  • 1. Data: 2018-02-27 12:47:19
    Temat: rekuperatory - szczelina w drzwiach a akustyka
    Od: Budyń <b...@g...com>

    czy sie robi cos aby powietrze przepływało a akustyka miedzy pomieszczeniami była
    akceptowalna? A moze przy standardowym podcięciu drzwi problemu w ogóle nie ma?
    Co mówia praktycy?

    b.

  • 2. Data: 2018-02-27 13:02:23
    Temat: Re: rekuperatory - szczelina w drzwiach a akustyka
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-02-27 o 12:47, Budyń pisze:
    > czy sie robi cos aby powietrze przepływało a akustyka miedzy pomieszczeniami była
    akceptowalna? A moze przy standardowym podcięciu drzwi problemu w ogóle nie ma?
    > Co mówia praktycy?

    Też się ostatnio zastanawiałem, jak rozwiązać kwestię oddzielenia
    akustycznego mojej kotłownio-serwerownio-pralni i zachowania wentylacji,
    zwłaszcza, że to tam właśnie jest jedna z kratek wyciągających...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 3. Data: 2018-02-27 13:05:49
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    akceptowalna? A moze przy standardowym podcięciu drzwi problemu w ogóle nie ma?

    Sam przetestuj na aktualnie posiadanym wucecie (musi mieć
    podcięcie/kratkę) - czy Ci hałas przeszkadza czy nie ;)

    --
    Pete

  • 4. Data: 2018-02-27 13:11:04
    Od: w...@g...com

> [...]
    akceptowalna? A moze przy standardowym podcięciu drzwi problemu w ogóle nie ma?

    U mnie np. drzwi są 'standardowo', czyli podcięcia w łazienkowych, w pozostałych bez
    podcięć. Już kilka lat minęło i nikt się nie podusił używaniem wentylacji
    mechanicznej z odzyskiem.

    Zakładając wysokość podcięcia 0,5cm, to dla drzwi 80cm masz 40cm2 powierzchni wymiany
    (czyli np. prostokąt 10cm/4cm, albo 5cm/8cm). To raczej wystarczy.

    pzdr
    Bogdan

  • 5. Data: 2018-02-27 13:50:25
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 lutego 2018 13:05:51 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
    akceptowalna? A moze przy standardowym podcięciu drzwi problemu w ogóle nie ma?

    > Sam przetestuj na aktualnie posiadanym wucecie (musi mieć
    > podcięcie/kratkę) - czy Ci hałas przeszkadza czy nie ;)

    zdecydowanie przeszkadza, w łazience słychac wszystko :/

    b.

  • 6. Data: 2018-02-27 17:52:56
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    akceptowalna? A moze przy standardowym podcięciu drzwi problemu w ogóle nie ma?

    Jestem praktykiem i dodatkowo inżynierem dźwięku.

    Mówię tak:
    nie mam podcięć w drzwiach i wentylacja działa. Standardowa szczelina to
    8mm. Gdy po obu stronach drzwi masz twarde powierzchnie - to to
    absolutnie wystarczy. Ja w wielu drzwiach mam wykładziny więc szczelina
    jest mniejsza... i też działa. Zapewne mniej wydajnie, ale jestem
    zadowolony.

    Za to izolację akustyczną w domu mam znakomitą. Podcięcia wyraźnie psują
    akustykę.

    --
    MN

  • 7. Data: 2018-02-27 19:59:01
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 lutego 2018 17:52:56 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Za to izolację akustyczną w domu mam znakomitą. Podcięcia wyraźnie psują
    > akustykę.

    tak sobie mysle ze bez problemu moznaby zrobic bezgłośną szczelinę wentylacyjną, ale
    nikt takich nie robi. Albo wymysliłem cos nowego albo próbuję rozwiazać nieistniejacy
    problem :)

    b.

  • 8. Data: 2018-02-27 20:26:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 lutego 2018 13:50:26 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > zdecydowanie przeszkadza, w łazience słychac wszystko :/

    Mam w każdych drzwiach podcięcia, a w łazience rząd otworów. Nie zauważam
    specjalnego problemu w akustyce :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2018-02-27 21:54:03
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-02-27 o 19:59, Budyń pisze:

    > tak sobie mysle ze bez problemu moznaby zrobic bezgłośną szczelinę wentylacyjną,
    ale nikt takich nie robi. Albo wymysliłem cos nowego albo próbuję rozwiazać
    nieistniejacy problem :)

    Porta wycina takie szczeliny. Są dość drogie.

    --
    MN