  • 51. Data: 2010-06-15 16:41:55
    Temat: Re: jak obnizyć temperature na poddaszu
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2010-06-15 15:20, mk pisze:
    > To może oznaczać znaczne podwyższenie poziomu wilgotności w tejże
    > piwnicy, wiec nie wiem czy to dobry pomysł.

    Dlaczego ma się podwyższyć wilgotność w piwnicy?

  • 52. Data: 2010-06-17 15:14:34
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Ryby niegłupie, jak podpłyną do butelki to jak do góry lodowej ;-))

    -----

  • 53. Data: 2010-06-17 15:15:44
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Należy na powierzchnię wody skierować strumień powietrza np. z kilku wiatraczków typu
    komputerowego, ciepło parowania obniży
    temperaturę.

    -----

  • 54. Data: 2010-06-18 07:35:12
    Od: dj <j...@g...com>

    On 10 Cze, 16:33, "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Taaa, jasne. Jak przyjdą upały to ile ci da ta izolacja? Dwa-trzy dni? A
    > potem i tak się nagrzeje, a nocą aż tak mocno się nie wychłodzi by poprawa
    > komfortu była odczuwalna. Byłem w wielu mieszkaniach na poddaszu i w
    > mieszkaniach dwupoziomowych (nowe budownictwo). Właściciele starali się jak
    > mogli wychładzać nocą, ale i tak róznica temperatury na poddaszu i nizej
    > była znaczna i męcząca.
    > Odczuwalną poprawę komfortu da tylko i wyłącznie klima, nawet prosty split.
    > Nie żadne klimatyzatory i inne wynalazki tego typu.

    Nie masz racji. Dobra izolacja znacznie pomoże. Mieszkam w domu z
    poddaszem użytkowym, ale porządnie ocieplonym (dach z dachówki, na
    połaci 25 cm wełny, na ścianach 15 styropianu i ściana z PGS, w oknach
    rolety zewnętrzne, w oknach dachowych markizy i rolety) i nawet w
    największe upały u mnie jest całkiem nieźle. OK zdarza się że jak na
    zewnątrz przekracza 33 to u mnie wzrośnie do 25, owszem jest cieplej
    niż na parterze (tam niezmiennie ok 20 st C :-)) ) ale nie jest to
    problem. Już wieczorem po otwarciu okien temperatura spada, a po nocy
    jest wręcz bardzo przyjemnie, czyli wyższa temperatura jest przez ok
    4-5 godzin i to prawie niezależnie od tego ile dni utrzymują się upały
    ( w naszym klimacie rzadko zdarzało się że trwały nieprzerwanie dłużej
    niż tydzień ).
    Klima fajna sprawa :-)) tylko koszt zakupu spory i użytkowania też nie
    mały :-)) a dobre ocieplenie to wprawdzie inwestycja większa ale na
    lata i dalej już bez kosztów.
    Też mam akwarium na poddaszu :-)) i jakoś moje rybki nie narzekają na
    gorąco ;-) . Zdecydowanie pomaga: wyłączenie (zmniejszenie, bądź
    zamiana na np LED) oświetlenia, ustawienia wylotu wody z filtra tak
    aby występował intensywny ruch wody (zwiększa parowanie, możemy zatem
    przy okazji dolać więcej zimnej wody :-), zdjęcie szyb/otwarcie
    pokrywy, zainstalowanie wentylatora wymuszającego dodatkowy ruch
    powietrza a nawet wody, w ekstremalnych sytuacjach zamrożone butelki
    PET , ale u mnie nie było jeszcze takiej konieczności.

  • 55. Data: 2010-06-18 08:33:22
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Klima fajna sprawa :-)) tylko koszt zakupu spory i użytkowania też nie
    > mały :-)) a dobre ocieplenie to wprawdzie inwestycja większa ale na
    > lata i dalej już bez kosztów.

    No i problemy z wilgocią przy klimatyzacji. A dokładnie jej brakiem.
    Z Twojego opisu domu wynika:
    1) nieźle masz to wszystko zrobione i dobrze pomyślane
    2) dużo lepiej jest na parterze, czyli lepiej budować domy parterowe (a
    to natrafia na potężny opór mentalny-zabrać 5% z powierzchni działki...)

    ________MAT_______

  • 56. Data: 2010-06-19 05:55:19
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *kogutek* wdusil[a] knefle:

    >Temperatura pokazywana przez termometr nie jest temperaturą powietrza tylko
    >temperaturą termometru. Powietrze ma zawsze niższą temperaturę niż otoczenie.

    A do tego jest zawieszony na niewazkiej nici i porusza sie ruchem jednostajnym.

  • 57. Data: 2010-06-20 10:58:23
    Od: mk <d...@t...pl>

    Kamikazee pisze:

    > Dlaczego ma się podwyższyć wilgotność w piwnicy?

    Objętość ciepłego powietrza przyjmie więcej pary wodnej niż ta sama
    zimnego, wpadając do zimnej piwnicy powietrze pozbędzie się nadwyżki
    poprzez wykraplanie np. na zimnych ścianach. To tak jak z piwkiem z lodówki.
    Pdr. M

  • 58. Data: 2010-06-22 09:26:00
    Temat: Jak obnizyc temperature na poddaszu ?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Strumień powietrza skierowany na powierzchnię wody, np. z kilku wiatraczków
    od komputerowych wentylatorków (bezpieczne 12 volt).

    Ciepło parowania wody obniża temperaturę o 1-2 stopnie.

    Lub filtr kubełkowy wstawiony do starej lodówki.

    Lub jakaś inna wężownica na obiegu wody wstawiona do lodówki/zamrażarki.

    Można też spróbować z wstawionym do zamrażarki "brzęczykiem" powietrza ;-))

    -----

  • 59. Data: 2010-06-25 18:05:55
    Od: "WMP" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > "Jacek" <m...@g...pl> wrote in message

    > Wbrew mniemaniu bardziej praktyk, który z niejednego pieca chleb jadł,

    Debilu, jak miałes za gorąco na poddaszu, to polewałes dach wodą?
    Może teoretycznie tak, można również otworzyć lodówkę w pokoju, albo kupowac
    kostki lodu na Orlenie.

  • 60. Data: 2010-06-25 19:49:40
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "WMP" <w...@w...pl> wrote in message
    ..
> [...]
    >
    > Debilu, jak miałes za gorąco na poddaszu, to polewałes dach wodą?
    > Może teoretycznie tak, można również otworzyć lodówkę w pokoju, albo

    WeronkoMadziulko Powalanko a co ci do tego, jak się można ratować?
    Wystarczyłby zraszacz na kalenicy od słonecznej strony. Parowanie pobiera
    mnóstwo energii. Ogrzaną wodę można z rynien użyć do polewania trawnika.