  • 1. Data: 2010-08-13 14:20:22
    Temat: kosiarka ręczna
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Może ktoś z Was wskaże mi co powinnam zrobić, aby poprawić stan
    techniczny kosiarki.
    Mam ją od dawna i często korzystałam.
    Nawet uważam, że równiej kosi trawę niż kosiarka elektryczna, byle tylko
    nie dopuścić do wysokiej trawy.
    Ostatnio kosiarka ciężko "chodzi", wyraźnie coś hamuje i jest to ze
    zmienną siłą.

    Tu są zdjęcia.
    http://picasaweb.google.pl/kkrycha/KosiarkaReczna?au
    thkey=Gv1sRgCOev45yT4sTuFg#

    Odnoszę wrażenie jakby zacinała się sprężyna.
    Rozkręciłam i przesmarowałam ten element na którym są czarne rolki za
    ostrzami.
    Na początku szło z koszeniem lżej, ale za chwilę znowu się zacinało.
    Na tej osi, gdzie obracają się ostrza po prawej stronie, przy kole,
    jest sprężyna, a po lewej nie.
    Zastanawiam się jak dostać się do tych miejsc, czyli jak rozkręcić
    kosiarkę na tej osi. Może coś tam wpadło i przeszkadza.
    Jak i czy się da zdjąć te gumowe koła, aby się dostać do osi na której
    obracają się ostrza i czy ta to się później nałożyć z powrotem.

    Od dawna natomiast zauważyłam, że przy ruchu powrotnym (nie koszącym,
    czyli do siebie) nie obraca się lewe koło.
    Prawe obraca się cały czas, a lewe czasami, ale na ogół jest "sztywne".

    Mam nadzieję, że opisuję w miarę jasno i będziecie wiedzieli o co mi chodzi.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2010-08-13 14:47:38
    Temat: Re: kosiarka ręczna
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Krycha" ledwo dycha:

    > Ostatnio kosiarka ciężko "chodzi", wyraźnie coś hamuje

    A czy nie jest to przypadkiem tak jak z tym fotografem? Przychodzi kobieta
    do fotografa i prosi o zrobienie zdjęć do paszportu. Po ich otrzymaniu
    spogląda na nie i mówi:- No, ale 20 lat temu jakoś ładniejsze Panu te
    zdjęcia wychodziły.
    Na to załamany fotograf rzecze: - Droga Pani, wtedy to ja byłem 20 lat
    młodszy!

    Pozdrawiam aluzyjnie Johnny

  • 3. Data: 2010-08-13 18:32:15
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-13 16:47, johnny pisze:
> [...]
    > Panu te zdjęcia wychodziły.
    > Na to załamany fotograf rzecze: - Droga Pani, wtedy to ja byłem 20 lat

    Nad tą sugestią zastanowię się, gdy nie da się nic zrobić, aby kosiarka
    pracowała lepiej.
    Na razie jeszcze nie ma 20-stki, ale niewiele jej brakuje :-)

    Pozdrawiam Krycha.

  • 4. Data: 2010-08-14 09:46:16
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Krycha nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Nad tą sugestią zastanowię się, gdy nie da się nic zrobić, aby kosiarka
    > pracowała lepiej.
    > Na razie jeszcze nie ma 20-stki, ale niewiele jej brakuje :-)

    Zrób zdjęcie koła z przydu, może wtedy da się zauważyć jak je odkręcić.
    Przem

  • 5. Data: 2010-08-16 13:54:13
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-14 11:46, Przemek pisze:
    > Krycha nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    >
    > Zrób zdjęcie koła z przydu, może wtedy da się zauważyć jak je odkręcić.
    > Przem

    Ok. Zrobię, ale nie bardzo wiem co dla Ciebie jest przodem.
    Zrobię więc ze wszystkich stron.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 6. Data: 2010-08-17 18:53:47
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    W dniu 2010-08-16 15:54, Krycha pisze:

    > Ok. Zrobię, ale nie bardzo wiem co dla Ciebie jest przodem.
    > Zrobię więc ze wszystkich stron.
    >
    > Pozdrawiam Krycha.

