  • 31. Data: 2010-06-11 10:13:34
    Temat: Re: jak obnizyć temperature na poddaszu
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> wrote in message
    news:4C1205CB.1000709@wp.pl...

    > Abstrahując od reszty wypowiedzi twoich i innych jak kostka lodu ma
    > schłodzić 100litrowe akwarium ? tam by trzeba było całą powierzchnię
    > zapaćkać tym lodem.

    Obniżyć temperaturę czy zamrozić?

  • 32. Data: 2010-06-11 10:31:38
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Użytkownik "Green" <*cotrzebausun*zdrw@gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Bo nie otwierać.
    > Skoro na zewnatrz jest teraz ponad 30stC to otwarcie okien pogorszy tylko
    > sytuacje

    > Zgod. Duzo pomaga taka zewnętrzna markiza

    > Bzdura

    > To fakt. Ja mam 25cm wełny i na poddaszu dzięki temu jest znośnie. Ale
    > otwieranie/uchylanie okien tylko pogarszało sytuacje.
    > Otwierac wieczorem na maksa jak temperatura na zewnatrz spadnie.
    >
    > A najlepsze rozwiązanie to klimatyzator. Ceny tego bardzo spadły.

> [...]
    Temperatura pokazywana przez termometr nie jest temperaturą powietrza tylko
    temperaturą termometru. Powietrze ma zawsze niższą temperaturę niż otoczenie.

  • 33. Data: 2010-06-11 12:10:10
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Panslavista pisze:
    > "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> wrote in message
    >
    > Obniżyć temperaturę czy zamrozić?

    obniżyć temperaturę. ile da jednak kostka lodu 0,01 st. ?
    trochę tych "kostków" by być musiało :)

  • 34. Data: 2010-06-11 12:10:45
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    kris pisze:

    > Użytkownik "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ale zamrozona dwulitrowa butelka pet(pełna oczywiście) to juz powinna
    > schłodzić

    A to tak o takim patencie już słyszałem

  • 35. Data: 2010-06-11 13:28:26
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> wrote in message

    Gdyby ryby zaczęły pływać ci bokiem, lub brzuchem do góry zastanawiałbyś się
    ile kostek ci pomoże? A te butelki - zastanów się czy rybki wytrzymają
    szybki spadek tenperatury o 10° i więcej...

  • 36. Data: 2010-06-11 16:27:52
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Jacek pisze:
    > Rozważ zabudowę klimatyzacji typu split. Najprostszy model 1000 zł.

    Split razy ilośc pomieszczen to wyjdzie pare tysiecy, duzo montowania na
    zewnatrz, a to dalej nie sa tanie uslugi, elewacja zbrzydnie nieco i
    czesto oznacza to trudny dostep dla konserwatorow.
    Owszem mozna ale jak sie dokladnie policzy koszty mozna sie zastanowic
    nad kanalowa klimatyzacja polozona na strychu nad poddaszem, plus
    jednostka zewnetrzna na kominie (choc podobno jesli zapewnic wentylacje
    to moze byc tez na strychu) tak ze ja nie za bardzo widac.

    Ja bylem troche madry bo zalozylem klime.
    Ale bardziej glupi bo zalozylem w salonie :-)
    Trzeba bylo szarpnac sie na kompleksowe rozwiazanie dla poddasza.
    Problem jest taki ze klima na kilka pomieszczen z ukosnymi scianami to
    wychodzi sporo kilowatow - trza miec konkretny kabel na poddasze.

    KJ

  • 37. Data: 2010-06-12 06:08:25
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-06-10 07:41, Rafał pisze:
    > Mam akwaria w których woda doszła juz do 28stopni.Czy zasłonięcie okien
    > roletami cos da?
    > Czy otwierać/uchylać okna skoro na zewnatrz jest 30 stopni?

    Jeden termometr na zewnątrz, jeden w domu. Gdy na zewnątrz temperatura
    zaczyna przekraczać wewnętrzną to okna zamykasz.
    Koniecznie zasłaniać okna, najlepiej od zewnątrz. Jeśli od wewnątrz to
    zasłony jasne.
    Ja w ten sposób u siebie na poddaszu osiągam przy największy upałach pod
    wieczór 25st.
    Ale jeśli masz duże zyski ciepła (gotowanie, komputery...) to tylko
    klimatyzator.

    ________MAT_______

  • 38. Data: 2010-06-12 06:12:35
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-06-11 12:31, kogutek pisze:
    > Temperatura pokazywana przez termometr nie jest temperaturą powietrza tylko
    > temperaturą termometru. Powietrze ma zawsze niższą temperaturę niż otoczenie.

    Jezusicku... A skąd to wiesz? Zmierzyłeś? Czym?

    ________MAT_______

  • 39. Data: 2010-06-12 18:46:46
    Temat: Re: jak obnizyć temperature na poddaszu OT
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Panslavista wrote:
    > "emarcin" <e...@t...pl> wrote in message

    > GWno prawda - przed IIWŚ Gorliczanie mieli swoje kluby na
    > uniwersytetach w Lwowie i Krakowie, gdyż prawie 100% absolwentów
    > gorliskich szkół średnich wstępowało na wyższe uczelnie. Moje
    > wykształcenie to 10% pracy nauczycieli w szkołach, reszta to
    > samokształcenie.

    słabo ci to wyszło :)

  • 40. Data: 2010-06-12 19:15:57
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > słabo ci to wyszło :)

    Ci idzie o papiery? Ty masz dobre - żółte.