eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniegładź na tapecie (włókninie) szklanej - jaka i czy muszę gruntować? › Re: gładź na tapecie (włókninie) szklanej - jaka i czy muszę gruntować?
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: gładź na tapecie (włókninie) szklanej - jaka i czy muszę
    gruntować?
    Date: Tue, 26 Aug 2014 16:22:55 +0200

    Użytkownik "Artur Gatty" napisał w wiadomości grup

    > Witam i ponownie proszę o radę :)

    > Położyłem na suficie gładką tapetę szklaną - fizelinową.

    Cos kręcisz :-) Albo tapeta z włókna szklanego albo fizelina.

    > Wyszło dobrze, ale
    > przed malowaniem wolałbym jednak położyć na nią gładź typu finish.

    Po co? To tylko proszenie się o kłopoty.

    > Teraz pytanie, jaką gładź wybrać, aby dało się ją w miarę łatwo szlifować
    > nie zmyła się pod wpływem gruntu i farby (jest równo, więc chcę kłaść ją
    > cieniutko)? Akryl Putz jest dobrym wyborem?

    Akryl Putz kiedyś używałem i nie miałem zastrzeżeń.

    > I jeszcze jedna sprawa, czy muszę każdą gładź gruntować?

    To zależy co tam położyłeś. Jak tapetę z włókna szklanego to gruntowanie nie
    ma sensu bo niczego nie zmieni. (grunt nie przeniknie przez tapetę) jak
    fizelinę to gruntowanie może mieć sens, ale to zależy od tego co jest pod
    spodem.

    > Nie jest to
    > problemem, ale boję się jej rozmycia gruntem, bo jak wspomniałem chcę ją
    > położyć minimalną warstwą, aby nie mordować się ze szlifowaniem.

    Niezależnie od tego jaka gładź i na co położona to nie ma prawa rozmywać się
    pod wpływem gruntu. Natomiast przy malowaniu wałkiem jest spora szansa że
    gładź odpadnie od tapety z włókna szklanego i "nawinie" się na wałek.

    Pozdrawiam
    Ergie