  • 1. Data: 2010-04-12 19:20:49
    Temat: inwestorzy budujcie się to dobry moment :)
    Od: "adi" <a...@g...com>

    W związku z zastojem bankowym z zeszłego roku obserwuje się wyraźny spadek w
    branży budowlanej, także inwestorzy korzystajcie z atrakcyjnych cen bo to
    długo może nie potrwać, banki ruszają pełną parą z kredytami na 110 % także
    myślę ze szał za kilka miesięcy wróci co wy na to?

  • 2. Data: 2010-04-12 19:41:25
    Temat: Re: inwestorzy budujcie się to dobry moment :)
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    Ilość niespłacanych kredytów rośnie lawinowo, już kilka milionów osób łata
    kredyty kolejnymi kredytami. Ponadto porównaj ceny nieruchomości w Polandii
    i np. Niemczech. Wtedy przekonasz się, o ile ceny muszą jeszcze spaść, aby
    zrównać się z zachodnimi.
    Long term - ceny nieruchomości w perspektywie kilkunastu/kilkudziesięciu lat
    są wypadkową trzech czynników:
    - demografii
    - napływu kapitału spekulacyjnego i turystycznego (np. wykupywanie chałupin
    w Chorwacji czy Bułgarii, a u nas w Kołobrzegu czy Sopocie)
    - kosztów utrzymania nieruchomości

    Demografia wiadomo jaką przedstawia tendencję, a nieruchomość nie jest
    rzeczą, którą zabieramy ze sobą do trumny. Kapitał spekulacyjny i
    "turystyczny" musi spłacać swoje długi w krajach macierzystych i raczej
    zaczyna upłynniać posiadane nieruchomości, co znacznie przyspieszy, po
    wejściu w życie ostatniego punktu - czyli radykalnego wzrostu kosztów
    utrzymania nieruchomości związanego z wprowadzeniem podatków deszczowego
    oraz katastralnego.

    Ponadto - każde pokolenie musi przeżyć jakąś bańkę spekulacyjną, czyli
    bezsensowne dmuchanie cen jakiegoś aktywu. Co takiego dmucha sie u nas od 10
    lat i wmawia wszystkim że może być już tylko drożej? Nieruchomości.
    --
    AS

  • 3. Data: 2010-04-12 21:58:00
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ilość niespłacanych kredytów rośnie lawinowo, już kilka milionów osób łata
    > kredyty kolejnymi kredytami.

    Podaj źródło tych danych. Według moich danych liczba zagrożonych kredytów
    hipotecznych nie przekracza 1%.

  • 4. Data: 2010-04-13 07:25:33
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Sito"
> [...]
    > kredyty kolejnymi kredytami. Ponadto porównaj ceny nieruchomości w
    > Polandii i np. Niemczech. Wtedy przekonasz się, o ile ceny muszą jeszcze

    proszę przekonaj mnie jakimis danymi, ze ceny nieruchomosci w Niemczech są
    niższe aniżeli w Polsce.

    Jak się pisze jaką 'rozprawkę' z makroekonomii to jednak dość ważnym jest,
    żeby przyjrzeć się konkretnym danym, czyż nie?

    mar

  • 5. Data: 2010-04-13 08:04:49
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > bezsensowne dmuchanie cen jakiegoś aktywu. Co takiego dmucha sie u nas od
    > 10 lat i wmawia wszystkim że może być już tylko drożej? Nieruchomości.

    Adamie poruszyles ciekawy temat...
    zastanawiam sie czy w Polsce long term ceny nieruchomosci nie beda rosly w
    kontekscie demografii wlasnie.....
    Mam na mysli sytuacje gdy ludzie islamu sie na zachodzie mnoza sie na skale
    o jakiej biali moga tylko pomarzyc i czy w zwiazku z tym biali chrzescijanie
    stamtad nie beda uciekac do nas jako do normalnego kraju....

    pozdrawiam
    Przemek

  • 6. Data: 2010-04-13 12:01:46
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    W dniu 2010-04-13 10:04, Przemek pisze:
> [...]

