  • 11. Data: 2010-07-01 21:52:54
    Temat: Re: kompresor
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > UĹźytkownik "kiki" <k...@k...net> napisaĹ&#65533; w wiadomoĹ&#65533;ci
    KtĂłry
    gĹ&#65533;oĹ&#65533;niejszy?

    > PodĹ&#65533;Ä&#65533;czÄ&#65533; sie pod wÄ&#65533;tek z pytaniem n/t kompresorĂłw:
    czym tak wĹ&#65533;asciwie
    róşnia
    > sie od siebie kompresory olejowe od bezolejowych? Znaczy tak, wiem, Ĺźe jeden
    > moĹźe pluÄ&#65533; olejem, drugi tego nie bÄ&#65533;dzie robiĹ&#65533;, chodzi mi
    bardziej o to,
    > ktĂłry bÄ&#65533;dzie cichszy, trwalszy, taĹ&#65533;szy, droĹźszy, wydajniejszy,
    itp.
    > Zastosowana: ogĂłlnowarsztatowe, raczej z regularnÄ&#65533; potrzebÄ&#65533;
    otrzymywania
    > powietrza czystego, niezaolejonego, ale moĹźe da siÄ&#65533; to
    zaĹ&#65533;atwiÄ&#65533; dokĹ&#65533;adajÄ&#65533;c
    > do kompresora olejowego jakiĹ&#65533; porzÄ&#65533;dny filtr-odolejacz?
    >
    > J.

    W sklepach z kranami i rurami można kupić nagwintowane odcinki rur. Potrzebujesz
    o dużej średnicy. Tak minimum 2 cale. Do tego dwie zaślepki. Robisz z tego
    zbiornik. W zaślepkach montujesz końcówki do przewodów. W środek sypiesz drobno
    potłuczony koks. Trzeba jeszcze zrobić zabezpieczenie żeby koks nie był porywany
    przez powietrze. Mogą być wióry albo nierdzewne zmywaki. Takiego odolejacza
    używałem bez zmiany koksu przez kilka lat. Współpracował z pistoletem do
    spawania tworzyw sztucznych. Do spawania potrzebne jest bardzo czyste pod
    względem zawartości oleju powietrze. Niektórzy używają sprężonego powietrza z
    butli. Patent z koksem daje pewno bardziej zanieczyszczone powietrze niż można
    kupić w butlach. Ale jest skuteczniejszy niż wszystkie inne kupne odolejacze
    mechaniczne. Wszystkie sprężarki tłokowe są głośne. kiedyż miałem sprężarkę trzy
    cylindrową. Ta dopiero była głośna. Trochę pomogło założenie na dolocie tłumika
    od samochodu. Jak ma być cicha to tylko śrubowa. A jak potrzeba powietrza bardzo
    mało ale ciągle. Albo dużo przez chwilę, tak że zbiornik wyrównawczy wystarczy.
    To tylko sprężarka od lodówki. Nie może być nowa bo się zatrze.

  • 12. Data: 2010-07-01 22:34:17
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wystarczy.
    > To tylko sprężarka od lodówki. Nie może być nowa bo się zatrze.

    A jakie realne ciśnienie jest w stanie dać lodówkowy agregat? Wydoli 8 bar?

    Za przepis na odolejacz dzięki.

    J.

  • 13. Data: 2010-07-02 07:11:22
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > A jakie realne ciśnienie jest w stanie dać lodówkowy agregat? Wydoli 8
    > bar?
    >
    > Za przepis na odolejacz dzięki.
    >
    > J.

    Wydoli. Można go np stosować do pompowania kół w samochodzie,
    bezpośrednio,bez żadnych pośredniczących zbiorników itp. Oczywiście
    odolejacz się przydaje.
    --
    Jackare

  • 14. Data: 2010-07-02 07:15:27
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "Jackare" <j...@i...pl> wrote in message

    > Pomijając cel zakupu mam do wybory kompresory ze zbiornikiem 100L ale 1
    > lub 2 tłokowe.
    > I mam dylemat.
    > Oba olejowe. Muszę wybrać miedzy nimi.

