    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: farby lateksowa a rozpuszczalnikowe
    Date: Tue, 24 Nov 2020 16:54:53 +0100

    W dniu 2020-11-24 o 11:18, Krycha pisze:
    > Chciałabym dobrać odpowiedni wałek do malowania ścian pokoju.
    >
    > Czytam w necie "Generalna zasada jest taka: do farb w rozcieńczanych
    > wodą stosujemy wałki z włosia syntetycznego, a do rozpuszczalnikowych -
    > z naturalnego."
    > "Wałki welurowe ... np. farbą lateksową albo inną gęstą emulsją
    > rozpuszczalnikową."
    > Na mojej farbie lateksowej z firmy NOBILES jest napisane, że narzędzia
    > po pracy myjemy wodą.
    >
    > Czy moja farba jest należy do rozpuszczalnikowych, czy wodnych?
    Woda to też rozpuszczalnik :) ale tam chodzi o rozpuszczalniki
    syntetyczne np nitro, benzyna itp.

    > A ten wałek radzą używać do każdej farby:
    > "Wałek Blaufaden  Wałek wykonany z włókna syntetycznego do malowania
    > ścian i sufitów. Zalecany do gęstych farb wodorozcieńczalnych
    > emulsyjnych, lateksowych, akrylowych, ceramicznych. Pozostawia gładką
    > strukturę."
    >
    > To jaki wałek powinnam kupić do mojej farby lateksowej?
    No taki jak napisałaś, syntetyczny, tylko go wpierz i wysusz.
    Ostatnio też właśnie takimi wałkami malowałem i jest ok, dobrze się
    maluje ale trzeba sie namachać :)
    Dlugość włosia się dobiera w zależności od faktury na ścianie, jak
    idealnie równa np GK to może być krótsze, jak zwykły tynk to dłuższe, ze
    względu na krycie po starej farbie przygotuj sie na minimum dwa malowania.

    --
    Janusz