    From: dj <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: jak obnizyć temperature na poddaszu
    Date: Fri, 18 Jun 2010 00:35:12 -0700 (PDT)

    On 10 Cze, 16:33, "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Taaa, jasne. Jak przyjdą upały to ile ci da ta izolacja? Dwa-trzy dni? A
    > potem i tak się nagrzeje, a nocą aż tak mocno się nie wychłodzi by poprawa
    > komfortu była odczuwalna. Byłem w wielu mieszkaniach na poddaszu i w
    > mieszkaniach dwupoziomowych (nowe budownictwo). Właściciele starali się jak
    > mogli wychładzać nocą, ale i tak róznica temperatury na poddaszu i nizej
    > była znaczna i męcząca.
    > Odczuwalną poprawę komfortu da tylko i wyłącznie klima, nawet prosty split.
    > Nie żadne klimatyzatory i inne wynalazki tego typu.

    Nie masz racji. Dobra izolacja znacznie pomoże. Mieszkam w domu z
    poddaszem użytkowym, ale porządnie ocieplonym (dach z dachówki, na
    połaci 25 cm wełny, na ścianach 15 styropianu i ściana z PGS, w oknach
    rolety zewnętrzne, w oknach dachowych markizy i rolety) i nawet w
    największe upały u mnie jest całkiem nieźle. OK zdarza się że jak na
    zewnątrz przekracza 33 to u mnie wzrośnie do 25, owszem jest cieplej
    niż na parterze (tam niezmiennie ok 20 st C :-)) ) ale nie jest to
    problem. Już wieczorem po otwarciu okien temperatura spada, a po nocy
    jest wręcz bardzo przyjemnie, czyli wyższa temperatura jest przez ok
    4-5 godzin i to prawie niezależnie od tego ile dni utrzymują się upały
    ( w naszym klimacie rzadko zdarzało się że trwały nieprzerwanie dłużej
    niż tydzień ).
    Klima fajna sprawa :-)) tylko koszt zakupu spory i użytkowania też nie
    mały :-)) a dobre ocieplenie to wprawdzie inwestycja większa ale na
    lata i dalej już bez kosztów.
    Też mam akwarium na poddaszu :-)) i jakoś moje rybki nie narzekają na
    gorąco ;-) . Zdecydowanie pomaga: wyłączenie (zmniejszenie, bądź
    zamiana na np LED) oświetlenia, ustawienia wylotu wody z filtra tak
    aby występował intensywny ruch wody (zwiększa parowanie, możemy zatem
    przy okazji dolać więcej zimnej wody :-), zdjęcie szyb/otwarcie
    pokrywy, zainstalowanie wentylatora wymuszającego dodatkowy ruch
    powietrza a nawet wody, w ekstremalnych sytuacjach zamrożone butelki
    PET , ale u mnie nie było jeszcze takiej konieczności.