  • 11. Data: 2013-02-21 13:03:17
    Temat: Re: kupował ktoś kafelki przez internet?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:46d71843-8901-4938-99de-7ecee2d48f93@googlegrou
    ps.com...
    > Pomimo że mam spore zniżki w hurtowniach, zamawiałem płytki przez
    > internet. Szukałem sklepu w moim mieście i możliwość odbioru własnego.
    > Przykład płytki w cenie na półce za 128zł/m2. Po zniżce u znajomych
    > 100zł/m2, > z netu 87, a odbiór....no gdzie? W dużej hurtowni u znajomych,
    > ale poprzez jakiegoś pośrednika :). Oznacza to faktyczne marże hurtowni na
    > poziomie 50-60%.

    A u mnie tak: cena w sklepie internetowym 47zł/m2, cena w sklepie
    stacjonarnym 70zł/m2 (taka jak w katalogu producenta) czyli o 50% drożej.
    Oczywiście sprzedawca w sklepie da marżę i 10% dają bez łaski. Udało mi się
    wynegocjować cenę 59zł/m2 pod warunkiem całościowego zakupu. To jednak jest
    nadal 25% więcej niż w sklepie internetowym...

    Płytki kosztujące w sklepie 126zł/m2, w sklepie internetowym zamówiłem za
    93zł/m2.

  • 12. Data: 2013-02-21 13:14:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Koszt wysyłki palety to ok 120zł więc tragedi nie ma jak oddajemy bo mamy
    > taki kaprys.
    > Ale zwrot bez powodu to sporadyczne przypadki przeciez.
    > A sporo towarów w necie jest tańszych

    Poza tym co to za problem pojechać do salonu łazienek pooglądać kafelki na
    żywo a później je zamówić 30-50% taniej przez sieć?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2013-02-21 13:26:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 lutego 2013 13:14:22 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Poza tym co to za problem pojechać do salonu łazienek pooglądać kafelki na
    >
    > żywo a później je zamówić 30-50% taniej przez sieć?
    Dokładnie w ten sposób pralke kupowałem niedaweno
    W sklepie obejrzałem zamówiłem w necie- cena ponad 200zł nizsza i dodatkowo 5% zwrotu
    od banku za płatnośc elektroniczną;)

  • 14. Data: 2013-02-21 16:04:17
    Od: mucher <m...@g...com>

    On Feb 21, 6:03 am, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote:

    > A u mnie tak: cena w sklepie internetowym 47z /m2, cena w sklepie
    > stacjonarnym 70z /m2 (taka jak w katalogu producenta) czyli o 50% dro ej.
    > Oczywi cie sprzedawca w sklepie da mar i 10% daj bez aski. Uda o mi si
    > wynegocjowa cen 59z /m2 pod warunkiem ca o ciowego zakupu. To jednak jest
    > nadal 25% wi cej ni w sklepie internetowym...

    U mnie podobnie - na płytkach na cały dom było taniej o 1500 zeta od
    najtańszej oferty z Krakowa. Ja kupowałem w eplytki24; kumpel
    wcześniej u nich brał - i faktycznie sknocili coś z zamówieniem,
    natomiast bez problemu przysłali nowe, a odesłał na ich koszt - więc
    mniej więcej wiedziałem jak zachowują się w temacie reklamacji. Nie
    było też problemu, żeby wszystkie płytki były z jednej serii i w
    porównaniu z lokalnymi salonami - było też dużo szybciej (miałem
    płytki w 1.5 tygodnia, lokalnie mówili o 2-3 tygodniach).

    Ja generalnie kupiłem w necie całe łazienki - poza lustrami i szybą do
    prysznica baterie, ceramika itp. Kupowałem też panele, lampy, AGD.

    Generalnie w temacie reklamacji:
    - zgłaszałem uszkodzenie baterii - ułamał się element już w trakcie
    eksploatacji; przysłali nowy do wymiany (to akurat dźwigienka była,
    nie było problemu)
    - Jedne lampy przysłali nie te co trzeba - tych które chciałem nie
    produkowali już; sprzedawca zaproponował mi zwrot na jego koszt lub
    25% rabatu.

    mucher

  • 15. Data: 2013-02-22 14:20:11
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    ps.com...
    > Będzie miał więcej praw niz gdyby kupił w stacjonarnym sklepie.
    > Np możliwość zwrotu bez podania przyczyny.

    Przesyłkę odebrałem. Wszystko porządnie zapakowane, żadnych stłuczeń raczej
    nie ma (chyba, bo wszystkich paczek nie otworzyłem). Większość z obejrzanych
    płytek jest w porządku.

    Kupiłem cztery rodzaje płytek. Jeden rodzaj (2 paczki) wydają mi się
    podejrzane (mają moim zdaniem wady, np. brak płaskości czyli jakby
    wybrzuszenie, nierówne krawędzie na niektórych płytkach, jakieś minimalne
    wypryski na powierzchni). Zobaczymy co powie wykonawca swoim fachowym okiem
    gdy zobaczy te płytki.

