  • 11. Data: 2018-01-18 21:22:13
    Temat: Re: instalacja fotowoltaiczna raz jeszcze
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 stycznia 2018 20:14:14 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > i z marnej sprawnosci robisz jeszcze gorszą :-) Fotowoltaika wymaga inwerterów z
    mppt czyli automatycznym wyszukiwaniem najlepszego punktu pracy.

    Ale po co przez inwerter - nie można paneli wpiąć wprost do grzałeczki? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2018-01-18 21:27:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Jan 2018 12:22:13 -0800 (PST), Adam Sz. napisał(a):

    > Ale po co przez inwerter - nie można paneli wpiąć wprost do grzałeczki? :)

    Nie za bardzo. Oporność obciążenia powinna być różna dla różnego
    oświetlenia aby toto działało z max. sprawnością.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 13. Data: 2018-01-18 21:28:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Pozatym jak pisałem - pompa u mnie pracuje przede wszystkim w nocy.

    Jak czytałem, gdy ona pracować przestanie, to nawet po upływie doby
    nie czuć różnicy temperatury. Równie dobrze mogłaby pracować przede
    wszystkim w dzień, gdyby ekonomia za tym stanęła.

    > I przede wszystkim w zimie :-)

    A to już jest jakis argument.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2018-01-18 21:28:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Ale po co przez inwerter - nie można paneli wpiąć wprost do grzałeczki? :)

    Nie można.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2018-01-18 21:33:46
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 stycznia 2018 21:28:19 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Jak czytałem, gdy ona pracować przestanie, to nawet po upływie doby
    > nie czuć różnicy temperatury. Równie dobrze mogłaby pracować przede
    > wszystkim w dzień, gdyby ekonomia za tym stanęła.

    Mogłaby ale odpalanie jej specjalnie w dzień po to żeby mieć taniej to
    trochę jak palenie dolarami w kominku. Nie ma to żadnego sensu. I
    musiałaby być dodatkowa "inteligencja" która odpalałaby pompę tylko jak
    panele będą dawały dostatecznie dużo energii. Czyli tylko w słoneczny
    dzień. A w zachmurzony już nie.

    Z automatu to jedynie niewielką część opłaty za grzanie CWU by obniżyło
    (dogrzewa codziennie między 13, a 15). Kolejne dogrzania (o 22 i o 5 rano)
    niestety są w ciemnościach :)

    > A to już jest jakis argument.

    No właśnie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2018-01-18 21:35:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 18 stycznia 2018 21:11:18 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > No 80 ale samej wartości prądu bez przesyłu. Czyli jak komuś w G11 z
    > faktury wychodzi np. 0,65 pln / kWh, to bez przesyłu będzie ile - 0,35?
    > I z tego 80% :-) To jest ni chuja dla konsumenta opłacalny interes bez
    > wstrętnych dopłat.

    Pisałem już z 10 razy że to się liczy kWh za kWh w całości, ale kurfa
    przekaz pisemny ciężko dociera...

    > Wątpie. Po pierwsze czytam, że te małe instalacje mają w większości
    > inwerter 1 fazowy, a moja pompa jest 3 fazowa.

    A kto Cie zmusza do montowania 1-fazowego?

    > 4kW wygeneruje 4 tys kWh. Energię w drogiej taryfie mam po pewnie 0,35 pln
    > = 1400 pln i z tego odzyskam max 80% = 1120 pln. Pewnie jeszcze są jakieś
    > sztuczki kruczki i wyjdzie poniżej tysiaka ;)

    Możesz mieć za grosze oszczędność tysiaka rocznie i marudzisz, nie montuj
    więc, nie mam interesu żeby się kłócić :>

    L.

  • 17. Data: 2018-01-18 21:40:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 stycznia 2018 21:29:03 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:

    > Nie można.

    No to dupa zawsze z tyłu.

    Jeszcze doczytałem, że musiałbym prawdopodobnie podatek dochodowy oddać :D
    Czyli przy koszcie 18k netto, wyjdzie 1,44k vat + 3,5k dochodowy = 5k
    podatków... Coraz mniej opłacalne.. ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2018-01-18 21:45:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Mogłaby ale odpalanie jej specjalnie w dzień po to żeby mieć taniej
    > to trochę jak palenie dolarami w kominku.

    Zaraz, zaraz, to jak napalę w kominku dolarami, to też będę miał jakiś
    zysk z tego? Lecę po zapałki...

    > Nie ma to żadnego sensu. I musiałaby być dodatkowa "inteligencja" która
    > odpalałaby pompę tylko jak panele będą dawały dostatecznie dużo energii.
    > Czyli tylko w słoneczny dzień. A w zachmurzony już nie.

    Nie musi byc przesadnie inteligentna ta inteligencja. W zasadzie to prawie
    wcale byc jej nie musi.

    > Z automatu to jedynie niewielką część opłaty za grzanie CWU by obniżyło
    > (dogrzewa codziennie między 13, a 15). Kolejne dogrzania (o 22 i o 5 rano)
    > niestety są w ciemnościach :)

    Miało być bez automatu. O ile puszczanie prądu ze słońca w grzałeczki
    jest pozbawione sensu, to zasilanie nim pomp ciepła można brać pod
    rozwagę. W przypadku pomp chłodzących opłaca się na pewno.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2018-01-18 22:36:20
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 stycznia 2018 21:40:38 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > No to dupa zawsze z tyłu.

    :-)

    teoretycznie mozna tyle ze aby wycisnąć maksymalna dostępną moc chwilowa z panela to
    wartosc grzałki musi odpowiadac chwilowemu oswietleniu. W przeciwnym razie dalej moc
    jest na grzałkę pchana ale mniejsz niz mozna.
    To wyszukiwanie najlepszego punktu pracy załatwia wlasnie mądry inwerter.

    b.

  • 20. Data: 2018-01-19 21:57:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 stycznia 2018 21:35:23 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Możesz mieć za grosze oszczędność tysiaka rocznie i marudzisz, nie montuj
    > więc, nie mam interesu żeby się kłócić :>
    Tysiak kwota niby ok
    Więcej jak najniższa emerytura
    Za tysiaka rocznie jesteś w tanie oszpecić swój dom?
    Za dwa tysiaki rocznie bilbord z reklamą prezerwatyw czy innych podpasek na dachu
    powiesisz?