  • 1. Data: 2014-08-26 14:37:33
    Temat: gładź na tapecie (włókninie) szklanej - jaka i czy muszę gruntować?
    Od: "Artur Gatty" <b...@b...maila.com>

    Witam i ponownie proszę o radę :)

    Położyłem na suficie gładką tapetę szklaną - fizelinową. Wyszło dobrze, ale
    przed malowaniem wolałbym jednak położyć na nią gładź typu finish.
    Teraz pytanie, jaką gładź wybrać, aby dało się ją w miarę łatwo szlifować i
    nie zmyła się pod wpływem gruntu i farby (jest równo, więc chcę kłaść ją
    cieniutko)? Akryl Putz jest dobrym wyborem?
    I jeszcze jedna sprawa, czy muszę każdą gładź gruntować? Nie jest to
    problemem, ale boję się jej rozmycia gruntem, bo jak wspomniałem chcę ją
    położyć minimalną warstwą, aby nie mordować się ze szlifowaniem.

    pozdrawiam,
    AG

  • 2. Data: 2014-08-26 14:43:22
    Od: "Artur Gatty" <b...@b...maila.com>

    Jeszcze jedno pytanie:
    Czy mogę kłaść gładź bezpośrednio na tapecie fizelinowej, czy też powinienem
    ją przed tym gruntować albo zaciągnąć klejem?

  • 3. Data: 2014-08-26 15:16:49
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 sierpnia 2014 14:37:33 UTC+2 użytkownik Artur Gatty napisał:

    > Po�o�y�em na suficie g�adk� tapet� szklan� - fizelinow�. Wysz�o
    dobrze, ale

    Na moje oko to taka tapete daje sie po to ze ona jest mocna i elastyczna -
    nie peka nawet przy jakichs silach ktore ja probuja rozrywac. Jak polozysz
    na to sztywny gips to on przeciez popeka (tam gdzie peklby gdyby nie bylo
    tapety). Syzyfowa robota!

    Zamalowalbym grubo sniezka grunt i na to zwykla farbe. Sniezka grunt ladnie
    "wyobla" nierownosci. Po co tam jeszcze gips ladowac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2014-08-26 16:22:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Gatty" napisał w wiadomości grup

    > Witam i ponownie proszę o radę :)

    > Położyłem na suficie gładką tapetę szklaną - fizelinową.

    Cos kręcisz :-) Albo tapeta z włókna szklanego albo fizelina.

    > Wyszło dobrze, ale
    > przed malowaniem wolałbym jednak położyć na nią gładź typu finish.

    Po co? To tylko proszenie się o kłopoty.

    > Teraz pytanie, jaką gładź wybrać, aby dało się ją w miarę łatwo szlifować
    > nie zmyła się pod wpływem gruntu i farby (jest równo, więc chcę kłaść ją
    > cieniutko)? Akryl Putz jest dobrym wyborem?

    Akryl Putz kiedyś używałem i nie miałem zastrzeżeń.

    > I jeszcze jedna sprawa, czy muszę każdą gładź gruntować?

    To zależy co tam położyłeś. Jak tapetę z włókna szklanego to gruntowanie nie
    ma sensu bo niczego nie zmieni. (grunt nie przeniknie przez tapetę) jak
    fizelinę to gruntowanie może mieć sens, ale to zależy od tego co jest pod
    spodem.

    > Nie jest to
    > problemem, ale boję się jej rozmycia gruntem, bo jak wspomniałem chcę ją
    > położyć minimalną warstwą, aby nie mordować się ze szlifowaniem.

    Niezależnie od tego jaka gładź i na co położona to nie ma prawa rozmywać się
    pod wpływem gruntu. Natomiast przy malowaniu wałkiem jest spora szansa że
    gładź odpadnie od tapety z włókna szklanego i "nawinie" się na wałek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2014-08-26 16:25:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Zamalowalbym grubo sniezka grunt i na to zwykla farbe. Sniezka grunt
    > ladnie
    > "wyobla" nierownosci.

    Jakie nierówności?

    Normlanie kolejność jest taka:
    1. tynk+gładź / płyta gipsowa
    2. grunt
    3. Tapeta z włókna szklanego
    4 Farba (bez podkładu bo i po co?)

    Tapeta z włókna szklanego jest idealnie gładka (ta sufitowa, bo ścienne mogą
    mieć ornament) w dotyku jest praktycznie jak szkło. Więc pytam ponownie
    jakie nierówności?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2014-08-26 21:26:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 sierpnia 2014 16:25:44 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Tapeta z w��kna szklanego jest idealnie g�adka (ta sufitowa, bo �cienne
    mogďż˝

    Pisal o jakiejs fizelinie - wiekszosc mi znanych nie jest gladka tylko ma
    jakas minimalna fakture ale ja z tym malo do czynienia mialem - wnosze jednak
    po tym ze chce na ta tapete klasc gladz, ze jednak gladka nie jest - gdyby
    byla to by gladzi nie chcial klasc :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2014-08-26 22:15:32
    Od: "Artur Gatty" <b...@b...maila.com>

    oglegroups.com...

> [...]

    >jednak
    >po tym ze chce na ta tapete klasc gladz, ze jednak gladka nie jest - gdyby

    no właśnie nie jest to powierzchnia gładka jak np. płyta KG, a już
    absolutnie nie ma porównania ze szkłem, jest taki meszek na powierzchni.
    Dlatego chcę położyć na to gładź, ale się nie upieram, jeżeli jakaś farba
    gruntująca wyrówna powierzchnie, jak wspomniana przez Ciebie Sniezka Grunt,
    to z chęcią ją zastosuję.

  • 8. Data: 2014-08-26 23:12:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 sierpnia 2014 22:15:32 UTC+2 użytkownik Artur Gatty napisał:

    > gruntuj�ca wyr�wna powierzchnie, jak wspomniana przez Ciebie Sniezka Grunt,
    > to z ch�ci� j� zastosuj�.

    Pomaluj 2 x Sniezka grunt - walkiem, grubo. Ja malowalem nia wszystkie moje
    sciany i sufity przed docelowa farba i bylem zawsze bardzo zadowolony.

    Z tym ze malujac walkiem nie oczekuj efektu "lustra" - lekka faktura wlasnie
    zostanie ale ona z metra - poltorej juz nie jest widoczna, mi sie zreszta
    bardziej taka podoba niz gladka jak szklo. Na to dobra farba akrylowa i bedzie
    cacy! Na pewno tez bedzie mocniejsze niz gips ktory IMHO moglby zaczac platami
    z tej tapety odpadac przy jakims uderzeniu czy otarciu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2014-08-27 09:04:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Gatty" napisał w wiadomości grup

    > no właśnie nie jest to powierzchnia gładka jak np. płyta KG, a już
    > absolutnie nie ma porównania ze szkłem, jest taki meszek na powierzchni.

    Czyli jednak fizelina a nie tapeta z włókna szklanego. No to się wyjaśniło
    :-)

    W takim razie możesz położyć gładź tylko pamiętaj aby to wcześniej porządnie
    odkurzyć, a najlepiej (jakby Ci się chciało) przetrzeć wilgotną szmatką. Jak
    wcześniej sufit był zagruntowany to ja bym już tej gładzi ponownie nie
    gruntował (bo po co?).

    Pozdrawiam
    Ergie