    From: "Plumpi" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja pod nowy kociol na ekogroszek
    Date: Sun, 5 Aug 2012 11:02:10 +0200

    Użytkownik "kamtzu" <...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:jvhk54$57o$1@usenet.news.interia.pl...

    > Użytkownik "symantecghost" napisał w wiadomości grup
    >
    > Dzieki ale tak jak pisalem sterowanie ma byc centralne - przy wyjsciu
    > jednym pokretlem mozna obnizyc temperature w domu (nie trzeba biegac po
    > calym domu by przymykac termostaty).

    Oddzielne termostaty przy grzejnikach to najlepsze rozwiąznie, zwłaszcza dla
    osób starszych, które miewają problemy z nadmiarem elektroniki.
    Centralne rgulowanie temperatury wcale nie jest dobrym rozwiązaniem,
    ponieważ wymaga bardzo dobrego dobrania wielkości grzejników, ale jeśli się
    upierasz to można to rozwiązać na kilka sposóbów. Po pierwsze trzeba się
    zastanowić jaki się kupuje kocioł, ponieważ wiwlw kotłów z podajnikiem
    posiada funkcje regulatora pokojowego jak i regulatora pogodowego. Często
    bywa, że sterownik takiego kotła nie posiada wbudowanego regulatora
    pokojowego, ale posiada wejścia sterujące dla sterowników.

    Osobiście polecam kocioł Ogniwo Eko Plus ze sterownikiem eCoal
    Dla osoby starszej to jest wprost idealne rozwiazanie, ponieważ jego obsługa
    ogranicza się tylko do dosypywania węgla do kotła, wybierania popiołu i
    rozpalania.
    Sterownik eCoal to sterownik adaptacyjny, który sam ustawia podawanie węgla
    w zależności od zapotrzebowania. Sam dobiera ilość potrzebnego powietrza.
    Posiada w komplecie czujniki temperatury (pogodowy i pokojowy), czyli sam
    dobiera temperaturę wody. Obsługuje pompy: CO, CWU oraz mieszającą. Nie
    potrzeba żadnych dodatkowych zaworów 3 czy 4-drożnych, bo kocioł sam dba o
    to, żeby woda znajdująca się w nim miała odpowiednią temperaturę w całej
    objętości.
    Ponadto kocioł taki może być wyposażony w dodatkowy ruszt, dzięki któremu w
    razie zaniku zasilania można palić jak w typowym śmieciuchu. Brak zaworów
    mieszających to pełna grawitacja, dlatego ten kocioł jest głupoodporny.
    Ponadto sterowniki eCoal można podłaczyć do internetu i nadzorować zdalnie
    np. zmienić zadaną temperaturę lub sprawdzić co się dzieje z kotłem. Istniej
    nawet specjalna aplikacja dla Androida, dzięki której można nadzorować
    kocioł.

    Co ciekawsze są to kotły wszystkopalne z żeliwnym ślimakiem. Spalają
    ekogroszek, groszek, miał, pelet, zboże, trociny.

    Zamiast czujnika temperatury pokojowej, by nie ustawiać temperatury na
    sterowniku kotła, można podłączyć dowolny regulator pokojowy.
    Dla osób starszych polecam bezprzewodowy regulator pokojowy Auraton T-1 RTH
    Nadajnik posiada tylko jedno pokrętło, którym ustawia się temperaturę w
    pomieszczeniu, w którym znajduje się ten nadajnik.
    Wbudowana bateria umożliwia nieprzerwaną pracę tego regulatora nawet do 20
    lat.