
    najlepiej hermetyczne.Przewody zasilające podłączasz do stycznika. Sterowanie dajesz
    na wyłącznik, przez pływak , przycisk na cewkę.Dodatkowo plącze stki pomocnicze, a na
    wyjściu stycznika podłączasz drugie zasilanie (L) na cewkę.(Ale jak liczysz, że
    zdalnie Ci to połączę, to właśnie się przeliczyłeś).Regulujesz pływak- ale pamiętaj o
    obciążniku!
    Na drugim końcu stycznika podłączasz gniazdko.
    Działanie: sterowanie włączasz wyłącznikiem- i nic się nie dzieje.Dopiero jak
    włączysz przyciskiem, a pływak ma poziom, stycznik załapie.Wtedy puści prąd do
    gniazdka, gdzie masz podłączoną pompę.Ale jak pływak zadziała(rozewrze) to stycznik
    puści i za chińskiego boga nie załączy, choćby poziom się podniósł.Trzeba
    przyciskiem. A zegar można założyć, ale najlepiej sterujący, w obwodzie sterowania.U
    mnie tak działa i się nie martwię że wnuczki mi włączą mi pompę na weczkend.
    Kwadrans i się wyłączy, a sterowania jeszcze nie rozgryzły.
    Pozdro.abomito

  • 26. Data: 2018-08-27 01:18:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Styczniki darmo nie sa. Jak pompa iles tam metrow od gniazdka to trzeba albo robic
    skrzynke przy studni albo ciagnac dodatkowy przewod. Finezja to zrobic maksymalnie
    prosto i tanio, ale nie najprosciej. Finezyjne jest moje rozwiazanie a nie jakies
    cuda z dodatkowymi stycznikami, przekaznikami itp. Moje rozwiazanie poza finezja
    wykorzystuje tani, zrobiony w warunkach przemyslowych i majacy dopuszczenie do
    sprzedazy i uzywania element.

  • 27. Data: 2018-08-27 08:35:41
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    odpalenie tej pompy to raz na miesiac wiec nie wiem czy to jest warte
    takiego zachodu i kombinatoryki.
    Musze sie nad tym zastanowic, czy nie przesadzam.
    Ale dziekuje za rozwiazania, jak nie do tego to i tak sie przydadza :)

  • 28. Data: 2018-08-27 12:01:21
    Od: abomito <a...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2018 01:18:24 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder Nie
    w tym rzecz: wybór był za mały.Akurat ja bylem elektrykiem, więc ja też nie
    mialem wyboru: ja musiałbym kupić ten zegar za 15 złotych.
    Ale tu: człowiek kupił pompę (element stały) i pływak za 50-100 zyli.I problem, czy
    kupić zegar za 15złotych, do wtedy pływak potrzebny jak psu łańcuch.A może okupić te
    trochę (+-150 plus robocizna) i mieć wygodniej.
    Zauważ, że nic nie mówiłem o elektronice.Bo przekażnik pojemnościowy, czy pola
    (takie, jakie stosowane są w silosach, czy na oczyszczalniach) to byłoby 1500 zyli w
    górę.I znowu byłby problem: zrobić toto czy wziąć dziadka za kawałek etatu żeby robić
    ze automata...Ot, życie!
    abomito

  • 29. Data: 2018-08-27 18:33:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wiem co musialbys kupic za 15 skoro w LM od zawsze sa wlaczniki czasowe po 9,90.
    Plywak jest niezbedny i to nie podlega dyskusji. Dyskutowac mozna jak z sensem przy
    najmniejszych kosztach i minimalnym nakladzie pracy zrobic zeby w tym konkretnym
    przypadku dzialalo. W tym konkretnym przypadku moje rozwiazanie bije na glowe
    wszystkie inne bo kosztuje 9,90 i wymaga przelutowania jednego przewodu w wlaczniku
    czasowym.

  • 30. Data: 2018-08-27 21:14:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-26 o 12:55, pierdofon pisze:

> [...]
    > stałe?
    > Czy może to pływak jest oddzielnie, na długim przewodzie podłączony na

    Jakiej mocy masz tą pompę?

    Jeżeli ma ok. 150W lub więcej to najprostszym rozwiązaniem jest
    zastosować przekaźnik prądowy
    https://www.elektrykasklep.pl/towar/epp-619-ff-przek
    aznik-pradowy-jednofunkcyjny/
    oraz dodatkowy przycisk monostabilny zwierny potrzebny do załączenia
    (START). Możesz jeszcze dodać drugi przycisk monostabilny rozwierny do
    wyłączenia (STOP). Jako przyciski możesz zastosować np. taki przycisk
    zespolony
    https://www.elektrykasklep.pl/towar/216699-eaton-moe
    ller-podwojny-naped-przycisku/
    + odpowiednie styki zwierny i rozwierny.

    Łączny koszt ok. 150-250zł.

    Teraz po kolei łączenie:

    Do zacisku 1 (N) przekaźnika podłączasz N zasilania oraz N pompy.

    Zasilanie L podajesz na połączone z sobą z jednej strony zaciski
    przycisku START i STOP.

    Drugi zacisk przycisku STOP łączysz z zaciskiem 11 przekaźnika.

    Drugi zacisk przycisku START łączysz z zaciskiem 12 przekaźnika.

    Zacisk 12 przekaźnika łączysz z zaciskami 5 i 3 przekaźnika.

    Do zacisku 8 przekaźnika podłączasz przewód fazowy L pompy.

    Jeżeli zastosujesz przycisk z podświetleniem lub dodatkową lampkę
    kontrolną to ją wpinasz pomiędzy N zasilania oraz zacisk 12 przekaźnika.

    Układ działa dokładnie tak jak chciałeś.

    Studzienka się napełniła i nic na razie się nie dzieje.

    Wciskasz przycisk START, załącza się przekaźnik oraz pompa. Przekaźnik
    sam siebie podtrzymuje tak długo, jak długo pracuje pompa.

    Kiedy poziom wody opadnie i pływak wyłączy pompę to styk 11 - 12
    przekaźnika zostanie rozwarty, a tym samym przekaźnik wyłączy się i
    przestanie sam siebie podtrzymywać.

    Aby ponownie załączyć pompę znów musi się podnieść woda w studzience
    zwierając styk w pływaku, a także musisz wcisnąć przycisk START.

    W trakcie pracy pompy możesz zatrzymać jej pracę wciskając na chwilę
    przycisk STOP.

    Pompa może być w studzience odległej od tego układu i nie musisz nic
    przerabiać przy pompie. Podłączasz pompę z pływakiem taką jaka jest
    oryginalnie.

    P.S.

    Za 15 zł to niech sobie Zenek kupi papier toaletowy, który tak samo jest
    do d.... jak i jego pomysł z zegarem.