  • 1. Data: 2010-06-10 05:41:26
    Temat: jak obnizyć temperature na poddaszu
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien
    roletami cos da?
    Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

  • 2. Data: 2010-06-10 05:46:00
    Temat: Re: jak obnizyć temperature na poddaszu
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote in message
    > Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien
    > roletami cos da?
    > Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

    Polewać dach, okna otwierać na noc. Akwaria przenieść piętro niżej.

  • 3. Data: 2010-06-10 06:34:36
    Od: "Pietrek" <pietrek34(at)wp.pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien
    > roletami cos da?
    > Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

    Zdecydowanie trzeba zasłonić okna na dzień. Otwieranie ich nie ma także
    sensu, kiedy jest upał. Wietrzysz od zachodu słonca do godzin rannych, potem
    zamykasz. Ewentualnie jakiś niedużzy przenośny klimatyzatorek.

    P.

  • 4. Data: 2010-06-10 06:49:07
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

    > "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote in message
    >
    > Polewać dach, okna otwierać na noc. Akwaria przenieść piętro niżej.
    Gdy nie można przenieść akwariów trzeba zrobić chłodnice do nich i puścić
    wodę z kranu lub wykorzystać chłodzenie cieczą z komputerów, pod warunkiem,
    że metale i prad nie będą miały kontaktu z wodą - mogłoby to się okazać
    zabójcze dla ryb. Można skorzystać z modułów Peltiera - wtedy da się
    statować elektronicznie...

  • 5. Data: 2010-06-10 07:12:08
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > roletami cos da?
    > Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

    Tylko i wyłącznie klimatyzacja za wymierny efekt. Taki jest urok poddaszy.

  • 6. Data: 2010-06-10 08:50:33
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > roletami cos da?
    > Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

    1. bron boze nie otwierac okien w dzien !!!! Mozna dopiero po ZNACZNYM
    ochlodzeniu sie za oknem czyli... w nocy i to tez na pare "chwil"..
    2. okna zaslaniac bezzglednie w dzien !!!!

  • 7. Data: 2010-06-10 09:04:12
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Rafał pisze:
    > Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien
    > roletami cos da?
    > Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

    Coś może da, ale radykalnie pomoże tylko klimatyzacja.
    --
    B.

  • 8. Data: 2010-06-10 09:21:09
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > roletami cos da?
    > Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

    Nie otwierać okien w dzień.
    A jak rolety to tylko zewnetrzna na okna dachowe.
    Wewnętrzne niewiele daja.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-06-10 09:39:29
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Panslavista" = wybitny teoretyk grup dyskusyjnych
    Jacek

  • 10. Data: 2010-06-10 09:52:01
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jacek" <m...@g...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Panslavista" = wybitny teoretyk grup dyskusyjnych
    > Jacek

    Wbrew mniemaniu bardziej praktyk, który z niejednego pieca chleb jadł,
    mieszkał w miastach i na wsiach w różnych miejscach Polski, pracował w wielu
    zakładach, w różnych zawodach, a nade wszystko był obserwatorem i słuchaczem
    wśród ludzi - gdyż wiedza zdobyta może być bez osobiście nabitych guzów, a
    jest bezcenna. Korzenia też umoczył w niejednej...