  • 1. Data: 2011-01-11 11:00:42
    Temat: jak zakończyć wykusz pod okapem?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Witam, dzisiaj ekipa zjawiła się dokończyć ścianki działowe i stanęła
    sprawa zakończenia wykusza. Nie ma nad nim żadnego balkoniku, po prostu
    kryje się pod okapem. Zupełnie się nad tym wczesniej nie zastanawiałem,
    ale temat wcale nie wydaje mi się prosty. Nie mam pomysłu jak to dobrze
    zrobić, dokąd dać ocieplenie dachu i jak to uszczelnić. Poniżej fotki,
    które może lepiej naświetlą o co mi chodzi. Widać na nich stan obecny. Nie
    mam fotki od środka, dlatego jest tylko rysunek, ale widać na nim o co
    chodzi.

    http://goo.gl/atkHF
    http://goo.gl/lZnKX
    http://goo.gl/87ChN

    Myślę zrobić to tak:
    - pociągnąć jeszcze ściany wykusza
    - wyłożyć środek grubą warstwą styropianu
    - zrobić na tym wylewkę
    - ściankę kolankową pociągnąć prosto co de facto zlikwiduje ten wykusz na
    poddaszu.

    Co o tym myślicie? I co z ociepleniem połaci dachowej? Pociągnąć wełnę nad
    wykusz?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-01-11 11:13:24
    Temat: Re: jak zakończyć wykusz pod okapem?
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 11.01.2011 12:00, Shaman pisze:
> [...]
    > na poddaszu.
    >
    > Co o tym myślicie? I co z ociepleniem połaci dachowej? Pociągnąć wełnę

    Zastanawiać się chyba nie ma za bardzo nad czym. Ocieplenie dachu musi
    się łączyć z ociepleniem ścian.(kropka) Ściany domurować do ocieplenia
    dachu. Od wewnątrz możesz zostawić jak jest, albo zabudować ścianką
    działową.

  • 3. Data: 2011-01-11 11:17:21
    Od: Szyna <a...@g...com>

    On 11 Sty, 12:00, Shaman <s...@o...com> wrote:
> [...]
    > które może lepiej naświetlą o co mi chodzi. Widać na nich stan obecny. Nie
    > mam fotki od środka, dlatego jest tylko rysunek, ale widać na nim o co

    Moim zdaniem wogole niepotrzebnie murowales po obwodzie wykusza te
    pustaki. Ja bym cala scianke wymurowal rowno pod murlate. Po co Ci tam
    takie "wglebienie" w pokoju? :) Potem nalezalo ocieplic styropianem
    caly wykusz (od gory) oraz ta wymurowana scianke kolankowa. Ale
    najlepiej jeszcze przed polozeniem folii/dachowek, teraz Ci bedzie tam
    trudniej dojsc (bedzie trzeba zatrudnic malego Chinczyka do tej
    roboty :D

    Zobacz jak ja to mialem:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1230 (te cegly okazaly
    sie zbedne choc moze kiedys sie jeszcze przydadza - wymurowalem je bo
    mialy tam byc mocowane skrzynki z rolet).

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1236
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1238
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1250
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1258

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1177 -> tu masz cala
    galerie, moze znajdziesz jeszcze jakies szczegoly :)

    Styro w kazdym razie ociepla bardzo dokladnie cala scianke kolankowa,
    wykusz (od gory) i murlate. Welna zostala potem docieta tak, ze doszla
    do tego styro miedzy krokwiami i finito. Robiac pozniej elewacje,
    wykusz zostal docieplony styropianem z przodu i po bokach, tak ze caly
    jest opatulony w styropianie. O szczelnosc tam sie nie trzeba martwic
    - styro wody nie podciaga, a folia dachowa (i po czesci sama dachowka)
    przeciez chroni przez tym zeby tam nic nie kapalo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2011-01-11 12:00:22
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > ale temat wcale nie wydaje mi się prosty. Nie mam pomysłu jak to dobrze
    > zrobić, dokąd dać ocieplenie dachu i jak to uszczelnić.

    Moje wykusze w stanie surowym:

    http://lh6.ggpht.com/_UD9j3sBeSEQ/Sprd67jUmFI/AAAAAA
    AABjE/jdkTDejrSAI/s640/6562_Koniec%20budowy.jpg

    Na ich szczytach porobiłem konstrukcje wsporcze do obróbek
    blacharskich:

    http://lh6.ggpht.com/_UD9j3sBeSEQ/Sprd67jUmFI/AAAAAA
    AABjE/jdkTDejrSAI/s640/6562_Koniec%20budowy.jpg

    Na to i od góry i od dołu poszedł normalnie styropian

    http://lh5.ggpht.com/_UD9j3sBeSEQ/Sr5hZWq9HMI/AAAAAA
    AABy8/b43C_OVz1Ho/s640/7121_Budowa.jpg
    http://lh4.ggpht.com/_UD9j3sBeSEQ/S-7efUdcmjI/AAAAAA
    AADHM/T_0IcwGUjvg/s912/JP159519.jpg

    I od dołu to by było na tyle, natomiast na całość góry wykuszy poszła
    obróbka blacharska:

    http://lh3.ggpht.com/_UD9j3sBeSEQ/TDY8oeEPFDI/AAAAAA
    AADSo/KFrSaEjUrbQ/s912/JP080487.jpg

    J.

