  • Data: 2012-08-05 15:40:34
    Temat: Re: instalacja pod nowy kociol na ekogroszek
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jvlplc$np7$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak... wg moich szacunków, działa to z mocą ok 10 - 15 proc nominalnej,
    > ale działa :-).

    Czyli szczątkowo. Trudno więc mówić tu o grawitacji i w jakkolwiek liczyć na
    nią.

    > Nadmiar ciepła z kotła jest zabierany przez pompkę do podłogówki, a obieg
    > kotła - ten przez wymiennik - nie jest latem napędzany pompką... po prostu
    > jest odłączona i ten obieg działa grawitacyjnie... Sam instalator się
    > dziwił hehe.

    Czyli jednak coś delikatnie wspomaga obieg poprzez wymiennik? :)
    Podłogówkę masz zrobioną na drugim wymienniku płytowym?

    > Dotyczy to tylko góry, bo dół tak się nie zagrzeje.
    > Może to i cud..., nie wiem, ale tak u mnie jest i nic na to nie poradzę...
    > :-)

    Grawitacja tym jest większa im większa różnica poziomów.

    P.S.
    Właśnie walczę z instalacją w kupinym domu.
    Dwa kotły (gazowy i węglowy) zasilają jeden układ grzewczy CO i CWU w
    ukłądzie równoległym, tworząc 2 pętle.
    Jeden z poprzednich właścicieli tego domu bardzo się zdziwił dlaczego chcę
    na siłę pozbyć się zaworu 2" odcinającego obieg kotła gazowego od głównego
    pionu grzejnikowego i zastąpić go zaworem oraz odcinkiem rury 1"
    Zdziwiony był, że za zaworem 2" na skutek przewodności cieplnej zaworu i
    rur, nagrzewa się woda w głównym pionie 2", pomimo, że zawór jest zamknięty,
    a kocioł ładuje w tym czasie tylko i wyłącznie CWU :) Mieszkając w tym domu
    nie zwrócili na to uwagi.
    Tu też można by było powiedzieć, że grawitacja występuje także przy
    zamkniętym zaworze :D