    From: collie <c...@v...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: jak sie pozbyc kretów ??
    Date: Wed, 09 Jul 2014 20:07:51 +0200

    W dniu 9.07.14 15:41, Ikselka pisze:

    > każdy porządny pies ma w NATURZE instynkt łowiecki -
    > więc łapie krety, jeże i nornice.

    Gdyby tak było, nie powstałoby kilkaset ras psów, w większości stworzonych
    przez człowieka, w tym "wyspecjalizowanych" do szczucia byków, zajęcy, dzików,
    lisów, wilków, niedźwiedzi, czy niewolników. To raz. A dwa, jeśli nawet trafi
    nam się pies, który ma coś tam "w naturze", to można go wychować. I choć cech
    charakteru nie można zmienić, to można je przez odpowiednia wychowanie psa
    przytłumić na tyle, że praktycznie będą niezauważalne w zachowaniu psa. Jeśli
    przykładowo można psa nauczyć nie podejmowania jedzenia na posesji (zabezpieczenie
    przed otruciem) - choć zdecydowanie kaździejszy pies ma "w naturze" jedzenie -
    to tym bardziej można spokojnie nauczyć psa nie atakowania na posesji kretów.
    Jeden warunek przy tym: właściciel musi być mądrzejszy od swego psa i sam
    nie może mieć "w naturze" dewiacji oddziedziczonych po swych wiejskich przodkach.

    > Moje pieski łapią zwierza bez szkolenia, same z siebie, bo pies jest pies.

    A głupi człowiek jest głupi człowiek, sam z siebie. Vide wyżej.

    > Zabraniała nie będę, musiałabym niczego innego nie robić, tylko ganiać je
    > po hektarze terenu, albo trzymać w kojcu 24h/dobę

    Jak mawiała moja mama, jak się nie chce, to jeszcze gorzej, niż jak się nie może.
    A może zamiast trzymać psy, nad którymi się nie panuje, sprawić sobie na ten
    przykład świnie, zdecydowanie łatwiejsze w prowadzeniu, niż sobacze syny.

    --
    collie