  • 41. Data: 2012-06-07 15:55:50
    Temat: Re: jak połączyć przewód w ziemi?
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:4fd0b1eb$1@news.home.net.pl...

    > No popatrz... Napisałeś to, co ja napisałem, a z czym ty się sprzeczałeś.
    > Psychika zaczyna ci się całkiem rozpadać.

    Za chwilę jeszcze przypiszesz sobie wszystkie moje wypoiwedzi, a swoje
    brednie mnie.

    > No niestety - partacze w każdej branży się trafiają... Współczuję twoim
    > klientom.

    Współczuj raczej swojemu lekarzowi, który nie jest już w stanie cię uleczyć.

  • 42. Data: 2012-06-07 16:04:53
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:4fd0b26e$1@news.home.net.pl...

    > Taaak, a jednocześnie twierdzisz, że skład stopu jest dla nabywcy wielką
    > niewiadomą.

    Wielokrotnie zdarzało mi się kupować stop cynowy w laskach oznaczony jako
    C60 lub C70, który nie posiadał deklarowanych parametrów.
    Zdarzało się, że cyny było nawet poniżej 30%
    Niestety zbyt dużo ołowiu także stwarza problemy z powodu zbyt dużej
    krystalizacji, obniżającej wytrzymałość spoiny.

  • 43. Data: 2012-06-07 16:31:38
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    http://www.emsil.com.pl/gfx/14-35.pdf

    --
    Irokez

  • 44. Data: 2012-06-07 16:33:35
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > Aha. Zatem mój stary, 18-letni samochód sam się permanentnie podgrzewa -
    > bo inaczej wszystkie połączenia lutowane już dawno by się wg. twojej
    > "wiedzy" rozsypały.

    Ale to czysta cyna. Po to jest stop z ołowiem i dodatkami jak miedź czy
    srebro. Nie wiem w jakiej proporcji ale elektronika lutowana stopem
    bezołowiowym szybciej się rozsypuje. Cała samochodówka, przemysłówka i
    lotnictwo są wyłączone z RoHS.

  • 45. Data: 2012-06-07 16:36:21
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Plumpi" <a...@a...pl> wrote in message

    > Dalej masz problem ze zrozumieniem faktu, że nie wolno jest lutować takich
    > połączeń cyną z ołowiem, bo w ziemi przez cały rok utrzymuje się
    > temperatura poniżej 13,2°C i po prostu taki lut się rozsypie? Dlatego
    > trzeba to polutować srebrem.

    Ze srebra to odlej kule i zastrzel wampira :-)

  • 46. Data: 2012-06-07 16:40:18
    Od: "kiki" <l...@l...net>

> [...]
    > przy której ulega on zarazie.
    > Stopów cynowych jest cała masa.
    > Są stopy cynowe z pierwiastkami takimi jak: ołów, srebro, miedź, bizmut,
    > kadm, arsen i in.
    > Wszystko po to, żeby uzyskać odpowiednie właściwości fizyczne danego
    > stopu.
    > Teoretycznie stop cyny 60% i 40% ołowiu powinien zapewnić najlepsze
    > właściwości lutownicze i pełną odporność na zarazę cynową w naszych
    > warunkach klimatycznych. Jednak w handlu spotyka się przeróżne stopy
    > lutownicze, a nierzadko tylko stopy zgodne z RoHS, z którymi jest

    Ale przecież stopy Sn97Cu3 mają tylko wyższą temperaturę topnienia i chyba
    tylko o to tutaj chodzi. Sn60Pb40 może nie wytrzymać przegrzanej pary w
    wypadku awarii.
    Chyba tylko z tego powodu stosuje się stopy RoHS, przez przypadek.

  • 47. Data: 2012-06-07 17:12:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.06.2012 16:33, kiki pisze:

> [...]
    > srebro. Nie wiem w jakiej proporcji ale elektronika lutowana stopem
    > bezołowiowym szybciej się rozsypuje. Cała samochodówka, przemysłówka i

    Mi tego nie tłumacz - ja to wiem. Wytłumacz to temu schizofrenikowi
    Plumpiemu.

  • 48. Data: 2012-06-07 17:13:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.06.2012 15:55, Plumpi pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa"<a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:4fd0b1eb$1@news.home.net.pl...

    > Za chwilę jeszcze przypiszesz sobie wszystkie moje wypoiwedzi, a swoje
    > brednie mnie.

    To twoje schorzenie.

    > Współczuj raczej swojemu lekarzowi, który nie jest już w stanie cię uleczyć.

    Tak, wiem - ciężko się leczy zdrowego ;->

    Ale co schizofrenik twojego pokroju o tym wie...

  • 49. Data: 2012-06-07 17:21:34
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:4fd0c4da$1@news.home.net.pl...

    > Mi tego nie tłumacz - ja to wiem. Wytłumacz to temu schizofrenikowi
    > Plumpiemu.

    Odezwał się kur.... znawca Andrzejek Taborecik :)

  • 50. Data: 2012-06-07 17:23:04
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:4fd0c516$1@news.home.net.pl...

    > Tak, wiem - ciężko się leczy zdrowego ;->

    Co może mnie jeszcze pobijesz? :)

    > Ale co schizofrenik twojego pokroju o tym wie...

    Spadaj Taborecie :)