  • 31. Data: 2012-07-13 13:43:59
    Temat: Re: jaki kabel kupić do instalacji siłowej
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:ccbdab77-692f-43b0-983c-30be23a7e770@go
    oglegroups.com...

    W dniu czwartek, 12 lipca 2012 12:05:28 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > 3 fazy? To by było zabezpieczenie 16A na każdej fazie. Czyli niecałe 4kW
    > na
    > fazę.,

    > Błąd. Dla 12kW zabezpieczenie przedlicznikowe wstawia chyb a nawet 25A.

    Pisałeś o 11 kW

    A tu masz tabelkę:

    http://www.tauron-pe.pl/SiteCollectionDocuments/Dla-
    domu-objasnienie-do-wniosku-o-warunki-przylaczenia-G
    ZE.pdf

    Wnioskując o 11kW przy instalacji 3f dostaniesz zabezpieczenie 3*16A

    [ciach]

    > Praktyka przeczy temu co piszesz bo przyjełes błedne założenia

    Nie, to Ty najpierw napisałeś 11 kW a teraz piszesz 12 kW

    > Dokłądnie. Moc zamówiona 12kW zabezpieczenia przedlicznikowe 3*25A jesli
    > dobrze pamietam

    Przy 12 kW powinno być 3*20A

    > Nie wywala. Wioelokrotnie razem, grzał piekarnik, toster, mikrofala i
    > zmywarka. I nie wywaliło.

    Jaką mocą? Piekarnik może brać 1kW a może i dwa zależnie od liczby
    włączonych grzałek w danym momencie. Zmywarka bierze maksymalną moc tylko na
    krótką chwilę do podgrzania wody, mikrofala - znowu modele różnią się mocą
    wielokrotnie.

    Może masz słabsze urządzenia, może nie grzejesz na pełnej mocy, a może masz
    szczęście (wystarczy np. że w momencie gdy zmywarka grzeje wodę, akurat
    piekarnik już osiągnął odpowiednią temperaturę).

    Ja jeszcze nie spotkałem ani jednego mieszkania w bloku gdzie kuchnia byłaby
    na jednym zabezpieczeniu 16A i nie było problemów. Niektórzy pozmieniali na
    20A inni zrobili remont a inni zrezygnowali np. z czajnika elektrycznego,
    albo mają włącznik priorytetowy do zmywarki.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 32. Data: 2012-07-13 14:51:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 lipca 2012 13:43:59 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Pisałeś o 11 kW

    Napisałem "Jeśli dobrze pamietam

    > A tu masz tabelkę:
    >
    > http://www.tauron-pe.pl/SiteCollectionDocuments/Dla-
    domu-objasnienie-do-wniosku-o-warunki-przylaczenia-G
    ZE.pdf,,

    Dla enionu wygląda to tak
    http://ww.w.forumsep.pl/download.php?id=1621&sid=59f
    850d7c8d30f5a5455351d5fbb1d8e
    Czyli wnioskujesz o 11kW dostajesz zabezpieczenie 20A.

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82634-Jaka
    -moc-przy%C5%82%C4%85czeniowa
    Poczytaj tam np- niektórzy dla zamówionej mocy 7Kw mają zabezpieczenia 20A. Widac
    panuje spora dowolnośc w tej kwesti wśród zakładów energetycznych

    > Nie, to Ty najpierw napisałeś 11 kW a teraz piszesz 12 kW

    Jak widac nie zawsze i nie wszędzie;)

    > &gt;&gt; 16 A to jest akurat na dwa urządzenia na raz czyli właśnie np. piekarnik
    > &gt;&gt; i
    > &gt;&gt; zmywarka, ale już włączenie czajnika w tym samym czasie wywala
    > &gt;&gt; bezpiecznik.

    Nie wiem co masz za piekarnik, zmywarke i czajnik że ich właczenie wywala 16A
    Piekarnik, zmywarka, toster i mikrofala u mnie często razem chodzą i nie wywala
    16tki.

> [...]
    > krótką chwilę do podgrzania wody, mikrofala - znowu modele różnią się mocą

    No wlaśnie. Więc nie widze sensu dawac przewodu 5*4mm i zabezpieczenia większego jak
    16A

    > Może masz słabsze urządzenia, może nie grzejesz na pełnej mocy, a może masz
    > szczęście (wystarczy np. że w momencie gdy zmywarka grzeje wodę, akurat
    > piekarnik już osiągnął odpowiednią temperaturę).

    Może mam szczęście ale to juz od3 lat tak działa;)

> [...]
    > 20A inni zrobili remont a inni zrezygnowali np. z czajnika elektrycznego,
    > albo mają włącznik priorytetowy do zmywarki.

