  • 41. Data: 2010-06-12 21:56:16
    Temat: Re: jak obnizyć temperature na poddaszu
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Jezusicku... A skąd to wiesz? Zmierzyłeś? Czym?
    >
    > --
    ________MAT_______
    Akurat w tym przypadku można to wiedzieć bez mierzenia. Wystarczyło na lekcji
    fizyki uważać.

  • 42. Data: 2010-06-13 11:38:18
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-11 11:48, kris pisze:
    > Ale zamrozona dwulitrowa butelka pet(pełna oczywiście) to juz powinna
    > schłodzić
    Zmartwie Cie ale "moc" takiej butelki 2l to cale nic w porownaniu do
    przykladowo 250l wody w moim akwarium.
    Nawet nie zauwazysz roznicy po 30 minutach w temp wody :)

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 43. Data: 2010-06-13 11:44:03
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-10 07:41, Rafał pisze:
    > Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien
    Czemu nie sprawdzisz na grupach akwarystycznych ?
    To corocznie walkowany temat...
    Jedna ze skuteczniesjzych metod jest chlodzenie za pomoca wentylatorkow.
    W zaleznosci od rodzaju filtracji (ja mam sumpa) uzycie dwoch
    wiatraczkow w sumpie albo pokrywie to spadek temperatury nawet o 4 stopnie.
    Wiatraczki takie jak w zasilaczach komputerowych albo wydlubiesz ze
    starego kompa albo kupisz w dowolnym sklepie elektronicznym.
    Najskuteczniejsza jest wersa z dwoma wiatraczkami pracujaca w trybie
    wyciagu goracego powietrze spod pokrywy albo jeden pchajacy drugi
    wyciagajacy.
    Dobrze jest tez ustawic programator oswietlenia zeby w szczycie goraca
    wylaczyc oswietlenie na 2-3 godziny. Roslinom nie powinnno to zaszkodzic.
    Oba sposoby to realny spadek temp o jakies 4 stopnie.
    Moze 5 jak masz sumpa (wieksza powierzchnia parowania).

  • 44. Data: 2010-06-13 12:19:56
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Artur Lew" <n...@p...onet.pl> wrote in message
    > Zmartwie Cie ale "moc" takiej butelki 2l to cale nic w porownaniu do
    > przykladowo 250l wody w moim akwarium.
    > Nawet nie zauwazysz roznicy po 30 minutach w temp wody :)

    Kup sobie chłodziarkę do akwariów - są takie.

  • 45. Data: 2010-06-14 13:13:09
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Artur Lew pisze:
    > Zmartwie Cie ale "moc" takiej butelki 2l to cale nic w porownaniu do
    > przykladowo 250l wody w moim akwarium.
    > Nawet nie zauwazysz roznicy po 30 minutach w temp wody :)

    U mnie dawała radę w 112L

  • 46. Data: 2010-06-14 13:14:29
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Panslavista pisze:
    > "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> wrote in message
    >
    > Gdyby ryby zaczęły pływać ci bokiem, lub brzuchem do góry zastanawiałbyś się
    > ile kostek ci pomoże? A te butelki - zastanów się czy rybki wytrzymają
    > szybki spadek tenperatury o 10° i więcej...

    Pet 1,5 l nie obniży ci szybko o 10st temperatury.

  • 47. Data: 2010-06-14 13:56:39
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-06-12 23:56, kogutek pisze:

    ________MAT_______
    > Akurat w tym przypadku można to wiedzieć bez mierzenia. Wystarczyło na lekcji
    > fizyki uważać.

    Nie wymądrzaj się jak przedszkolak tylko odpowiedz, jak udowodnić że
    "Temperatura pokazywana przez termometr nie jest temperaturą powietrza
    tylko temperaturą termometru". Z podaniem definicji co to jest dla
    temperatura, termometr i powietrze.
    I co to znaczy że "Powietrze ma zawsze niższą temperaturę niż otoczenie".

    ________MAT_______

  • 48. Data: 2010-06-14 17:51:15
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > temperatura, termometr i powietrze.
    > I co to znaczy że "Powietrze ma zawsze niższą temperaturę niż otoczenie".

    ________MAT_______
    Co można więcej napisać niż to co napisałem. Czarne absorbuje, białe odbija. A
    przezroczyste, no właśnie jak się zachowuje przezroczyste jeśli się chce je
    ugrzać przez promieniowanie? Wyobraź sobie termometr zaokienny z czarną cieczą
    w środku i obok niego z białą cieczą. Czy one będą pokazywały temperaturę
    otoczenia czy temperaturę własną? Na pewno nie będą pokazywały tyle samo. Dlaczego?

  • 49. Data: 2010-06-15 08:24:07
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

> [...]
    > otoczenia czy temperaturę własną? Na pewno nie będą pokazywały tyle samo. Dlaczego?

    I ten Twój termometr oczywiście wisi w słońcu?
    Dość enigmatycznie piszesz, jakby nie do końca będąc pewnym swej racji.
    Jak umiesz wyjaśnić, to wyjaśnij, a jak nie to sobie daruj.
    Tymczasem będę sobie wyobrażał termometr zaokienny z czarną cieczą :-)

  • 50. Data: 2010-06-15 13:20:46
    Od: mk <d...@t...pl>

    Panslavista pisze:

    > Taniej wyjdzie rura PVC pobierająca powietrze z piwnicy i tłocząca go na
    > poddaszu. Wentylaror małej mocy.

    To może oznaczać znaczne podwyższenie poziomu wilgotności w tejże
    piwnicy, wiec nie wiem czy to dobry pomysł.
    Pdr. M