  • Data: 2019-06-15 23:21:00
    Temat: Re: klimatyzator jednobryłowy - ile Wam generuje wody?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan ToMasz parę lat temu kupił sobie klimatyzator jednobryłowy:

    > jest zamontowany w nietypowy sposób, ale myślę że to nie wpływa
    > na generowanie wody. ma dwa koreczki z tyłu. raz w roku zlewałem
    > z nich wodę. podczas normalnej pracy, klimatyzator mocno się
    > "pocił". W tym sezonie wpadłem na pomysł, żeby w zakorkowane
    > otwory wetknąć rurki. klimatyzator przestał sie pocić, ale rurką
    > oddaje około 10 litrów wody na dobę. Normalne? Wy też macie do
    > swoich (jednobryłowych) klimatyzatorów wetknięty wąż ogrodowy?

    Był tu jakiś czas temu wątek na temat mitu "klimatyzacja zawsze
    osusza powietrze". Po jednej stronie sporu wybitni teoretycy,
    którzy niejedną książkę o tym przeczytali, a po drugiej praktycy,
    co to nieraz musieli spać w pomieszczeniu, w którym ktoś zamontował
    klimatyzator typu split, ale o wentylacji nie pomyślał. Instalację
    klimatyzatora jednobryłowego o wiele trudniej schrzanić -- i to jest
    główną (jeśli nie jedyną) jego zaletą. Ten wentyluje zawsze. Czy ja
    dobrze przypuszczam, że "nietypowy sposób zamontowania" w jakiś
    sposób ową wentylację ogranicza? To by tłumaczyło wiadro wody, które
    w naszym wilgotnym klimacie przy chłodzeniu mieszkania uzyskać łatwo.

    --
    Jarek