  • 61. Data: 2018-03-10 18:22:37
    Temat: Re: ierwsza zima z pompą ciepła 7 kW - wrażenia
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 07.03.2018 o 11:10, alberciq pisze:
    > Dom po podłogach 250m^2 z czego 50m garaż + pom techniczne(wszystko
    > ogrzewane) oczywiście podłogówka 100%
    >
    > [Ciach]
    >
    > wychodzi mniej niż 150zł miesięcznego grzania w okresie zimowym..

    To jest dom pasywny? Bo średnie zapotrzebowanie wychodzi 10W/m2/h. COP
    pompy przyjąłem 4.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 62. Data: 2018-03-10 20:09:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 10 marca 2018 17:16:12 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Jakbyś widział kiedyś PW, to byś wiedział że z niedziałającym
    > wentylatorem PC przestanie działać.

    Hue hue hue. Ale ja piszę o awarii, a nie normalnym działaniu :)
    A urządzenie poddane -20stC +50stC i ruchome - ma szanse się zepsuć
    znacznie szybciej niż urządzenie stojące i działające w +20stC non stop ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 63. Data: 2018-03-10 23:58:36
    Temat: Re: Pierwsza zima z pompą ciepła 7 kW - wrażenia
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Ja mam dom 170m2+40m2 garaz nieogrzewany w bryle budynku.
    20cm styro, poddasze ocieplone piana, cieple okna, rekuperator.
    Pompa z wymiennikiem gruntowym, 2 odwierty po 120m. Odwiert
    przewymiarowany, ale za to zrodlo dolne caly czas ze sporym zapasem -
    grzalka sie nawet nie wlaczyla.
    Rachunki za prad za listopad, grudzien, styczen po ok 300zl za miesiac.
    W tym woda ciepla, ogrzewanie, oswietlenie - mialem jeszcze wtedy
    zarowki 150W tradycyjne w calym domu, narzedzia uzywane podczas
    wykonczenia - pila do listw podlogowych itp. Ostatni rachunek bedzie
    wiekszy - podczas mrozow w ciagu 18 dni zuzylem pradu za ok 300zl, choc
    w tym czasie tez sie wprowadzilem i zaczela chodzic pralka, zmywarka,
    lodowka, zelazko itp.
    Ogolnie z pompy jestem meeeeeega zadowolony:)
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 64. Data: 2018-03-12 08:23:48
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    > To jest dom pasywny? Bo średnie zapotrzebowanie wychodzi 10W/m2/h. COP
    > pompy przyjąłem 4.

    nie celowałem w pasywny, starałem się unikać tego określenia, ale
    robiłem co mogłem aby było jak najcieplej:
    - płyta fundamentowa na 20cm styroduru
    - ściany BK 24 + 25cm styro(biały)
    - dach 20+15cm wełny
    - okna montowane w warstwie ocieplenia na taśmach do ciepłego montażu
    itp

  • 65. Data: 2018-03-12 22:21:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.03.2018 o 08:23, alberciq pisze:
    > - płyta fundamentowa na 20cm styroduru

    Obalasz tutejszą teorię, że podłogą niewiele ucieka ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 66. Data: 2018-03-12 22:26:12
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    > Obalasz tutejszą teorię, że podłogą niewiele ucieka ;-)

    coś więcej będę mógł powiedzieć jak uruchomię wszystkie czujniki
    temperatury - jeden jest pod tym styrodurem

  • 67. Data: 2018-03-12 22:41:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 22:21:05 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Obalasz tutejszą teorię, że podłogą niewiele ucieka ;-)

    To nie jest tutejsza teoria tylko obliczenia - suche fakty.
    Tzn. co myślisz - że jakby dał 10cm styroduru to by miał 2 x większe
    zużycie? :) Bicz pliz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 68. Data: 2018-03-13 07:23:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.03.2018 o 22:41, Adam Sz. pisze:
    > To nie jest tutejsza teoria tylko obliczenia - suche fakty.
    > Tzn. co myślisz - że jakby dał 10cm styroduru to by miał 2 x większe
    > zużycie?:) Bicz pliz:)

    Uderz w stół a nożyce się odezwą :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 69. Data: 2018-03-13 07:43:06
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 marca 2018 22:42:01 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > To nie jest tutejsza teoria tylko obliczenia - suche fakty.
    > Tzn. co myślisz - że jakby dał 10cm styroduru to by miał 2 x większe
    > zużycie? :) Bicz pliz :)

    no przeciez miałby 2x wieksze, zdaje sie ze takie podawałes wyliczone dane. Mowie o
    podłodze oczywiscie.

    b.

  • 70. Data: 2018-03-14 12:42:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 13 marca 2018 07:43:08 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > no przeciez miałby 2x wieksze, zdaje sie ze takie podawałes wyliczone dane. Mowie o
    podłodze oczywiscie.

    Co? Jak gdzie?
    Ja podawałem że przez podłogę z 10cm styro ucieka 2% całego ciepła.
    Przy 20cm byłby pewnie 1%. Zamiast 1k zapłaciłby 1,01k pln, to nie jest
    dwa razy więcej ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.