  • Data: 2012-08-06 16:07:15
    Temat: Re: ilość obwodów w kotłowni
    Od: scruffty <s...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 6 Aug 2012 15:17:21 +0200, brunet.wp napisał(a):

    Witam,

    > Cyrkulacja musi być, bo nie znosimy czekać kilkunastu sekund aż się pojawi
    > ciepła woda. Teraz tak w bloku mamy. Druga sprawa to marnowanie wody.

    Marnowanie wody lub marnowanie energii do jej podgrzania:) Sam też planuję
    cyrkulację, bo mam dość długie odcinki do przyborów, tylko zdecydowałem się
    na włączanie czasowo zwykłym programatorem.

    > No przecież już pisałem (chyba w tym wątku). Gniazdo na zewnątrz będzie
    > czasowo wyłączane na czas wyjazdów, nieobecności domowników itd. czyli
    > zawsze wtedy gdy będzie załączany alarm.

    A ja to mam zamiar rozwiązać inaczej, łącznik klawiszowy przy wejściu na
    taras, jak zechcę prąd na zewnątrz to pyknę łapą, po skończonej pracy
    odpyknę. Tylko planuję kilka gniazdek na zewnątrz (m.in.) jedno pod samym
    dachem (iluminacje świąteczne średnio lubię, ale dzieciaki małe więc dla
    nich to radocha) i taki łącznik od razu będzie włączał ew. światełka.

    > Jedno nie wyklucza drugiego.

    No właśnie też się zastanawiam, czy alarm ma sens. Kontaktrony w oknach
    sygnalizujące otwarcie się przydadzą, ale dalsze części systemu, jak te
    wszystkie czujki, strefy itp. chyba tylko utrudniają codzienne życie.
    Jeszcze jak system jest podłączony do firmy ochroniarskiej to ma jako taki
    sens, ale bez tego, i powiedzmy sobie szczerze kto postronny zareaguje na
    wyjącą syrenę.

    scruffty