  • 1. Data: 2009-02-03 15:43:32
    Temat: [komin gaz] Kondensat - osobno powietrze - osobno spaliny ?
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Pacjent: piec gazowy kondensacyjny, obecnie wylot koncentryczny przez
    ścianę.

    Ponieważ spotkałem się z poglądem, że spaliny w takim układzie
    mogą powodować uszkodzenie tynku akrylowego / silikatowego,
    rozważam wypuszczenie spalin przez komin (jest wkład kamionkowy),
    a pobieranie powietrza dalej obecną rurą.

    Czy ktoś ma takie rozwiązanie / zna stosowną przejściówkę ?

    Pzdr

    JKK

  • 2. Data: 2009-02-03 18:02:47
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Obadaj moj post z wczoraj "dylematy piecowo-kominowe

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-02-03 18:05:50
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > a pobieranie powietrza dalej obecną rurą.
    >
    > Czy ktoś ma takie rozwiązanie / zna stosowną przejściówkę ?

    Ja tak zamierzam zrobić
    Mam Buderusa, kpiłem taką koncentryczną nakładkę na piecyk - fi60 spaliny,
    fi 100 powietrze. Na to trójnik kanalizacyjny z denkiem, w denku otwór przez
    który wyjdzie rura spalinowa do komina, a w bok rurą kanalizacyjną za ścianę
    po powietrze. Na rurę pewnie ocieplenie żeby się nic nie wykraplało i nie
    wychładzało pomieszczenia.

    Pozdr
    J23

  • 4. Data: 2009-02-03 19:29:00
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości
    > Obadaj moj post z wczoraj "dylematy piecowo-kominowe

    No to chodzi mi (chyba) dokładnie o to samo:
    - skoro mam juz w kominie rurę kamionkową fi 150
    (Bolesławiec) to nie widzę sensu / potrzeby / wydawania pieniędzy
    na 12 mb dodatkowej rury stalowej, a tym bardziej koncentrycznej.

    Natomiast przejściówka spalin przez kolanko kanalizacyjne,
    jakoś tak średnio mnie przekonuje ;-)

    Różnica w stosunku do rysunku Vaillanta jest taka,
    że u mnie od razu z pieca jest wyjście koncentryczne
    (sztuk 1).

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2009-02-03 20:03:18
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

> [...]
    > jakoś tak średnio mnie przekonuje ;-)
    >
    > Różnica w stosunku do rysunku Vaillanta jest taka,
    > że u mnie od razu z pieca jest wyjście koncentryczne

    No to znalazłem coś co mnie interesuje - łącznik bi-flux:
    http://www.dedietrich.com.pl/manuals.php?f_view=1&f_
    id=187
    (strona 24 i 18)
    z tym, że chciałbym uniknąć tej rury 80 ponad dach.
    Można "bezkarnie" przejść na 150,
    czy nie bardzo ?

    Pozdrawiam

    JKK

  • 6. Data: 2009-02-03 22:15:30
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    JKK pisze:

> [...]
    > jakoś tak średnio mnie przekonuje ;-)
    >
    > Różnica w stosunku do rysunku Vaillanta jest taka,
    > że u mnie od razu z pieca jest wyjście koncentryczne

    No bo na tym rysunku Vaillanta ta zlaczka podwojuna to dodatkowy element
    zalozony wlasnie na wyjscie wspolosoiowe.

    Chodzi nam dokladnie o to samo :)

    Szkoda, że grupowi fachowcy milcza.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-02-04 07:07:39
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > rozważam wypuszczenie spalin przez komin (jest wkład kamionkowy),
    > a pobieranie powietrza dalej obecną rurą.

    Zły pomysł. Kocioł będzie miał grawitacyjny cug i ekonomia spalania spadnie.
    Dodatkowo niekoncentryczny komin może być niebezpieczny. Daj jedną rurę kwasoodporną
    80 do środka. To w końcu góra 100zł/m. Ile tego masz 6m ?

  • 8. Data: 2009-02-04 08:10:06
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > To w końcu góra 100zł/m. Ile tego masz 6m ?

    Co prawda 12 mb, ale wolę wydać 1200 PLN,
    niż >= 2400 za koncentryczą ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 9. Data: 2009-02-04 09:03:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > Co prawda 12 mb, ale wolę wydać 1200 PLN,
    > niż >= 2400 za koncentryczą ;-)

    Slyszalem kiedys od sprzedawcy kotlow Viessmana, ze srednica rury i material
    z jakiego jest zrobiona nie jest bez znaczenia. Facet opowiadal, ze stal
    kominowa do kotlow kondensacyjnych minn.. ma mniejsza bezwladnosc od wsadow
    kominowych ze zwyklej kwasowki. Do tego ma grubsza scianke, co w sumie
    podobno ma gwarantowac staly zakladany ciag w trakcie pracy. Byc moze byl to
    tylko marketingowy belkot, ale mozecie poszukac czegos na ten temat.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-02-04 12:01:18
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > podobno ma gwarantowac staly zakladany ciag w trakcie pracy. Byc moze byl to
    > tylko marketingowy belkot, ale mozecie poszukac czegos na ten temat.

    Bełkot. Stały nie ma być ciąg tylko stosunek powietrze / gaz. Więc nawet w kotle z
    otwartą komorą spalania ale z modulacją, stały ciąg psuje ekonomię spalania. Po to
    kocioł z zamkniętą komorą ma regulowany wentylator, aby to sterownik a nie "cug"
    dozował powietrze.