    Jeżeli zależy ci na wydajności, a hałas i pobór mocy są mniej ważne - bierz
    dwucylindrowy
    Jeżeli ważniejsze są względy ekonomiczne - jedno.
    Przy pracy ciągłej lub bardzo częstej agregaty kilkucylindrowe będą pracować
    równiej, z mniejszymi wibracjami czyli mniejszą skłonnością do zmęczeń
    maeriałówych newralgicznych podzespołów w dłuższej prespektywie czasu.
    Dokładnie tak samo jak silniki spalinowe: jednocylindrowe aby nie miały
    wibracji należy równoważyć, wielocylndrowe pracują równo "same" i są
    trwalsze.
    --
    Jackare

  • 15. Data: 2010-07-03 11:18:40
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jakie realne ciśnienie jest w stanie dać lodówkowy agregat? Wydoli 8 bar?
    >
    > Za przepis na odolejacz dzięki.
    >
    > J.

    Jak sprawdzałem to silnik stanął przy 35 atmosferach.

  • 16. Data: 2010-07-03 11:45:45
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message

    > Jak sprawdzałem to silnik stanął przy 35 atmosferach.

    a jaka wydajność L/min ?

  • 17. Data: 2010-07-03 17:22:21
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message

    > a jaka wydajność L/min ?

    Nie wiem. Do niczego mi taka informacja nie jest potrzebna. Jak potrzebuję
    większej wydajności to włączam duży kompresor i wtedy mam dużo powietrza i głośno.

  • 18. Data: 2010-07-03 18:51:29
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Nie wiem. Do niczego mi taka informacja nie jest potrzebna. Jak potrzebuję
    > większej wydajności to włączam duży kompresor

    A opisowo? Ktoś już piał, że do pompowania kół wystarcza. Ale jak szybko da
    się tym pompowac koło od przeciętnej osobówki? Jak pompka nożną? Szybciej,
    wolniej?
    Ewentualnie, czy taki kompresor z agregatu wydoli dmuchać np. w typowy
    pistolet do malowania?

    J.

  • 19. Data: 2010-07-03 21:33:01
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > wolniej?
    > Ewentualnie, czy taki kompresor z agregatu wydoli dmuchać np. w typowy

    Mam sprężarkę od lodówki w zasadzie przymocowaną na sztywno do kompresora.
    Korzysta z tego samego wyłącznika ciśnieniowego co silnik dużej sprężarki. Jak
    nie potrzebuję dużej ilości powietrza to odłączam duży silnik. W zbiorniku mam
    zawsze od 5 do 7 atmosfer. Nie zastanawiam się kiedy sprężarka się włącza. Ona
    zawsze jest włączona do prądu. Teraz też. Do pompowania kół używam patentu.
    Ładuję butle od kuchenki turystycznej z kompresora i tym dopompowuję. Jest o
    wiele wygodniej niż zabawa z długimi plączącymi się przewodami. Do pistoletu za
    mało. Kiedyś podłączyłem dwie sprężarki od lodówki równolegle i wydoliły z
    aerografem.

  • 20. Data: 2010-07-03 22:17:21
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > Szybciej, wolniej?
    > Ewentualnie, czy taki kompresor z agregatu wydoli dmuchać np. w typowy

    Aby dopompować napompowane już koła - pompuje się szybciej niż takim 12
    woltowym kompresorkiem made in China podłączanym do gniazda zapalniczki.
    Pompuje się bezpośrednio z komprespora.
    Nie wiem jak z pompowaniem kół całkowicie pustych - tam jest potrzebne
    uderzenie ciśnienia które rozepchnie oponę na feldze i uszczelni ją. Nie ma
    oczywiście problemów z pompowaniem pustych dętek.
    Do napędu pistoletu lakierniczego zupełnie się nie nadaje. Do pistoletu i do
    narzędzi pneumatycznych nie nadaje się nawet taki typowy kompresor z marketu
    za 250-400 zł ze zbironikiem o poj 24 litry. Z 50 litrowym zbiornikiem można
    już powolutku coś tam polakierować, ale do narzędzi to nadal nędza. Do
    takich zastosowań potrzebny jest wydajny kompresor ze 100-200 litrrowym
    zbiornikiem.
    --
    Jackare