  • 1. Data: 2020-11-24 11:18:50
    Temat: farby lateksowa a rozpuszczalnikowe
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Chciałabym dobrać odpowiedni wałek do malowania ścian pokoju.

    Czytam w necie "Generalna zasada jest taka: do farb w rozcieńczanych
    wodą stosujemy wałki z włosia syntetycznego, a do rozpuszczalnikowych -
    z naturalnego."
    "Wałki welurowe ... np. farbą lateksową albo inną gęstą emulsją
    rozpuszczalnikową."
    Na mojej farbie lateksowej z firmy NOBILES jest napisane, że narzędzia
    po pracy myjemy wodą.

    Czy moja farba jest należy do rozpuszczalnikowych, czy wodnych?

    A ten wałek radzą używać do każdej farby:
    "Wałek Blaufaden Wałek wykonany z włókna syntetycznego do malowania
    ścian i sufitów. Zalecany do gęstych farb wodorozcieńczalnych
    emulsyjnych, lateksowych, akrylowych, ceramicznych. Pozostawia gładką
    strukturę."

    To jaki wałek powinnam kupić do mojej farby lateksowej?

    "Dobrze dobrany i przyzwoitej jakości wałek do malowania to podstawa
    udanego remontu." :-)

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2020-11-24 16:54:53
    Temat: Re: farby lateksowa a rozpuszczalnikowe
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-24 o 11:18, Krycha pisze:
> [...]
    > po pracy myjemy wodą.
    >
    > Czy moja farba jest należy do rozpuszczalnikowych, czy wodnych?
    Woda to też rozpuszczalnik :) ale tam chodzi o rozpuszczalniki
    syntetyczne np nitro, benzyna itp.

> [...]
    > strukturę."
    >
    > To jaki wałek powinnam kupić do mojej farby lateksowej?
    No taki jak napisałaś, syntetyczny, tylko go wpierz i wysusz.
    Ostatnio też właśnie takimi wałkami malowałem i jest ok, dobrze się
    maluje ale trzeba sie namachać :)
    Dlugość włosia się dobiera w zależności od faktury na ścianie, jak
    idealnie równa np GK to może być krótsze, jak zwykły tynk to dłuższe, ze
    względu na krycie po starej farbie przygotuj sie na minimum dwa malowania.

    --
    Janusz