    Sklep internetowy proponuje mi złożyć reklamację. Dla mnie korzystniej (i
    szybciej) byłoby wziąć te 2 paczki i podjechać do siedziby sklepu i zwrócić
    te płytki korzystając z prawa do zwrotu towaru w ciągu 10 dni od momentu
    odebrania przesyłki. Wtedy wziąłbym pieniądze i kupił u nich inne 2 paczki
    tego samego rodzaju lub jeśliby nie mieli, to kupiłbym gdzie indziej.

    Czy mogę w myśl powyższej ustawy zwrócić część towaru czy muszę zwrócić
    całość?

  • 16. Data: 2013-02-23 11:58:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2013 11:17:40 +0100, brunet.wp napisał(a):

    > Przesyłka przyjdzie kurierem. Abym mógł odpakować paczkę i zajrzeć do
    > środka, muszę wpierw podpisać list przewozowy i zapłacić całą należność
    > kurierowi.
    >
    > Aby sprawdzić 30 paczek, kurier musiałby czekać ze 2 godziny, na pewno tyle
    > nie będzie czekał. Co będzie w przypadku, gdy już po odjeździe kuriera wyjdą
    > jakieś niezgodności lub uszkodzenia?
    >
    > Pozostaje mi chyba jednak być dobrej myśli i liczyć na to, że sklep jest
    > uczciwy i towar będzie w porządku.

    Sprawdź rejestr klauzul niedozwolonych :D Zapis, że jesli nie sprawdzisz
    przy kurierze to nie możesz reklamować jest tam wiele razy wypisany...

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 17. Data: 2013-02-23 21:01:15
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-02-21 11:17, brunet.wp pisze:

    > Aby sprawdzić 30 paczek, kurier musiałby czekać ze 2 godziny, na pewno
    > tyle nie będzie czekał. Co będzie w przypadku, gdy już po odjeździe
    > kuriera wyjdą jakieś niezgodności lub uszkodzenia?

    Kupiłem ostatnio lodówkę przez internet. Przy kurierze rozpakowałem i z
    grubsza obejrzałem jej stan. Wyglądała ok.

    Jak się potem okazało od spodu miała wgniecenie i w środku był pęknięty
    zaczep od jednej z półek. Ciężko to było zauważyć bez dokładnego
    sprawdzenia.

    Próbowałem reklamować uszkodzenie w sklepie, a był to sklep Elektro.pl.
    Pierwsze o co spytali, to czy był spisany protokół uszkodzeń przy
    kurierze. Jak usłyszeli, że nie to od razu odrzucili reklamację, bo nie
    udowodnię im, czy uszkodzenie powstało w trakcie transportu, czy lodówka
    była uszkodzona już w momencie wysyłki. I jest to, w sumie, rozsądne
    tłumaczenie, więc nie drążyłem tematu.

    Niestety, kurier jak przywozi przesyłkę, to przeskakuje z nogi na nogę,
    żeby jechać dalej i jest troszkę podirytowany, jeśli się przedłuża
    odbiór. Jednym słowem wywiera presję na adresata, żeby ten jak
    najszybciej odebrał towar i przez to adresat nie jest w stanie sprawdzić
    dokładnie przesyłki.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 18. Data: 2013-02-23 22:27:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wolim wrote:

> [...]
    > przedłuża odbiór. Jednym słowem wywiera presję na adresata, żeby ten
    > jak najszybciej odebrał towar i przez to adresat nie jest w stanie

    Trzeba się uodpornić na takie zachowania
    Ja w takim wypadku od razu zaproponowałem kurierowi
    spisanie protokołu, że sprzęt miał liczne uszkodzenia.
    Teoretycznie kurierowi powinno być wszystko jedno,
    a byłaby podkładka do ewentualnej reklamacji.
    Kurierowi nie jest chyba wszystko jedno, bo
    raz po takiej propozycji czekał grzeczniej na sprawdzenie.

  • 19. Data: 2013-02-23 22:37:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 23 lutego 2013 22:27:19 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > Trzeba siďż˝ uodporniďż˝ na takie zachowania

    To jedna z opcji
    Druga jest taka że dogadujesz się z kurierem że jakby coś nie tak to protokół
    spiszecie później. Przynajmniej u mnie nie ma z tym problemu. Kurier też człowiek.

  • 20. Data: 2013-02-24 10:43:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > To jedna z opcji
    > Druga jest taka że dogadujesz się z kurierem że jakby coś nie tak to
    > protokół spiszecie później. Przynajmniej u mnie nie ma z tym
    > problemu. Kurier też człowiek.

    i ja miałem dokładnie taką sytuację...

    paczkę odebrałem na drugi dzień rozpakowałem a tu kolumna ma ubity narożnik.

    kurier podjechał spisaliśmy protokół i poszła reklamacja...