  • 5. Data: 2011-01-11 12:05:41
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Szyna" <a...@g...com> wrote in message
    y.googlegroups.com...

    >Moim zdaniem wogole niepotrzebnie murowales po obwodzie wykusza te
    > pustaki. Ja bym cala scianke wymurowal rowno pod murlate. Po co Ci tam

    Moim też. tam bedzie gigantyczny mostek termiczny. Ja bym wywalił te pustaki
    i wkleił tam pół metra styropianu, ewentualnie na zewnątrz wykończyć
    drewnem.

    Czekamy na więcej zdjęć to skomentujemy. Ogólnie jest źle.

  • 6. Data: 2011-01-11 12:30:49
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 11-01-2011 o 13:00:22 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

    > Moje wykusze w stanie surowym:
    >
    > http://lh6.ggpht.com/_UD9j3sBeSEQ/Sprd67jUmFI/AAAAAA
    AABjE/jdkTDejrSAI/s640/6562_Koniec%20budowy.jpg

    Ha! I proszę.. odezwał się sprawca moich ostatnich rozterek! To Twój
    dziennik Jarku pchnął mnie niedawno w objęcia dokumentacji Atmela, nocnego
    przeglądania oferty sterowników PLC i innych rozwiązań mogących sterować
    osprzętem w domu! :) We wczorajszym poście podzieliłem się z grupą tymi
    rozterkami i próbuję wejść na własną ścieżkę - może podzieliłbyś się
    własnym rozwiązaniem i napisał czy się sprawdza (w dzienniku nie dotarłem
    jeszcze tak daleko i nie wiem czy uruchomiłeś prototyp swojego sterownika).

    Wracając do wykusza. Znam oczywiście zdjęcia Twoich wykuszowych okien, ale
    u mnie sytuacja nieco odmienna jest.

    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2011-01-11 12:32:06
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 11-01-2011 o 13:05:41 kiki <k...@k...net> napisał(a):

> [...]
    > wykończyć drewnem.
    >
    > Czekamy na więcej zdjęć to skomentujemy. Ogólnie jest źle.

    Jakie ujęcia sobie życzysz kiki? :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2011-01-11 12:43:00
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 11 Sty, 13:30, Shaman <s...@o...com> wrote:

> [...]
    > przeglądania oferty sterowników PLC i innych rozwiązań mogących sterować

    Hehe, świat jest mały :)

> [...]
    > jeszcze tak daleko i nie wiem czy uruchomiłeś prototyp swojego sterownika).

    No niestety, póki co poszedłem na łatwiznę i istotne punkty obsłużyłem
    przekaźnikami bistabilnymi, natomiast magistrala i tym podobne czekają
    nieużywane na swój moment w historii. Po prostu nie mam czasu na
    zrobienie tego prototypu...
    A Twój post mi jakoś umknął, zaraz poszukam.

    > Wracając do wykusza. Znam oczywiście zdjęcia Twoich wykuszowych okien, ale
    > u mnie sytuacja nieco odmienna jest.

    Fakt, teraz dopiero dotarło do mnie, że to betonowe na szczycie
    twojego wykusza to jedynie wieniec jest, nie "sufit" jak u mnie.

    J.

  • 9. Data: 2011-01-11 12:54:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Sty, 13:43, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:
    [...]
> [...]
    > przekaźnikami bistabilnymi, natomiast magistrala i tym podobne czekają
    > nieużywane na swój moment w historii. Po prostu nie mam czasu na

    Widzisz Shaman -> ja sie tego u siebie obawialem i prawdopodobnie
    mialem racje. Gdybym odrazu nie zaplanowal uzycia PLC, nie pociagnal
    tam samych skretek, to do dzisiaj (i prawdopodobnie na wieki) mialbym
    standardowa instalacje (z bezsensownie niewykorzystana wieksza iloscia
    kabli).

    Apropo ciagniecia normalnych (grubszych) kabli zamiast skretek -
    bedziesz potrzebowal zdecydowanie wiecej miejsca / dodatkowa duza
    skrzynke zeby to porozdzielac. Moim zdaniem wszystko to niepotrzebne
    generowanie kosztow :)

    Jezeli ja bym chcial zamienic instalacje na powiedzmy w miare
    standardowa to poprostu wszystkie skretki ktore ida mi z wylacznikow
    podpinam zamiast do PLC - bezposrednio do przekaznikow (bo dla kazdego
    punktu mam oddzielny przekaznik w podstawce na szynie) i zamieniam
    wylaczniki na monostabilne (bistabilne? zawsze mi sie to myli - te bez
    sprezynki co nie odbijaja ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2011-01-11 13:15:12
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote:
> [...]
    > naświetlą o co mi chodzi. Widać na nich stan obecny. Nie mam fotki od środka,
    > dlatego jest tylko rysunek, ale widać na nim o co chodzi.

    Zrób tak jak zrobił Adam, tylko zabezpiecz styropian siatką z klejem żeby tam
    żaden wróbel czy kuna nie wlazła i gniazda sobie nie zrobiła.

    --
    Bartek