    Subject: Re: gdzie podłączyć żółto zielony przewód?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <5e29e35e$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <5e2a0f75$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <5e2a1c7e$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Fri, 24 Jan 2020 10:50:02 +0100

    W dniu 2020-01-23 o 23:34, Budyń pisze:
> [...]
    sie tor N w różnicówce przepalił? Statystycznie pomijana sprawa.
    > no to jest argument zeby uczulać ludzi aby nie pozwalali syfić na aparaturę, niby
    oczywiste, ale warstwa pyłu zawsze w czasie budowy na osprzęcie lezy

    Ale na ten syf nie ma żadnej rady i nie ma możliwości, aby go całkowicie
    uniknąć. Podczas budowy czy remontów kurzy się mocno. Podczas sprzątania
    także się kurzy, a ponieważ aparaty instalacyjne wydzielają ciepło to
    siłą rzeczy kurzy jest przenoszony do skrzynek i do aparatów. Poza tym
    osprzęt instalacyjny jest wykonany z tworzyw sztucznych, które się
    elektryzują i przyciągają kurz.

    Jedyna rada to nie stosować RCD 3-fazowych do zabezpieczania obwodów
    1-fazowych, systematycznie wykonywać testy RCD i raz na jakiś czas
    sprawdzać wszystkie połączenia oraz dokręcać zaciski. Od czasu do czasu
    odkurzać wnętrze skrzynek rozdzielczych.