    From: symantecghost <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja pod nowy kociol na ekogroszek
    Date: Sat, 04 Aug 2012 07:43:17 +0200

    > Kiedy natomiast zrobisz tylko sterowanie centralne, to... jak z każdym
    > sterowaniem centralnym :-), będzie urawniłowka i nieekonomiczny sposób
    > grzania domu... ale jak tam chcesz.

    Dokładnie jak kolega pisze. Sterowanie centralne (ustalanie temp na
    wejściu do sieci) spowoduje zły rozkład temperatur w poszczególnych
    pomieszczeniach. Niemożliwe jest aby nagrzewały się identycznie. Nota
    bene, kto potrzebuje aby wszędzie było tak samo?

    Ostatnio rodzice robili remont domu. Wymienili też instalację CO.
    Pozostał tylko stary piec (który nie był stary).
    Zmusiłem ich do zamontowania termostatów, bo twierdzili, że jak nie było
    przez 40lat to nie potrzeba. Zima udowodniła, że miałem rację. Spalili
    znacznie mniej drewna, aż się ojciec zdziwił.

    Oczywiście przy termostatach i piecu stałopalnym trzeba zostawić jeden
    kaloryfer odkręcony np. w łazience.

    pozdrawiam.