  • Data: 2010-10-10 20:01:21
    Temat: Re: k=1.0 (2 szyby) a k=0,7 (3 szyby) warto ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Po drugie:
    > Z Twoich wyliczeń wychodzi zwrot inwestycji w czasie
    > około 10 lat. Ale.. nośniki energii cały czas idą w
    > górę, czy to prąd, czy gaz, czy nawet węgiel. Z dość
    > dużą dozą prawdopodobieństwa (to gdybanie, ale jakby
    > patrzeć na tendencje długoterminową, to jednak jakieś
    > podstawy ma) można spodziewać się średniego wzrostu
    > cen nawet do ~10% na rok, a docelowo do co najmniej
    > zwrównania cen z cenami w UE.
    > Co zasadniczo może skrócić moment zwrotu nakładów.
    > Takie założenie przyjmowałem sugerując rozważnie
    > okien o wkładzie z K=0,7

    Niestety kolega wyliczał różnicę dla ogrzewania prądem.
    Według danych z oknotest wytowrzenie 1KWh z prądu jest prawie 4x droższe niż
    wytworzenie 1KWh z węgla ..
    Więc czas zwrotu w przypadku ogrzewania węglem będzie 4x dłuższy ...

    Chyba jednak dam sobie spokój , bo ani ilości okien nie będzie zbyt dużo , a
    dodatkowo zaciemniać sobie pomieszczenia mimo że okien jest mało , to chyba
    nie ma sensu ...
    A okna cięższe więc powinny mieć lepszy (szerszy profil) i lepsze okucia ...
    A ja nie mam zupełnie jakie to będą okna a wątpie aby developer montował
    okna z najwyższej półki ;-)