    > o jakiej biali moga tylko pomarzyc i czy w zwiazku z tym biali chrzescijanie
    > stamtad nie beda uciekac do nas jako do normalnego kraju....

    Ty na serio?.. Jakoś nie widzę tych tłumów Francuzów uczących się
    Polskiego i jadących pracować do Polski za 1/3 dawnej płacy, żeby uciec
    do muzułmanów :D

  • 7. Data: 2010-04-13 12:15:51
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "bim-bom" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ty na serio?.. Jakoś nie widzę tych tłumów Francuzów uczących się
    > Polskiego i jadących pracować do Polski za 1/3 dawnej płacy, żeby uciec do
    > muzułmanów :D

    A potrafisz czytac ze zrozumieniem? Dostrzegles słowa "long term"? to chyba
    nie znaczy ze juz teraz beda zwiewac no nie?
    A za parenascie lat to muzulmanow moze tam byc 20-30 % spoleczenstwa lub
    wiecej. Myslisz ze z nimi mozna sie porozumiec?

    I co maja wspolnego zarobki ludnosci miejscowej do kupowania nieruchomosci w
    kraju gdzie jest bezpieczenstwo i swiety spokoj?

  • 8. Data: 2010-04-13 15:13:20
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jak się pisze jaką 'rozprawkę' z makroekonomii to jednak dość ważnym jest,
    > żeby przyjrzeć się konkretnym danym, czyż nie?

    Przejrzyj oferty biur nieruchomości. Niemieckich biur.
    np.
    http://www.flowfact.net/HORN-IMMOBILIEN
    http://home.immobilienscout24.de/5456787/expose/5497
    9178

    --
    AS

  • 9. Data: 2010-04-13 15:28:19
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > skale o jakiej biali moga tylko pomarzyc i czy w zwiazku z tym biali
    > chrzescijanie stamtad nie beda uciekac do nas jako do normalnego kraju....

    Normalny kraj to Szwajcaria czy Lichtenstein, tam oficjalnie uchwalono zakaz
    budowy minaretów i spokój. Się muzułmanom nie podoba, mogą wyjechać do
    Senegalu czy Sudanu, droga wolna. Patrząc na warszawską decyzję z ostatnich
    dni o zgodzie na budowę meczetu, to obawiam się, że i u nas wkrótce
    kościelne dzwony będą się przekrzykiwać z nawołaniami mułły na modły
    poranne...
    Problem allahowców można by rozwiązać zabierając zasiłki socjalne, wówczas
    kilkadziesiąt milionów ciapaków i innych dzikusów wróciłyby tam skąd
    przyjechali, ale na razie nie ma ku temu woli politycznej. Pewnie znajdzie
    się po jakimś kolejnym zamachu w imię wiary, morderstwie artysty, który
    śmiał skrytykować islam albo rozróbach gdzie bandy muzułmańskich nierobów
    spalą kilka tysięcy samochodów; via Paryskie przedmieścia.
    Co do wpływu na ceny nieruchomości - w jakimś stopniu możesz mieć rację,
    osobiście znam kilku niemiaszków, którzy z pewnym obrzydzeniem musieli
    przyjąć pracę w Polsce, bo u siebie byliby bezrobotnymi a żeby dogadać się w
    sklepie, musieliby uczyć się tureckiego. Jeśli degrengolada w tzw." starej
    unii" potrwa jeszcze kilka lat, to jakiś procent co rozsądniejszych niemców
    czy holendrów zjedzie do krajów gdzie społeczeństwo jest w miarę jednolite
    etnicznie i kupi tam nieruchomość. Padnie na Polskę, Czechy, Szwajcarię,
    Lichtenstein, Norwegię, częściowo także pribaltikę czy Finlandię. Jednak
    znaczącego bumu nie przewiduję.
    --
    AS

  • 10. Data: 2010-04-13 15:53:48
    Temat: Re: inwestorzy budujcie si? to dobry moment :)
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Smerf napisal:
    > prosz? przekonaj mnie jakimis danymi, ze ceny nieruchomosci w Niemczech s?
    > ni?sze ani?eli w Polsce.

    Żaden problem:
    http://www.class.com.pl/nieruchomosci_niemcy.php

    --