    Ta twoja ma podobną budowę, zacznij próbować.
    Najprawdopodobniej wkręciły się długie źdźbła trawy na oś pomiędzy
    kołami a obudową.

    --
    pozdr. Jerzy

  • 7. Data: 2010-08-17 18:54:52
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    > Ok. Zrobię, ale nie bardzo wiem co dla Ciebie jest przodem.
    > Zrobię więc ze wszystkich stron.
    >
    > Pozdrawiam Krycha.

    Ta twoja ma podobną budowę, zacznij próbować.
    http://www.bobvila.com/images/ArticleImages/FIG_Reel
    Mower_01_large.gif

  • 8. Data: 2010-08-17 20:08:18
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-17 20:54, JerzyN pisze:
    (...)

> [...]
    Mower_01_large.gif

    > Najprawdopodobniej wkręciły się długie źdźbła trawy na oś pomiędzy

    Być może masz rację. Zdjęcie bardzo przydatne. Wydrukuję i zabiorę na
    działkę, gdy wezmę się za "rozbieranie" kosiarki.
    Dodałam kolejne 6 zdjęć, różnych stron kosiarki.
    http://picasaweb.google.pl/kkrycha/KosiarkaReczna?au
    thkey=Gv1sRgCOev45yT4sTuFg#

    Nie widać, aby dało się dojść od zewnętrznej strony koła,
    bo wygląda jakby stanowiło jednolity materiał.
    http://picasaweb.google.pl/kkrycha/KosiarkaReczna?au
    thkey=Gv1sRgCOev45yT4sTuFg#5506469843785566338

    Chyba, że da się zdjąć całość.

    A może coś się wyjaśni, gdy zdejmę górną blachę.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 9. Data: 2010-08-25 14:06:48
    Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl>

    Przed wielu laty używałem podobnej, krajowej, niestety ciężkiej, żeliwnej.
    Jakość cięcia - rewelacja.

    Jeżeli rozwiązanie konstrukcyjne Twojej kosiarki jest takie samo, jak mojej,
    przedwojennej,
    a - sądząc po zdjęciach, to tak jest, to:

    Nie rozbieraj kół. Jest tam tylko zapadka, powodująca przeniesienie napędu
    na ostrze.
    Twój problem, to prawdopodobnie brakująca sprężyna.
    Śruby sterczące nad kosiarką służą do regulacji odległości noża stałego od
    noży obracających się.
    Sprężają każda po jednej sprężynie.
    Jeżeli brakowałoby Ci tej drugiej sprężyny, to prawdopodobnie nie ruszyłabyś
    kosiarką.
    A tak, ostrze najpierw gładko wchodzi od strony sprężyny, a potem blokuje
    się z tej strony,
    gdzie sprężyny brak.

    Powinna tam pasować przycięta sprężyna z łóżka, chociaż teraz ponoć wszystko
    można kupić.

    Pozdrawiam,
    Jan_jr

  • 10. Data: 2010-08-27 22:04:44
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-25 16:06, Jan_jr pisze:
> [...]
    > gdzie sprężyny brak.
    >
    > Powinna tam pasować przycięta sprężyna z łóżka, chociaż teraz ponoć wszystko

    Jeszcze nie wzięłam się za próbę rozebrania kosiarki, czekam na
    spokojniejsze dni.
    Zastanawiam się czy w ogóle była z drugiej strony sprężyna.
    Nie pamiętam. Ale przez kilkanaście lat kosiłam bez problemów.
    To koło po lewej stronie, przy ruchu wstecznym, blokowało się, chyba od
    początku, co może oznaczać, że tam nie było sprężyny od nowości.
    Żeby dostać się do miejsca, gdzie jak piszesz powinna być druga
    sprężyna, trzeba jakoś tę kosiarkę rozkręcić.
    Czyli od czegoś zacząć. Jak na razie nie widzę miejsca od którego
    mogłabym zacząć.

    Pozdrawiam Krycha.