    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jaki mogę zainstalować piec, pytanie do Użytkownika
    Date: Mon, 4 Feb 2019 22:41:20 +0100

    > Co to za budynek - wolnostojący, czy lokal wydzielony z budynku?
    nie. zabudowa szeregowa w centrum miasta, domy wzdłuż ulicy. ale każdy
    dom inny, a przedmiotowy budynek sięga najgłębiej w podwórza, więc
    pomieszczenie w którym jest piec, ma 3 ściany zewnętrzne
    > Jeżeli wydzielony to z jakiego budynku? Mieszkalnego, użytkowego?
    > Jeżeli z budynku mieszkalnego to jednorodzinnego, wielorodzinnego?
    > Budynek jednorodzinny to taki w którym są nie więcej jak 2 wydzielone
    > lokale mieszkalne lub jeden lokal mieszkalny + jeden lokal użytkowy.
    centrum miasta, 350m po podłogach. parter i 2 piętra - firmy, trzecie
    piętro mieszkanie. wysokość - pomieszczeń - 3.5m z wyjątkiem mieszkania
    , bo jest zaadaptowane ze strychu
    > Brak dostępu do komina w niczym nie przeszkadza. Są kominy zewnętrzne.
    za dużo pozwoleń. całość w zabytkowej przestrzeni, za długie rury,
    nowiutka elewacja na wszystkich ścianach. chyba że do starego
    spalinowego da sie wsadzić rękaw z folii aluminiowej.

    > Jaki gaz?
    Z sieci.
    > Jest tam wentylacja? Tam, gdzie jest instalacja gazowa, wentylacja
    > bezwzględnie musi być. Tu też można zastosować zewnętrzny komin
    > wentylacyjny, ocieplony.
    no i tu są jaja. instalacja gazowa, ogólna była robiona w 1988roku , bez
    absolutnie bez żadnej wentylacji. jakoś w okolicy 2000-2003 były robione
    kaloryfery wraz z tym padającym kotłem - bez absolutnie jakiejkolwiek
    wentylacji. Dopiero za moich czasów przychodzą kominiarze i twierdzą że
    piec może wentylacji nie wymaga. ale tam gdzie jest kuchenka na gaz i
    licznik gazu - tam wentylacja musi byc. znaczy 2m rury ocieplonej
    styknie. ( i taką wentylacje mam zamiar zrobić) ale przymykają oko... bo
    jak wspominałem - niema opcji zeby w pomieszczeniach ktoś się zagazował,
    zaczadził. pomieszczenie z piecem ma drzwi typu brama do garażu. blacha
    na ramie z profili, zasuwy i kłódki. więc jak jest zawjeja to śnieg
    szparami wwiewa do środka i zostawia mokre plamy.

    ToMasz