    Chcesz uwierz nie chcesz nie wierz- moja szwagierka w bloku ma 16A i założony
    przepływowy podgrzewacz wody 6kW i działa to juz chyba ponad rok.
    Jak zobaczyłem że kupiła taki podgrzewacz to mówiłem jej że bedą kłopoty ale załozyli
    i jest ok. Teoria swoja a życie swoje jak widac;)

  • 33. Data: 2012-07-13 14:59:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    > A tu masz tabelkę:
    Dla ciekawości cytat ze strony Enei
    "Oriientacyjnie można przyjąć, że dla domu wykorzystującego energię elektryczną
    wyłącznie do oświetlenia, zasilania sprzętu gospodarstwa domowego wystarczy moc
    przyłączeniowa rzędu 10 - 12 kW. "

  • 34. Data: 2012-07-13 16:43:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > "Oriientacyjnie można przyjąć, że dla domu wykorzystującego energię
    > elektryczną wyłącznie do oświetlenia, zasilania sprzętu gospodarstwa

    To prawda przy założeniu, że ktoś nie chce instalacji 3f i nie ma kuchni
    elektrycznej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 35. Data: 2012-07-13 16:57:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 13 lipca 2012 16:43:11 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > &gt; przyłączeniowa rzędu 10 - 12 kW. &quot;
    >
    > To prawda przy założeniu, że ktoś nie chce instalacji 3f i nie ma kuchni
    > elektrycznej.
    Ale co mają do tego 3fazy? Chyba w żadnym ZE nie zamówisz 12kW na jednofazowej
    instlacji.

[...]
    Przynajmniej w tych dwóch nie można
    A kuchnia elektryczna- popularne teraz indukcje tez przeciez spokojnie na 16a
    bezpieczniku działaja. a jak są 3F a dla mocy rzedu 11-12kw są to jeszcze lepiej

  • 36. Data: 2012-07-13 16:59:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]

    > Poczytaj tam np- niektórzy dla zamówionej mocy 7Kw mają zabezpieczenia
    > 20A. Widac panuje spora dowolnośc w tej kwesti wśród zakładów

    W Vattenfallu (a teraz Tauron) liczą dokładnie i dają minimalne
    zabezpieczenie :-(
    Ok, przyjmuję, że ktoś może mieć większe zabezpieczenie, ja liczyłem
    najgorszy przypadek.

> [...]
    > 16A
    > Piekarnik, zmywarka, toster i mikrofala u mnie często razem chodzą i nie

    Nie masz (a przynajmniej nie wymieniłeś) czajnika - on bierze najwięcej -
    prawie 10A.

    > Może mam szczęście ale to juz od3 lat tak działa;)

    No widzisz, a u moich teściów jakoś nie chce :-) i to powtarzalnie
    wystarczy, że ktoś się zapomni i włączy zmywarkę i już nie można przez 15
    minut zrobić herbaty. Później zmywarka bierze już znacznie mniej prądu.

> [...]

    > Jak zobaczyłem że kupiła taki podgrzewacz to mówiłem jej że bedą kłopoty
    > ale załozyli i jest ok. Teoria swoja a życie swoje jak widac;)

    Wierzę, bo też znam taki przypadek. ZTCW te podgrzewacze nigdy nie osiągają
    nominalnej mocy bo jest ona liczona dla maksymalnej różnicy temperatur i
    maksymalnego przepływu, czyli w kuchni przy myciu garów nierealne, ale już
    przy szybkim napełnianiu wanny mogłyby być problemy. Inna sprawa, że
    bezpieczniki maja zwłokę i wytrzymują przez kilka minut ponad nominalny
    prąd. Np. przy 6A udawało mi się czasem na kempingu zagotować wodę w
    czajniku 2kW, ale nigdy dwa razy z rzędu :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 37. Data: 2012-07-13 18:06:04
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >ZTCW te podgrzewacze nigdy nie osiągają nominalnej mocy bo jest ona liczona
    >dla maksymalnej różnicy temperatur i maksymalnego przepływu

    mówisz o elektrycznym? przemysl to i zglos sie do odpowiedzi poźniej :)

    b.

  • 38. Data: 2012-07-13 21:26:01
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    > A czym to skutkuje. Gorsza ochrona?

    Zwiększone ryzyko uszkodzenia sprzętu podczas łączenia aparatu trójfazowego
    (przerwanie zera). Generalnie za róznicówką trójfazową daje się urządzenia
    prawdziwie trójfazowe (silniki) a nie jednofazowe. Różnicówki nie kosztują
    tak wiele by nie dać trzech jednofazowych. Dla purystów - te trzy zera
    doprowadzone do kuchni powinny być trzema niebieskimi żyłami

  • 39. Data: 2012-07-14 06:50:46
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <w...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:jtpt2e$d0p$1@usenet.news.interia.pl...

    > Dla purystów - te trzy zera doprowadzone do kuchni powinny być trzema
    > niebieskimi żyłami

    Czyli 3 deigreki prowadzone w peszlu :)) Bosko !

  • 40. Data: 2012-07-14 21:46:25
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Ojcow wrote:

    > Czyli 3 deigreki prowadzone w peszlu :)) Bosko !

    weź przestań, koleś chyba w życiu kuchenki nie podłączał
    zasilanie normalnie 5x lub 3x dla 1 fazy( mostek miedzyfazowy czasami
    jest założony fabrycznie)

    jeffrey