  • Data: 2012-08-05 17:00:17
    Temat: Re: instalacja pod nowy kociol na ekogroszek
    Od: Robert G <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Plumpi napisał:

    > Czyli jednak coś delikatnie wspomaga obieg poprzez wymiennik? :)
    > Podłogówkę masz zrobioną na drugim wymienniku płytowym?

    W pełnym biegu - że tak powiem - pracują pompki tak na obiegu kotłowym,
    jak i na obiegu grzewczym - tu osobno do podłogówki i osobno do
    grzejników. Latem jednak pompka obiegu kotłowego, jak i obiegu
    grzejnikowego za wymiennikiem, są wyłączone, a pracuje tylko pompka do
    cwu - zasobnik jest włączony równolegle do wymiennika - i pompka do
    podłogówki gdy w kotle pozostaje nadmiar ciepła po zagrzaniu wody w
    zasobniku. Gdybym pompkę do podłogówki wyłączył i odpalił kocioł bez
    żadnych pompek, albo zwyczajnie pozostawił po nagrzaniu cwu, to woda
    swobodnie krąży tak w obiegu kotłowym - przez wymiennik - jak i w obiegu
    grzejnikowym na górze - za wymiennikiem.

    Grawitacja szczątkowa, ale jednak coś działa...

    Pewnie rzeczywiście u wątkotwórcy nie potrzebny jest wymiennik... Ja
    zastosowałem go dlatego, że nie bardzo chciałem umieszczać naczynie
    wyrównawcze na strychu i prowadzić rury przez pomieszczenie nad
    kotłownią. Jestem zadowolony z takiego rozwiązania i po dwóch pełnych
    sezonach grzewczych stwierdzam bez wahania, że to działa :-)... nawet
    przy minus 35 stC na zewnątrz ubiegłej zimy, żadnych komplikacji, czy
    braku mocy nie było...

    O wymienniku wspomniałem dlatego, że z doświadczenia wiem, że można tu
    manipulując przy przepływach, regulować temperaturę powrotu do kotła, co
    jest ważne dla jego trwałości... ale jak wspomniałeś, pewnie są lepsze
    rozwiązania w tej konkretnej sytuacji od wymiennika i stąd moja uwaga na
    początku, że mówię to jako użytkownik, a nie fachowiec :-).

    pozdrawiam
    Robert G.