  • 11. Data: 2018-04-09 16:15:56
    Temat: Re: klima
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 5 Apr 2018 21:00:29 +0200, Jacek
    <k...@a...com> wrote:
    > Jeżeli myślisz o klimatyzatorze, to zapomnij.
    > Było tu już o tym wielokrotnie i jak poszukasz w starszych postach
    > się dowiesz dlaczego.

    A można w kilku słowach czenu i co nie? Musiałem przegapić wątek..
    Ostatnio znajomy chłodził sobie salon ze sprężarki do grzania wody
    użytkowej (zimne powietrze jest tu efektem ubocznym), dawało radę.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2018-04-09 16:36:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Strasznie maly salon musi miec. Typowa instalacja do grzania wody pompa ciepla ma
    sprezarke nie wieksza niz 500W. A klimatyzator do sporego pokoju ma moc pobierana
    minimum 1,5kW.

  • 13. Data: 2018-04-09 18:10:12
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 09.04.2018 o 16:15, Marek pisze:

    > A można w kilku słowach czenu i co nie?
    Poszukaj wątku "Klimatyzator skąd bierze powietrze" chyba z lipca 2017.
    A w kilku słowach:
    klimatyzator wyrzuca ciepłe powietrze na zewnątrz, a więc tyle samo
    powietrza musi napłynąć do pomieszczenia. Skoro na zewnątrz jest gorąco,
    to i napływające powietrze będzie też miało dość wysoką temperaturę. To
    znakomicie psuje efekt chłodzenia. No chyba, że doprowadzisz powietrze z
    jakiejś chłodnej piwnicy, to co innego.
    Druga sprawa to hałas.
    Jacek

  • 14. Data: 2018-04-09 18:48:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 9 Apr 2018 18:10:12 +0200, Jacek
    <k...@a...com> wrote:
    > to i napływające powietrze będzie też miało dość wysoką
    > temperaturę.

    Moment, ale jakie napływające powietrze? Przecież jednostka zew. jest
    na zew. jak nazwa wskazuje, wewnętrzny wymiennik przepuszcza przez
    parownik tylko powietrze pomieszczenia.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2018-04-09 18:50:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 9 Apr 2018 07:36:44 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Strasznie maly salon musi miec. Typowa instalacja do grzania wody
    > pompa ciepla ma sprezarke nie wieksza niz 500W. A klimatyzator do
    > sporego pokoju ma moc pobierana minimum 1,5kW.

    Nie skłamałem, że ma super luksus chłodniczy jak przy klimie z
    prawdziwego zdarzenia. Jednak temp. była odczuwalnie niższa niż w
    innych pokojach.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2018-04-09 21:56:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-09 o 18:48, Marek pisze:

    > Moment, ale jakie napływające powietrze? Przecież jednostka zew. jest na
    > zew. jak nazwa wskazuje, wewnętrzny wymiennik przepuszcza przez parownik
    > tylko powietrze pomieszczenia.

    Mylisz dwa typy urządzeń.

    Odniesienie było do tego:

    W dniu 2018-04-05 o 21:00, Jacek pisze:
    > Jeżeli myślisz o *klimatyzatorze* to zapomnij.

    Klimatyzator to urządzenie jednobryłowe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2018-04-09 22:23:26
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    To tez jednobryłowy wiec nie generalizuj
    http://klima-sklep.pl/klimatyzatory-okienne/2551-kli
    matyzator-okienny-gree-coolani-ii-gjc09af-e6rnb3a-27
    kw.html

  • 18. Data: 2018-04-09 22:24:37
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 09.04.2018 o 18:48, Marek pisze:
    > Moment, ale jakie napływające powietrze? Przecież jednostka zew. jest na
    > zew. jak nazwa wskazuje, wewnętrzny wymiennik przepuszcza przez parownik
    > tylko powietrze pomieszczenia.
    Zaraz, zaraz. To chcesz w końcu klimatyzator, czy klimatyzację?
    Bo jak ma być klimatyzacja typu split, to dziurę na rurki i kabel możesz
    zrobić pod oknem , nad nim albo obok, albo nawet w suficie, bo chyba
    bezprzewodowo to się jeszcze nie da ;-)
    Jacek

  • 19. Data: 2018-04-09 22:52:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 06.04.2018 o 21:15, Jacek pisze:
    > Sprawdzone na żonie i teściowej kolegi, z tym że w drugą stronę (stale
    > było im zimno). Po podwyższeniu słupka rtęci o 1,5 stopnia magicznie się
    > ociepliło.

    Co robi teściowa *kolegi* w Twoim domu? :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2018-04-09 23:59:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 9 Apr 2018 22:24:37 +0200, Jacek
    <k...@a...com> wrote:
    > Zaraz, zaraz. To chcesz w końcu klimatyzator, czy klimatyzację?

    Mamy jakis problem semantyczny. Klimatyzator to urządzenie, np.
    split, z plecakiem czy bez, czy taki na kółkach z wydechem.
    Klimatyzacja to ogolny opis funkcjonalny (tak jak komunikacja), bez
    precyzowania jakim urządzeniem będzie to realizowane.

    --
    Marek